נצחיים ביקורת סרט

Eternals Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נצחיים":
"עולם חדש של מארוול שמזכיר יותר את סרטי DC"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Eternals
משחק ג'מה צ'אן, קומייל ננג'יאני, ריצ'רד מאדן, קיט הרינגטון, סלמה הייק, אנג'לינה ג'ולי במאי/ת קלואי ז’או  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנצחיים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ארוך מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר מזכירים את שמה של קלואי ז'או, הבמאית זוכת פרס האוסקר על "ארץ הנוודים", לא ממש חושבים על סרטי קומיקס עם גיבורי על, קרבות ענק, חייזרים רצחניים או אנג'לינה ג'ולי. אבל נראה שאחרי שלושה סרטים קטנטנים זוכי פרסים ועטורי שבחים (בהם גם "הרוכב" המצוין) עם שחקנים לא מקצועיים ופרנסס מקדורמנד אחת, ז'או לא עמדה בפיתוי ונכנעה גם היא להצעה המפתה של אולפני מארוול/דיסני ולקחה לידיה הפקה של מאות מיליוני דולרים. ז'או שסרטיה דלי התקציב הביאו אל בתי הקולנוע רק את חובבי הקולנוע האיכותי, מצאה את עצמה מביימת את אחד הסרטים המדוברים, היקרים והמצופים ביקום הקולנועי של מארוול - "נצחיים".האם קהל ההמונים עתיד לאהוב את הסרט החדש? בסוף השבוע הראשון ליציאתו למסכים, התוצאה סבירה לחלוטין ומעבר לציפיות של האולפנים. מבחינת איכות הסרט - התוצאה מאתגרת. היא ארוכה מאוד, 157 דקות לעיתים סוחפות ולעיתים משעממות, חלקן אפילו מיותרות והיו יכולות לנוח בשקט על חדר רצפת העריכה. מאחר ומדובר בדמויות חדשות לחלוטין, ויש עשרה מהן כולל דמויות משנה חשובות מסביב, הפרזנטציה ארוכה והסרט מתחיל רק לקראת האמצע שלו. זה גם הסרט הכי חמור סבר של מארוול. בכך "נצחיים" דומה יותר לסרטים של DC שבוימו על ידי זאק סניידר.
מספר דברים הופכים את הסרט החדש למיוחד יותר ויוצא דופן על פני הסרטים האחרים של מארוול. מאחר ומדובר בהיכרות עם דמויות חדשות, מה שמניע את העלילה הן הדמויות. אל תצפו שהן יהיו עמוקות ומורכבות מדי, אבל כל אחת ייחודית והשחקנים המאוד מוצלחים שנבחרו לגלם אותן, מצליחים להעניק להם ממד נוסף באדיבות שיטת הדרכת השחקנים של ז'או שמצליחה להוציא את האדם שמאחורי השחקן ולמצוא את הייחוד שלו. כמו בכל סרטיה הקודמים של ז'או יש נוכחות מאוד מאסיבית של טבע, מרחבים של מדבריות, הרים מושלגים, ים והמון שמש וקרני שמש. אם היו מוציאים את קטעי הפעולה והפעלולים, היה אפשר לחשוב שמדובר בסרט שמיועד לפסטיבל הקולנוע הרוחני.אם כבר רוחניות ודת, אז הסרט עוסק בבריאה. אין כאן אלוהים או דתות, מי שברא את כדור הארץ הוא ישות חוצנית בסדר גודל אלוהי, וגיבורי הסרט הם אלים החיים בינינו וקיבלו הוראה מאותו אל שברא אותם לא להתערב במלחמות בין בני האנוש. כך נוצר הסבר מדוע מלחמות וטרגדיות אנושיות כמו השואה כן מתקיימות. באופן מפתיע העובדה שאין אלוהים כמו בברית הישנה, החדשה או בקוראן פחות מטרידה את אנשי הדת בעולם ואת מערכות הצנזורה. מה שכן מטריד אותם זה שיש נשיקה בין שני גברים. ואכן מספר מדינות שמרניות בעולם אסרו את הקרנת הסרט בשטחם, בסינגפור לדוגמה הסרט נאסר לצפייה מתחת לגיל 18.
זה כמובן מוביל אותנו לעובדה שמדובר בסרט הכי מכיל מבחינה חברתית של מארוול, הכי מודע ותקין פוליטית ברוח התקופה. הגיבורה היא אסיאתית הנושאת את הכאב העולמי על כתפיה, יש דמוי סופרמן בריטי, מנהיגה מקסיקנית, הודי, חירשת, אפרו-אמריקאי הומו עם בן זוג ערבי, בת טיפש-עשרה, אנג'לינה ג'ולי וגם בחור שמנמן המתמחה באמנויות לחימה. צוות גיבורי על הכי מגוון מבחינה אתנית בהיסטוריה של המין האנושי. ההחלטה של ז'או וצוות הליהוק מעוררת הערכה ובמקביל הניסיון לסמן וי ליד כל סוגיה חברתית ופוליטית לצד כל זהות אתנית אפשרית מרגישה כאילו היא הופכת לנושא של הסרט ולא העלילה שבה הגיבורים מחליטים למרוד בבוראם ולהציל את היקום."נצחיים", הוא מוצר מבדר בחלקו, והוא בעיקר מעניין מכל הסיבות הלא קולנועיות. עוד ינתחו וידונו בו שעות נוספות לא בגלל הטיב הקולנועי שלו אלא בגלל הבחירות של קלואי ז'או ומארוול. זהו סרט ארוך מדי, הלוקח את עצמו ביתר רצינות, למרות שאחת מדמויות המשנה היא האתנחתא הקומית הכי מוצלחת בסרטי מארוול לדורותיהם. כן אפשר לכתוב שהסרט עמוס בכישרון והוא מרהיב עין, שהבמאית באמת אוהבת את כל הדמויות שלה וזה מורגש לאורך כל הסרט ויש בתסריט המון רעיונות יפים. גם סצנות הקרב מאוד מרשימות. לאוהבי הז'אנר ומעריצי היקום הקולנועי הסרט בהחלט מומלץ, לאוהבי הבמאית ז'או שסקרנים לראות איך היא עוברת מסרטים אווירתיים קטנים להפקות גדולות, הוא צפייה אפשרית בהחלט.
נצחיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4822/01/2022 22:03:13
6/10אייקון ציון
איזה בזבוז של 200 מיליון דולר! לקחו במאית של כמה סרטי דרמה קטנים העיקר שהיא אשה.. ונתנו ייצוג לשחקנים מכל גזע מגזר וצבע על פני כדור הארץ כי זה ליברלי.. ומה שכחו? את הצופים כמובן שרק רוצים להינות ולא יודעים מה נפל עליהם..
שם: איתמרגיל: 2121/11/2021 23:02:41
6/10אייקון ציון
הסרט נחמד קצת יותר מדי פוליטיקלי קורקט ומסובך מהנה כן, מרתק קצת פחות
שם: רועיגיל: 2808/11/2021 23:35:38
6/10אייקון ציון
דיי מאכזב. הטריילר היה נראה מבטיח אבל הסרט עצמו לא עלה על הציפיות. הסרט ארוך מדי, קשה לעקוב אחריו עם כל הדמויות החדשות שנוספו ובכללי מרגיש שהעלילה לא מספיק מהודקת. הסרט לא גרוע אבל ללא ספק מאכזב לעומת מה שמארוול מסוגלים להוציא.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט