לגעת באינסוף ביקורת סרט

Touching the Void Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לגעת באינסוף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Touching the Void
משחק ג'ו סימפסון, סיימון ייטס, ניקולס אהרון, ברנדן מקי במאי/ת קווין מקדונלד  
תיעודי
ביקורת סרט ללגעת באינסוף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די63.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של היוצר הדוקומנטרי קווין מקדונלד, הוא אחד הניצחונות הקולנועים המרשימים ביותר שנראו על גבי המסך הגדול. אחרי שנים שאנשי תעשייה הוליוודיים ניסו להרים את הפרויקט המסובך הזה, דווקא יוצר עצמאי הצליח להתמודד עם האתגר של עשיית הסרט וליצור דוקו-דרמה קולנועית מהפנטת המתארת בצורה בוטה וישירה את אחד מסיפורי הישרדות המזעזעים בכל הזמנים המוכיחים שרוחו של האדם חזקה יותר מהכול.בשנת 1985 יצאו ג'ו סימפסון וחברו סיימון ייטס, שני מטפסים הרים, לטפס לבד על הרי האנדים הפרואניים. אחרי שהגיעו אל הפסגה השניים החליטו לרדת אבל אז סימפסון נפל וריסק את רגלו. על מנת להציל את חייו ייטס נאלץ לחתוך את החבל שחיבל בינו לחברו. סימפסון צונח כמה עשרות מטרים אל תוך בקע בקרחון, ולהפתעתו הוא לא מוצא את מותו. הסיפור עוקב אחרי המסע המייאש של סימפסון כאשר הוא זוחל אל מחוץ לבקע ובמשך שלושה ימים עם רגל שבורה, גוף כואב, ללא מזון ומים, מצב נפשי וגופני שהולך ומידרדר, הוא מצליח לשרוד ולהגיע אל המחנה.
הניסיונות ההוליוודיים להפוך את האירוע לסרט עלילתי בכיכובו של טום קרוז נתקלו בקשיים מאחר ושום תסריטאי לא הצליח לבסס תסריט שלם על שתי דמויות המשוטטות רב הזמן בנפרד זה מזו. הבמאי הדוקומנטרי קווין מקדונלד (זוכה פרס האוסקר לסרט התיעודי "יום אחד בספטמבר"), החליט לצאת למסע המאתגר. התנאי שלו היה שיהיה מדובר בסרט תיעודי. הצרה היתה שהאירוע כבר התרחש בעבר ורק לראיין את שני המעורבים בפרשה עלול להיות משעמם למדי, לכן הוא החליט לצד הראיונות גם לביים את ההתרחשות עם שני שחקנים שיגלמו את דמויותיהם של סימפסון וייטס.הסרט יוצר שילוב עז של ראיונות המצולמים רוב הזמן בקלוז אפ קלסטרופובי על פניהם של סימפסון וייטס האמיתיים לצד שחקנים המגלמים את שני המטפסים הנמצאים על הר הסיולה גרנדה שבהרי האנדים הפרואניים, מקום ההתרחשות עצמו. ההמחשה הויזואלית לצד החשיפה הרגשית של גיבורי האירוע האמיתיים, מקרבת אותנו יותר אל הסיפור בצורה ששום סרט עלילתי לא היה מצליח ליצור. מרבית הזמן השחקנים שנותנים כאן הופעות מרשימות מכוסים בכובע ומשקפים כך שהם לא גונבים את הפוקוס מהאנשים האמיתיים שתמיד נמצאים ברקע ומשמשים עדות חיה להרפתקה שכמעט ועלתה להם בחייהם.
"לגעת באינסוף" הוא הרבה יותר מסתם סרט על טיפוס הרים, ולא מדובר בסרט בנים הוליוודי רדוד. לדעתי זהו הסרט הטוב ביותר על טיפוס הרים שנעשה עד כה, כי יש לו ערך נוסף: בעצם מדובר בסרט על חקירת נפשו של האדם וכוח הסיבולת של הגוף. זה סרט מטלטל ומורכב על חווית מוות מעוררת חלחלה וכיצד ניתן כנגד כל הסיכויים להתגבר עליה ולשרוד. "לגעת באינסוף" מצליח לחבר יחד שלל אמצעים קולנועיים (צילום, עריכה, מוסיקה) וליצור את אחת החוויות הבלתי נשכחות שנראו על הבד בשנה האחרונה.
לגעת באינסוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3618/12/2011 12:34:11
9/10אייקון ציון
Touching the Void מבוסס על הסיפור האמיתי והמצמרר של ג'ו סימפסון וסיימון ייטס,שני מטפסי הרים אשר החליטו לכבוש את פסגתו של הר "Siula Grand" בפרו...עשוי מעולה,סיפור מדהים,מחזיק אותך דבוק למסך,חובת צפייה.
שם: יובל לב-אריגיל: 3309/06/2005 06:20:20
9/10אייקון ציון
סרט תיעודי עשוי היטב מרגש. מי שמחפש במילון את הפירוש למילה השרדות שיראה את הסרט.
קישורים
חץ לגעת באינסוף (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט