רמבו 5: המשחק האחרון ביקורת סרט

Rambo V Last Blood Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רמבו 5: המשחק האחרון":
"פשוט סרט רע, סחיטת טיפות דם אחרונות ממותג ארכאי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rambo V Last Blood
משחק סילבסטר סטאלון, פאס וגה, איווט מונראל במאי/ת אדריאן גרונברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרמבו 5: המשחק האחרון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עילג ועייף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
11 שנה חלפו מאז עלילותיו של ג'ון רמבו בבורמה בסרט "רמבו 4". מסתבר שכבר עשור שלם בוגר מלחמת וייטנאם, הלוחם ללא חת הסובל מהלם קרב קשה במיוחד, מתגורר בחווה המשפחתית אי שם באריזונה. הוא מטופל על ידי עוזרת בית מקסיקנית בשם מריה ומגדל איתה את נכדתה גבריאל. על אף שגם הסבתא החביבה וגם רמבו מזהירים את גבריאל לא לנסוע למקסיקו לחפש אחרי אביה שעזב אותה בילדותה בזמן שאמה גססה מסרטן, היא מחליטה לעשות זאת.גבריאל איננה מודעת שהיא בעצם נכנסת למלכודת על ידי מי שהייתה חברתה, ג'יזל. מי ששמע על סרטי "חטופה" שבהם נחטפת בתו של ליאם ניסן כדי להימכר לזנות, לא יופתע לגלות שגבריאל נחטפת על ידי סרסור מקומי ונמכרת לצמד אנשי המאפיה האכזריים, האחים מרטינז הסדיסטים (אך לא חכמים במיוחד), המפעילים רשת זנות בינלאומית. מקוריות תסריטאית היא לא הצד החזק של עלילת "רמבו 5" ולמען האמת לא צריך להכיר את ארבעת הסרטים הקודמים בסדרה כי אין קשר בין עלילת הסרט הזה לעלילות הסרטים הקודמים.
ארבעה עשורים אחרי שחזר מווייטנאם, חזר לווייטנאם, ביקר במזרח התיכון וקפץ לביקור בבורמה, ג'ון רמבו חוזר בפעם החמישית, כדי להגשים את הפנטזיות הרטובות של דונלד טראמפ. הפעם הוא חי בחווה על גבול מקסיקו-ארה"ב כדי להלחם במאפיונרים מקסיקנים שלא רואים בנשים בנות אדם אלא כחפצים שניתן לחטוף, לאנוס ולמכור לזנות לכל המרבה במחיר. בתקווה וזאת המשימה האחרונה בהחלט שלו – רמבו יוצא למסע נקמה מדמם, בלתי אפשרי וגם בלתי הגיוני.בגיל 73 סילבסטר סטאלון עדיין בכושר מרשים אך גם מראה סימני עייפות. עלילת הסרט נפתחת באיטיות, היא כתובה רע, הדמויות הן סוג של סקיצות נטולות עומק והשחקנים מדקלמים את הטקסטים שלהם. הם אפילו לא מנסים לשחק. אבל נוותר על עומק ומורכבות הדמויות. באנו הרי לראות אקשן ואם הסרט הרביעי במספר היה אחד מסרטי הפעולה הגרועים אך המבדרים של שנת 2008, הסרט החמישי במספר מתקדם באיטיות רבה מדי עד שמתחיל משהו מעניין להתרחש על גבי המסך. הניסיון של סטאלון התסריטאי להעניק בחלקו הראשון של הסרט עומק לעלילה ולדמויות לא משתלם בשום אופן.
"חופשה קטלנית" משנת 2012 היה ניסיון קאמבק כושל של מל גיבסון אבל גם סרטו הראשון של הבמאי אדריאן גרונברג, שעבד במשך שנים כעוזר במאי של אנשי קולנוע בכירים, ביניהם אוליבר סטון, סטיבן סודרברג, אלחנדרו גונזלס אינאריטו, ג'ים ג'רמוש, ג'ולי טיימור, טוני סקוט ואדוארד זוויק. "חופשה קטלנית" היה סרט מבדר ואפקטיבי. למרבה הצער הציפיות לסרט מוצלח גם הפעם ירדו לטמיון במהרה.מאז "רמבו: משחק הדמים" בשנת 1982 עד "רמבו: הדם האחרון" עולם הקולנוע והבידור השתנה בלא הכר. נראה שסטאלון התסריטאי לא ממש מסתנכרן עם הסביבה הקולנועית בה סרטו החדש מתקיים. הרעים הם קריקטורות בוטות וגסות של אנשי מאפיה מקסיקנים. נטולי אופי אמיתי ולכן הם גם לא מפחידים או מטרידים. סטאלון כמושיע הלבן שמגיע למקסיקו לטפל באנשים שפגעו לו ביקר מכול פשוט נראה לא אמין. גם המפגש עם עיתונאית (השחקנית הספרדייה פז וגה), שאחותה נפלה קורבן לאותו קרטל רצחני לא מצליח לעניין כי גם היא לא ממש דמות מורכבת ועמוקה.נקודת השיא של הסרט תגיע בשליש האחרון שלו כאשר סטאלון יתחיל לספק לנו את הסחורה בעזרת שלל מלכודות קטלניות, דוקרניות ורצחניות במיוחד שהוא טומן במנהרות מתחת לחווה שלו לאותם אנשי קרטל שיגיעו לביקור בביתו. סוג של "מקגייוור" פוגש את "שכחו אותי בבית" רק עם שלל מוקשים שיפרקו למקסיקנים המרושעים את הלב, העצמות ויסחטו מגופותיהם את טיפת הדם האחרונה. חוץ מהמנהיג שלהם שאותו אנחנו בקושי מכירים, כולם ניצבים אומללים שלא ממש אכפת לנו מהם ומרביתם לא ממש נראים עבריינים מאיימים.

אפילו המונטאז' מסרטי רמבו הקודמים בקרדיטים בסוף "הדם האחרון" לא מצליח לעורר נוסטלגיה. האם מישהו ממעריצי "משחק הדמים" בכלל זוכר שהסרט היה יצירה פציפיסטית אנטי מלחמתית על היחס הרע של תושבי ארה"ב כלפי חיילים שחזרו מווייטנאם עם הלם קרב? נראה שסטאלון עצמו אפילו לא זוכר זאת.
רמבו 5: המשחק האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4711/08/2020 22:38:18
8/10אייקון ציון
האקשן האמיתי מתחיל אחרי שעה ומצדיק את הציפייה. סטאלון כבר לא צעיר אך עדיין מספק את הסחורה. והסרט גם עוסק בנושא חשוב של סחר בנשים שעדיין מתקיים היום כמעט בכל מקום.
שם: anipoגיל: 4801/08/2020 09:19:58
7/10אייקון ציון
לא נס ליחו.אפשר לצקצק ולומר שמדובר בעלילה בנאלית וצפויה ושהדיאלוגים רדודים. אומנם זה נכון ,אבל זה לא משנה אם לא מצפים ליצירת מופת אלא לשעה וחצי טובה וקיצבית שיש בה גם קצת נוסטלגיה.אנו פוגשים את ג''ון רמבו המזדקן ,שחי בחווה במקום פסטורלי עם ידידתו ונכדתה גבריאלה. לאחר שגבריאלה נוסעת למקסיקו בניגוד לדעת רמבו וסבתה ,כדי לפגוש את אביה אותו לא ראתה מאז היתה ילדה, העניינים מסתבכים. היא נלכדת ברשת של סוחרי נשים אכזרית אותה מנהלים שני אחים. רמבו יוצא בעקבותיה כדי להציל אותה. הנקמה שלו תהיה אכזרית במיוחד. בסוף מוצגים כמה תמונות מהסרטים הקודמים בסידרה החל מ"משחק הדמים" ,שאותו ראיתי כילד בקולנוע רון ז"ל בחיפה. מקווה שזה לא הסרט האחרון שבו אנו פוגשים את ג''ון רמבו.
שם: גביגיל: 7805/12/2019 14:27:10
10/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב בסדרה, מומלץ ביותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט