איך אפשר שלא לחבב סרט שמתחיל בנאום הבא של הקומיקאית המבריקה טרייסי אולמן, (המגלמת את אמא אדמה): סדרי העולם משתבשים, והכול באשמתנו. אנחנו נמצאים במרדף מסחרר אחרי הצלחה כלכלית כדי שנוכל לקנות עוד ועוד מוצרי צריכה ושנוכל לעבור ניתוחים פלסטיים כדי להראות צעירים תמידית. אז מופיעות כתוביות הפתיחה ושמות השחקנים, המפיקים והצוות הטכני המרכזי על רקע שוטים כירורגים אורגינליים ומטרידים של ניתוחים פלסטיים. שוטים שבהם מופיעים גברים ונשים שעוברים שפצורים מול המצלמה. בהמשך תופיע סירשה רונן (המגלמת את בתה של מישל פייפר( ותבצע את שירה הנודע של אלאניס מוריסט, "Ironic", אבל עם מילים שונות לחלוטין הקשורות, איך לא, לכתוביות הפתיחה.שנת 2007 היא שנת הקאמבק של מישל פייפר. לצד "היירספריי" המצליח, "אבק כוכבים" המקסים שנכשל כלכלית ו"אף פעם לא אהיה שלך" שלא יצא עדיין בבית הקולנוע בארה"ב, היא מנסה לגשש את דרכה חזרה אל מרכז הזירה הקולנועית. קצת קשה לעשות זאת בגיל 45 אבל פייפר היא לא רק שחקנית טובה, היא בעיקר כוכבת ומשפריצה כריזמה בשלושת הסרטים. אם ב"היירספריי" ו"אבק כוכבים" היא מגלמת דמות משנית מרושעת, ב"אף פעם לא אהיה שלך" היא בתפקיד הראשי הרומנטי והמאוד מודע לעצמו.
פרסומת
למזלה של פייפר מי שאחראית על הבימוי והתסריט היא אחת הנשים היותר מוכשרות בהוליווד, איימי הקרלינג, שאחראית על שתי קומדיות הנעורים שהפכו לפולחן "Fast Times at Ridgemont High" וכמובן הלהיט "קלולס" שהפך לסיטקום בהפקתה. בין לבין היא ביימה את "תראו מי שמדבר", אחד מסרטי ההמשך שלו וגם את הקומדיה הרומנטית המתוקה "לוזר" עם ג'ייסון ביגס ומינה סובארי. נראה שהניסיון של הקרלינג עם עולם הטלוויזיה הוביל אותה לכתוב את התסריט לסרטה החדש. הקרלינג מנסה בסרט זה להעלות את כול הנושאים שכנראה הטרידו אותה בשנים האחרונות. יש כאן סאטירה על תעשיית הבידור, גיל ויופי, אופנה ותרבות הצריכה האמריקאית. חלק מהסאטירה היא מיחזור חומרים אבל הקרלינג מצליחה לצלוח הכול בעזרת החן הבלתי נדלה שלה כיוצרת.מישל פייפר מזכירה לכולם שהיא עדיין אחת הנשים היפות והמקסימות ביותר בעיר הסרטים. אני זוכר איך התאהבתי בה לפני כ-19 שנה כשעלתה על גבו של פסנתר כנף ועשתה את מה שעתה תוך כדי שירה בסרט "האחים בייקר המופלאים" של הבמאי סטיבן קלובס (מי שהפך לתסריטאי של סרטי "הארי פוטר"). פייפר כובשת את המסך בעזרת המודעות העצמית שלה. ישנן המון בחורות צעירות ויפות בסרט הזה, הן בתפקידי משנה והן כניצבות - אף אחת מהן לא מרשימה או מעניינת כמו פייפר. גם אחרי 28 שנה בעסק, די ברור שהיא עדיין נהנית כמו ילדה קטנה מעשייה קולנועית. בכול שלושת הסרטים האחרונים שלה היא פשוט קורנת.
העלילה עוקבת אחרי רוזי, מפיקה בת 40 של סיטקום מגוחך לבני הנעורים. היא גרושה מגבר ילדותי ואמא לאיזי, נערה שנונה המתאהבת לראשונה בחייה בנער שלא ממש מתייחס אליה. במקביל רוזי מגלה שהרשת שוקלת להוריד את הסדרה שלה ולכן היא מגייסת את אדם, שחקן צעיר וכריזמטי כדי להעלות את הרייטינג. הצרה היא שהשחקן בן ה-28 לא מסוגל להוריד את המבט שלו מרוזי, והיא מוקסמת מחוש ההומור שלו. חוץ מזה הוא גם נראה ממש טוב. השניים יוצאים לדייט שמתפתח למערכת יחסים. השאלה היא האם הקשר הזה יכול להצליח למרות העובדה שהוא צעיר ממנה ב-11 שנה לפחות?היתרון של הסרט הוא שלא מדובר רק בקומדיה רומנטית פשוטה. הקרלינג מעמתת את הגיבורה עם דמותה של אמא אדמה (טרייסי אולמן), הטוענת שסדרי העולם לא יאפשרו רומן שכזה. החששות והפחדים של רוזי מתבטאים בעזרת הדמות המשעשעת שאולמן מגלמת. בנוסף לזה משדרגים את הסרט סאטירה, שפע הומור שחור, ונוכחות קסומה לא רק של פייפר ואולמן אלא גם של פול ראד (הבעל החנון מ"הדייט שתקע אותי") כאדם השחקן הצעיר. גם סירשה רונן מעולה כבתה של פייפר. היא גם מככבת בסרט "כפרה" ובסרטו הבא של פיטר ג'קסון. בקיצור, קבלו את הכוכבת הגדולה הבאה, אני מוכן להמר על כך בעיניים עצומות.בסופו של דבר "אף פעם לא אהיה שלך" הוא לא סרט חשוב אבל הוא בהחלט בידור הוליוודי קולח וראוי המיועד בעיקר לזוגות המחפשים זמן איכות ביחד וסתם כאלה שמתחשק להם קצת לצחוק. בסך הכול הקרלינג מספקת את הסחורה - קומדיה רומנטית מבדרת עם ערך מוסף, די נדיר במקומותינו.