הבנק ביקורת סרט

The International Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הבנק":
"מותחן אקטואלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The International
משחק קלייב אוון, נעמי ווטס, ארמין מולר שטהל, אולריץ תומסן במאי/ת טום טייקוור  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להבנק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן אקטואלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו האחרון של הבמאי הגרמני טום טיקוור (ראן לולה ראן, הבושם) נבחר להיות סרט הפתיחה של הפסטיבל הבין-לאומי של ברלין אבל הוא כנראה לא מספיק טוב עבור מפיציו בישראל, סרטי א.ד.מטלון. לאחרונה הופתעתי לגלות שהוא יצא ללא הקרנות מוקדמות לעיתונאים ומוקרן ברב-חן מגדל האופרה. ההחלטה התמוהה של המפיצים די מפתיעה, מאחר ומדובר במותחן עשוי היטב שעלילתו האקטואלית נעה בין ברלין, ליוון, מילאנו, איסטנבול, לוקסמבורג ובשיאה סצנת פעולה מהטובות שנראו בשנים האחרונות המתרחשת במוזיאון הגוגנייהם, בניו-יורק. שלא נדבר על צוות שחקנים ידועים, בראשם קלייב אוון השרמנטי ונעמי ווטס כעזר שנגדו.העלילה עוקבת אחרי סוכן אינטרפול החוקר פרשיית סחר נשק בחסותו של בנק גדול בלוקסמבורג בעזרתה של חוקרת במשרדו של התובע הכללי בניו-יורק. אינני רוצה לפרט יותר על עלילת הסרט אבל היא מכילה שפע תפניות והפתעות. "הבנק" הוא סרט עם תסריט כתוב היטב, שקהל היעד שלו אינו רק חובבי סרטי פעולה אלא גם צופים שמחפשים קצת מעבר למרדפים ופיצוצים. "הבנק" גם אינו חף מבעיות, כמו מספר סצנות מיותרות, במיוחד אחת עם נעמי ווטס והתובע הכללי שהיתה בלתי אמינה בעליל. בכלל, הדמות שלה היא שולית ולא ממש הכרחית.
אך את כישלונו של הסרט בארה"ב ובעולם אפשר לייחס לקלייב אוון, שמנסה להתבסס ככוכב קולנוע הוליוודי מהמדרגה הראשונה. כנראה שהקהל בעולם ובארה"ב בפרט פחות מתחבר לאופיו האפלולי של השחקן הבריטי. למרות תפקידים ראשיים בסרטי פעולה הוליוודיים כמו "עיר החטאים" ו"לירות כדי להרוג", אוון עדיין לא מצליח לגרור לקופות את הקהל הרחב. זה לא הפריע לג'וליה רוברטס ללהק אותו כפרטנר הרומנטי שלה בסרטה האחרון, "משחק כפול" - אחד הסרטים המשעממים של 2009 - וגם סרט זה כשל בקופות.לעומת הקהל האמריקאי, נראה שהקהל הישראלי דווקא מחבב מותחנים שלא תלויים אך ורק בסצנות פעולה, כמו לדוגמה, "מיקל קלייטון", "הפירצה" או "סימנים של כבוד". לכן מפתיע שא.ד.מטלון החליטו לוותר על הסרט הזה בהפצה רחבה ובחרו להוציאו בבית קולנוע שלצערי הוא סוג של עיר רפאים וכמובן עשו זאת ללא פרסום. "הבנק" ראוי להיות מוקרן ב"יס פלאנט" על מסך גדול.
בכול מקרה, "הבנק" הוא הרבה יותר מיומית מבדרת ועם סצנת הפעולה הטובה ביותר של השנה החולפת, מהסוג הקלאסי בלי הרבה פעלולים. בכול מקרה הסרט הזה הרבה יותר מוצלח מסרטי המאתיים מיליון דולר: "רובוטריקים 2" ו"שליחות קטלנית 4". אז למי שיש את הכוח להגיע למגדל האופרה בטיילת של תל-אביב, יש לכם את ההזדמנות לראות את "הבנק" על המסך הגדול כפי שמגיע לו.
הבנק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שביט וסקרגיל: 2626/07/2009 12:11:09
7/10אייקון ציון
סרט נחמד. יותר מדי פוליטיקה ופחות אקשן...
שם: אריאלה כהןגיל: 4904/06/2009 00:22:01
7/10אייקון ציון
הבנק" סרט מתח שמספר על ניסיון להפיל את הבנק הגדול בעולם.משחק מצוין של קלייב אוון.כמובן שישראל וסוריה מוזכרים במס' קטעים,חסר קצת אקשן יש מקום לשיפור.
שם: מורפיאוס מורפיאוסגיל: 3225/02/2009 23:16:28
8/10אייקון ציון
הבנק. תסריט די מותח וזורם. משחק טוב של קלייב אואן.קצת פוליטיקה כלכלית וכמובן אי אפשר בלי לערב את ישראל. 8 בסולם מורפיאוס
קישורים
חץ הבנק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט