בתוך גרון עמוק ביקורת סרט

Inside Deep Throat Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בתוך גרון עמוק":
"סוחף, קצבי ופרובוקטיבי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Inside Deep Throat
משחק דניס הופר, ג'ון ווטרס, לארי פלינט, גור וידאל, דוקטור רות ווסטייהמר, ווס קרייבין, ביל מאהר, לינדה לאבלס במאי/ת פנטון ביילי, רנדי בראבאטו  
תיעודי
ביקורת סרט לבתוך גרון עמוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף, קצבי ופרובוקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע6.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות26.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צמד הבמאים פנטון ביילי ורנדי בראבאטו כבר יצרו כמה סרטי תעודה בחיים שלהם. למען האמת הם הפיקו 43 סרטי טלוויזיה, קולנוע וסדרות תיעודיות וביימו 13 סרטים תיעודיים כאשר סרטם העלילתי היחיד היה מבוסס על סרט תיעודי שהם ביימו בשם "Party Monster". סרטם התיעודי הידוע ביותר, "101 נערי ליווי" הוצג בסינמטק ת"א לפני מספר שנים. סרטם העלילתי יצא ישירות לDVD בארץ ודי בצדק. עכשיו הם חברו למפיק זוכה פרס האוסקר, בריאן גרייזר ("נפלאות התבונה", "סינדרלה-מן") ויצרו את סרטם המצליח ביותר."בתוך גרון עמוק" זוכה להפצה מסחרית רחבה יחסית לסרט תיעודי – הוא מציג ברב-חן בכיכר דיזנגוף, ובסינמה סיטי. הסרט שעוסק בסרט הפורנו המפורסם ביותר בתולדות הקולנוע, אפילו מציג ברב-חן ירושלים. השאלה השערורייתית היא מדוע דווקא סרט תיעודי המתאר את האירועים סביב יצירת סרט פורנו משנות השבעים בארה"ב ואף פעם לא הוצג באופן מסחרי בבתי הקולנוע בישראל, זוכה להפצה כל כך רחבה? התשובה היחידה שעולה בראשי היא בעלת שתי מילים בלבד – סקס מוכר.
בדיוק כמו מייקל מור האיש והתאגיד שיוצר סרטים פופוליסטיים ועושה מיליונים על אסונות אמריקאיים בדרכו הסוחפת והשערורייתית כך בדיוק צמד הבמאים פנטון ביילי ורנדי בראבאטו חוגגים את המהפכה מינית שכמעט והצליחה להתחולל בארה"ב של שנות השבעים, חוגגים את תעשיית הפורנו ועושים זאת בדיוק באותה דרך פופוליסטית וסוחפת שמייקל מור יודע לעשות היטב כבר שנים רבות. הבעיה ביצירתם של צמד היוצרים זהה לזו של מייקל מור - הדרך שבה הם בוחרים לעסוק בנושאים שלהם. התעלמות מוחלטת מצדדים שונים בסיפור כדי לעביר מסר אחד שבו הם מעוניינים בלי לשים לב לפרטים רבים אחרים שלפעמים היו יכולים לצבוע את הנושא שלהם באור הרבה יותר טראגי."בתוך גרון עמוק" לא עוסק בטוב וברע שבפורנוגרפיה אלא מתאר את התמורות שחלו בסדר היום של החברה האמריקנית. ההימנעות מהדיון המוסרי בנושא וחוסר הרצון לבדוק מה התרחש שם מאחורי הקלעים והאם טענותיה של לידנה לאבלייס גיבורת הסרט בקשר להתעללות הפיסית, המינית והנפשית שהיא עברה באמת נכונות, לעיתים מרדדת ולא מצליחה באמת לעביר את עומק הטרגדיה שמאחורי "גרון עמוק". למרות זאת, צמד היוצרים כן מצליחים לעמוד במשימתם ולתאר את ההתרחשויות סביב אחת התופעות התרבותיות המרתקות באמריקה של שנות השבעים המוקדמות.
"גרון עמוק" נעשה הרחק מהשוליים של הזרם המרכזי בקולנוע, בוים על ידי מי שהיה אז ספר במקצועו ועלה 22 אלף דולר. הוא הפך לאחד הלהיטים הגדולים של אותו עשור והרוויח לפי טענת יוצריו שש מאות מיליון דולר. לינדה לאבלייס כוכבת הסרט הפכה לשם דבר. זה היה עידן של מאבקים עזים בנושאי שוויון ושחרור מיני והצלחתו המסחררת חרגה מעבר לבתי קולנוע לסרטים כחולים. אפשר לטעון שבזכות הממשל הרפובליקני בראשותו של הנשיא ניקסון, הפך הסרט השולי למדי לאירוע תקשורתי מהמעלה הראשונה ועמד במרכז פולמוס חברתי נוקב. הסרט התיעודי "בתוך גרון עמוק" מעמיד במרכזו את הסמלים של אותה מהפכה מינית ומחזיר אותנו לאותם "ימי התום".פנטון ביילי ורנדי בראבאטו מגייסים צוות של תופעות תרבות, כגון יו הפנר, ג'ון ווטרס, לארי פלינט, גור וידאל, דוקטור רות ווסטייהמר, ווס קרייבין, ביל מאהר, אריקה יאנג, וכמובן את כוכבי הסרט לינדה לאבלס, הארי רימז והבמאי ג'רארד דמיאנו. ברקע מקריין השחקן דניס הופר שהיה לאחד מסמלי התרבות של שנות השבעים עם "אדם בעקבות גורלו". כולם יוצקים צבע לתוך המוצר הצבעוני והפופולארי הזה שבהחלט עומד במשימתו ומנצל היטב את רוחה של התקופה. בסך הכול מדובר בסרט שמצליח לעורר עניין גם במי שלא ממש מתעניין בתרבות אמריקאית, גם אם הוא עושה זאת בדרך דמגוגית ומניפולטיבית בדיוק כמו סרט פורנו. כנראה זו הסיבה הגדולה להצלחתו.
בתוך גרון עמוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ בתוך גרון עמוק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט