שורטבאס ביקורת סרט

Shortbus Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שורטבאס":
"כיף טהור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shortbus
משחק סוק יין לי, פול דוסון, PJ DeBOY, רפאל ברקר, ג'יי בראנן במאי/ת ג'ון קמרון מיטצ'ל  
קומדיה
ביקורת סרט לשורטבאס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כיף טהור"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תתכוננו להתמודד עם כול הפחדים והחששות שלכם מפני שלל סוגים של מיניות בקומדיה אורבאנית סקסית שמנפצת סטיגמות ובאותו זמן מחממת את הלב. יצירת המופת החדשה של ג'ון קמרון מיטצ'ל הוא הסרט האמריקאי המהפכני החשוב ביותר מזה שנים, אולי מאז שנות השבעים כאשר היוצרים היו עדיין אינדיבידואלים והמיניות שלפני עידן "מלתעות" ו"מלחמת הכוכבים" היתה משוחררת ונטולת עכבות. איזה כיף לגלות שדווקא בעידן שבו האמריקאים תקועים במקום והמיניות היא הדבר הכי מודחק או מעושה שיכול להיות, היוצר הכישרוני מצליח לשחרר כמה צ'אקרות וליצור את אחת האורגזמות הקולנועיות המרשימות והמאושרות ביותר שידע מסך הקולנוע מזה שנים. אני גמרתי מאושר וסיימתי עם חיוך גדול מאוד על הפנים. שווה גם לכם לנסות.נכון, מדובר בסרט אמריקאי, אז צריך להתייחס לאקלים שבו הוא מתרחש, כי מדובר ביצירה אומנותית גאונית שמתרחשת בבניינים הסמוכים לגראונד זירו. הגיבורים מדוכאים ומודחקים. האסון לא עשה טוב לחיי המין שלהם והפסקות החשמל והקצרים שמתרחשים בעיר גורמים לחששות של הגיבורים מפני אסון לצוף ולעלות מעל לפני הקרקע. אבל עוד יותר גרוע, גיבורינו שחיים בזוגיות מאושרת (סטרייטים והומואים) סובלים מבעיות מיניות. סופיה מטפלת מינית מוסמכת לא מגיעה לאורגזמה למרות שלל התנוחות המיניות שהיא ובעלה רוב משתמשים בהם. גם לג'יימס יש בעיה, הוא לא נותן לאנשים לחדור אליו, גם אל תוך גופו וגם אל תוך ליבו. דבר שמעורר משבר בזוגיות שהוא מנהל מזה חמש שנים עם ג'יימי. אל חייהם יחדור קת' הצעיר והתמים.
עוד צעירים ניו-יורקים המתערבבים בעלילה ההזויה הזו הם קיילב, צעיר מסתורי העוקב אחרי הזוגיות המאושרת של ג'יימי וג'יימס ונרתע מחדירתו של קת' לחייהם. סוורין היא מלכת S&M המנסה לעזור לסופי להגיע לאורגזמה וזו מנסה לעזור לדומינה להתגבר על המחסום שמונע ממנסה להשיג מערכת יחסים אמיתית. כול הדמויות נפגשות ב"שורטבאס", סלון מודרני מעוצב לפי המסורת הצרפתית של גרטרוד סטיין כאשר המארח, ג'סטין בונד, הופך אותו לאורגיה מסעירה של אמנות, מוזיקה, פוליטיקה וסקס המוני ללא הבדלה של גזע ונטייה מינית. הכול באווירה היפית בדיוק כמו בשנות השישים רק עם הרבה פחות תקווה לעולם טוב יותר.המיניות עברה שלל טראומות בארה"ב בשנים האחרונות. היא הפכה לדוחה במיוחד בעזרתם האדיבה של בחורות צעירות סטייל פאריס הילטון וחברותיה הנראות כמו בובות ברבי אך יש להן סקס אפיל של שחקניות פורנו סוג ג'. ההתייחסות למין בכלל עברה טראומה בעזרתו האדיבה של האינטרנט. שפע סרטי הסקס ואתרי הפורנו המשדרים בצורה חיה אקטים מיניים הופכים נגישים ומהירים משנה לשנה. צעירים גדלים היום לעולם מיני קר ומנוכר שבו הכול טכני ומחושב. הם מתנהגים כמו שחקני פורנו ולא כמו צעירים המחפשים אחרי אהבה. ההצלחה העצומה של "שורטבאס" היא בדרך שהוא מצליח להציג לקהל הצופים את האקטים המיניים. את ההתייחסות הפשוטה שלו לגוף האדם. את היופי, הפשטות ואפילו ההומור שאנשים אוהבים משתמשים בהם באקטים המיניים.
למרות שפע סצנות המין ושלל הסוגים (סטרייטים וחד מיניים) הסצנות אינן מגרות אבל מעוררות רגשות. הן מצחיקות, עצובות, מפחידות ומסעירות. ג'ון קמרון מיצ'ל הצליח להימנע מכול הפחים שנפלו בהם יוצרים מוכשרים אחרים שהשתמשו במין מלא בסרטיהם. פטריק סרה כשל ב"אינטימיות", קתרין ברייה נכשלה בסרטיה עשרות פעמים, אפילו ליאו קראקס ב "פולה איקס" כשל בהצגת המיניות. כולם הסתתרו מאחורי עשייה אומנותית פומפוזית, פילוסופיות חיים, דיכאון בסיסי ואקטים המצולמים בחוסר טעם. הכישלון המרהיב והטוב ביותר הוא "9 שירים" של מייקל וינטרבוטום, המכיל שפע סצנות מין מפורטות אבל בלי שום עלילה או מערכת יחסים אמיתית (אבל עם אחלה מוסיקה ברקע – יש להודות).ג'ון קמרון מיטצ'ל הוא כנראה אחד היוצרים המתוחכמים ביותר בארה"ב ותסריטאי גאון וממזרי. הוא נעזר בנרטיב של התסריט ההוליוודי הקלאסי מהסוג שרוברט מקי מלמד בסדנה שלו כדי ליצור את הקומדיה הרומנטית הסקסית שלו בצורה הנגישה ביותר. בדרך זו הקהל לא נרתע משלל סצנות המין שהסרט מכיל ואפילו מתעוררות בו רגשות שלא קשורים כלל למין. "שורטבאס" הוא חוויה קולנועית מסעירה מההתחלה עד הסוף, אין בו רגע אחד דל. הוא מכיל שפע של המצאות ויזואליות קולנועיות מסעירות. יש בו מוסיקה מעולה, אבל באמת מוסיקה מעולה מהסוג שעושה לך חשק לקנות את הפסקול שלו, ובכורות קולנועיות לקבוצה של שחקנים צעירים ולא מוכרים שעבדו במשך שלוש שנים עם הבמאי על פיתוח הדמויות.השמות שלהם לא יגידו לכם כלום עכשיו אבל סוק יין לי המגלמת את סופיה היא קנדית במקור ומוסיקאית, שחקנית וציירת. פול דוסון הוא יוצר מניו יורק. לינדזי במיש היא שחקנית, רקדנית וכוריאוגרפית. PJ DeBOY הוא שחקן ומוזיקאי ניו-יורקי, רפאל ברקר הוא זמר, שחקן ולוחם אייקידו וג'יי בראנן המתוק הוא זמר פולק הומו שחי בניו-יורק. המפורסם ביותר בצוות הוא ג'סטין בונד כמאדאם המארחת ב Shortbus, שמו לא יגיד כלום לישראלים אבל הוא חלק מהצמד הנודע Kiki and Herb . כולם יוצרים יחדיו פסיפס אנושי ועשיר של מה שיפה, עצוב ומכוער במין האנושי וג'ון קמרון מיטצ'ל מעצב את המונטאז' הייחודי שלו ביד אמן בוטחת.
שורטבאס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רק תומרגיל: 4019/09/2011 16:30:30
3/10אייקון ציון
סרט משעמם.אמנם ראיתי אותו עד הסוף אבל הסרד לא שווה צפיה
שם: אלכסגיל: 2311/03/2007 00:29:29
2/10אייקון ציון
המלך הוא עירום. אני מצטער, אבל הסרט הזה הוא פול גז בניוטרל. עם ים של פרובוקציות פורנוגרפיות הוא לא מתקדם לשום מקום. יוצאים ממנו באותה התחושה שנכנסתם אבל הוא עושה את זה בצורה איכותית. אם אתם רוצים לשרוף שעתיים באולם קולנוע שאין בו פופקורן - זה הסרט בהשבילכם.
שם: ravit revachגיל: 3326/01/2007 20:49:37
9/10אייקון ציון
שורטבאס הוא סרט מצויין, שאינו מפחד להעיז ןלעסוק במיניות ואינטימיות, בקשרים ומערכות יחסים מכל המינים וכל הסוגים, הטרוסקסואליים, חד מיניים, דו מיניים, סאדו מאזו, חילופי זוגות ועוד...יש בסרט סצינות מיניות גרפיות ובוטות, על גבול הפורנוגרפי,אך הכל חלק מהעלילה, המאגדת בתוכה חבורה של צעירים בניו יורק של אחרי אסון התאומים, איש איש ובלבלותיו הוא... אחרי הכל, מדובר בסרט רגיש, מצחיק, עצוב ואופטימי. יש אנימציות מדהימות של ניו יורק שעשו לי חשק לעלות על מטוס ולקפוץ לביקור קצר אצל החברה של שורטבאס.... סרט יפה, לא לכל אחד, לא מומלץ להומופובים...אבל בהחלט מומלץ למי שפתוח מספיק בראשו ,או חושב שהוא כזה
קישורים
חץ שורטבאס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט