הארי פוטר ומסדר עוף החול ביקורת סרט

Harry Potter and the Order of the Phoenix Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הארי פוטר ומסדר עוף החול":
"קסם אמיתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Harry Potter and the Order of the Phoenix
משחק דניאל רדקליף, אמה ווטסון, רופרט גרינט, הלנה בונהאם קרטר, רובי קולטריין, רייף פיינס, מייקל גמבון, ברנדן גליסון, גארי אולדמן, אלן ריקמן, מגי סמית, אימלדה סטנטון, אמה תומפסון, דיוויד טיוליוס במאי/ת דיוויד ייטס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להארי פוטר ומסדר עוף החול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קסם אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המפיק דייויד היימן כנראה יודע מה הוא רוקח כול פעם מחדש. הפעם הוא ערבב בקדרה בשווי מאה חמישים מיליון דולר את הרכיבים הבאים: תסריט מדויק וכתוב היטב של מייקל גולדנברג, בימוי מאופק ואפל של דיוויד ייטס, צילום מרהיב של סלוומיר איזיאק ופסקול מרשים לא פחות של ניקולס הופר. תוסיפו לזה את מיטב כוכבי הקולנוע הבריטיים הוותיקים והאיכותיים בשלושת העשורים האחרונים לצד צוות שחקנים צעיר שמסרט לסרט רק הולך ומשתבח. התוצאה היא לא פחות מקסם.

אין ספק, "הארי פוטר ומסדר עוף החול" מספק את מה שלא תקבלו בשום סרט קיץ אחר. מתח, פנטסיה ואימה מהסוג שג'יי קיי.רולינג יוצקת לתוך ספריה והנה, במאי טירון משכתב את יצירתה ועושה עבודה מופלאה שעולה על המקור הספרותי. לפי דעתו של החתום מטה, "הארי פוטר ומסדר עוף החול" הוא הסרט הטוב ביותר בסדרה וכנראה אחד הסרטים הטובים ביותר ב- 2007.כבר בסרט השלישי במספר היה ברור שסרטי הארי פוטר בהחלט עוברים שינוי. מסרטים לילדים הם הפכו לסרטים בוגרים, מסרט לסרט הם רק הלכו והשתבחו עד שהגענו עד הלום. לא מדובר בעוד הרפתקה או סדרת משימות, אלא במאבק פנימי של הגיבור נגד כוחות האופל המנצלים אותו ואת סביבתו. הארי פוטר מתפתח כדמות. לפתע הנער המרובע למראה מתגלה כדמות שסועה, המובלת ע"י סיוטים. הסובבים אותו מתרחקים ממנו, נרתעים ממנו. אנשים חזקים ממנו מעוניינים להרע לו ולהתעלם מהאמת שלו. חבריו הקרובים לא יודעים כיצד להתייחס לחברם הוותיק שהופך לחשדן ומסתורי.
"הארי פוטר" הוא גיבור בעל כורחו. הוא לא רוצה לעמוד במשימות שהוא נועד להן, אבל הוא חייב לעשות זאת כי חייו ועתיד חבריו תלויים בכך. בסרט זה הארי עובר מסע התבגרות - מתלמיד הוא הופך למורה. מנער צייתן למורד. לפתע הוא לומד שהמבוגרים שאותם הוא העריץ הם אנושיים ופגומים לא פחות ממנו. כמו כן הוא מבין שמניעים צרים של פוליטיקאים מזדקנים עלולים לסכן את חייו כך שכול מי שנותר לסמוך עליו הם חבריו והוא עצמו.

דיוויד ייטס בעצם יוצר "הארי פוטר" פוליטי, חייל שאינו נשמע להוראות מפקדיו. חייל המסרב ללכת בתלם ומעדיף ללכת אחרי לבו. אין ספק שבאקלים הפוליטי בו נמצאת בריטניה יש במעשיו של גיבור הסרט אמירה על מצבו של החייל בשרות הוד מלכותה (או בכול צבא אחר על פני הפלנטה). היתרון בעשייתו של ייטס שהוא רק מעלה את הרעיון ולא נואם אותו ומעדיף להתמקד בעלילה ובדמויות. כך נמנע מהקהל הצעיר טקסט פוליטי שיעיק על הבילוי אבל הוא בהחלט מגיש רעיון לקהל הבוגר.בסרט זה אנחנו נחשפים לאחת הדמויות המטרידות, המשעשעות והאלימות ביותר - פרופסור דולורס אמברידג' בגילומה המעולה של אימלה סטונטון (מועמדת לפרס האוסקר על "וירה דרייק"). דולורס אכזרית לא פחות מלורד וולדמוורט וחבריו לובשי הגלימות השחורות. היא לעומתם לא מאיימת ישירות במוות ופניה אינן צבועות לבן ערפדי. דולורוס היא נופת צופים, דודה חביבה, לובשת ביגוד ורוד ומיושן, אוסף צלחות עם ציורי חתולים תלויים על קיר משרדה; אבל היא יודעת להתעלל באכזריות בתלמידים והיא עושה זאת לאור היום תוך כדי חיוך.
היא מזכירה לנו שבמציאות האנשים הכי אכזריים יכולים להיות האנשים הכי לא צפויים. הדמות שהיתה אמורה לכאורה לשמש כאתנחתה קומית מתגלה כפסיכוטית וסדיסטית לא פחות מהאויבים המושבעים של פוטר. ואם עסקינן בדמויות רעות חדשות, אל צוות השחקנים המעולה הצטרפה שחקנית בריטית מבריקה בשם הלנה בונאם קרטר שהיא גם רעייתו של טים ברטון. קרטר שהוכיחה בעברה שהיא ותפקידים גותיים ("פרנקנשטיין", "חתונת רפאים", "מועדון קרב" ובקרוב "סוויני טוד") הולכים יד ביד מגלמת את בלטריקס לסטריינג', שעוד תחזור אלינו בסרטים הבאים.רשימת השחקנים יותר מזכירה סרט בריטי תקופתי מעונב שלבטח היה לו סיכוי להיות מועמד לאוסקר: רובי קולטריין, מייקל גמבון, ראלף פיינס, ברנדון גליסון, מגי סמית, אמה תומפסון, גרי אולדמן, דיוויד תיוליוס, ג'ולי וולטרס, אלן ריקמן, כריס אייזיק, פיונה שו ושתי שחקניות החיזוק אימלה סטונטון והלנה בונאם קרטר. תוסיפו לזה את שלושת הכוכבים הבלתי מעורערים של סדרת הסרטים: דניאל רדקליף, רופרט גרינט ואמה ווטסון שאליהם מצטרפים בצורה הרבה יותר דומיננטית מסרטים קודמים: מתיו לואיס בוני רייט, והתגלית המעולה החדשה של הסרט, איוונה לינץ המכשפת כלונה לאבגוד.רייט מצליח להתמודד עם הקאסט הענקי, שלל הדמויות הישנות והחדשות, היצורים הישנים והחדשים המאכלסים את הסרט (יש המון כאלה הפעם), לוקיישנים חדשים ומרהיבים ולהיעזר בכולם ביצירת העולם הייחודי שסרטי הארי פוטר כול כך הצטיינו ליצור כול פעם מחדש. רייט מתעלה על כריס קולומבוס, לא נופל ממייק ניואל ומשתווה לבמאי הטוב ביותר בסדרה אלפונסו קוארון. לא ידוע לי אם רייט במאי אפל, מאופק ואיכותי כמו קוארון אבל בסרט ראשון בפילמוגרפיה שלו הוא בהחלט מוכיח שהוא קורץ מהחומרים הנכונים. אז רוצו עכשיו לבית הקולנוע הסמוך וקנו כרטיס לשובר הקופות השווה ביותר של הקיץ, "הארי פוטר ומסדר עוף החול".
הארי פוטר ומסדר עוף החול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1302/12/2016 19:01:03
8/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול מצוין, האפקטים די מרשימים, האקשן מהנה, רוב הטוויסטים מפתיעים ומרבית הדיאלוגים מעניינים ודי ענייניים אבל התסריט והעלילה לפעמים רדומים משעממים ומתישים, כיאה לסדרת הסרטים. בקיצור, מעריצי "הארי פוטר" יתלהבו ממנו, השאר לפחות יאהבו אותו. כדאי לראות !!!
שם: דודגיל: 1326/09/2015 23:42:14
10/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב שלהם! פשוט הכי טוב שלהם! אם אתם אוהבים אקשן, פנטזיה וקומדיית נעורים (ועוד אמינה) - לכו לזה! גם קשישים יאהבו!
שם: גיאגמדגיל: 1017/10/2014 18:03:23
10/10אייקון ציון
סרט מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט