פאודה: פרק 9

Fauda Series Review

תמונת כתבזוהר צלח על "פאודה: פרק 9":
"פרק מצוין שיוצר ציפיה גדולה לקראת הפרקים האחרונים של העונה"
פוסטר Fauda
משחק ליאור רז  צחי הלוי  נטע גרטי  יובל סגל  רונה לי שמעון  שאדי מערי  
אקשן
ביקורת סדרה לפאודה: פרק 9 מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"לא עוצרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
מדד פופולריות
4.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר שהפרק הקודם היה פושר במיוחד פאודה חוזרת למסלול הנכון עם פרק מצוין שיוצר התקדמות בכל קווי העלילה המרכזיים של הסדרה. הפרק נפתח בהילוך גבוה במיוחד כששירין ודורון סוף סוף מתקרבים ומבלים לילה יחד. אך כמו ש"פאודה" כבר הרגילה אותנו העניינים מסתבכים מהר מאוד ואחרי סצנת אקשן קצרה אך מעולה השניים נמצאים במנוסה ומתאכסנים במלון. היחסים בין שירין לדורון הם הדבר היחיד האנושי והאמיתי בעולם הבלתי אפשרי שפאודה מציגה לנו ויהיה מעניין לראות לאן מערכת היחסים של השניים תתקדם. לא עובר זמן רב ובאותו מלון מופיע וואליד שמתחנן לשירין להכניס אותו לחדרה ולדבר. אלא שהדיבורים הופכים מהר מאוד לחילופי האשמות בין שתי תפיסות עולם שונות לגמרי. מצד אחד שירין, שמצטיירת כקורבן האמיתי של "פאודה", שנקלעה לסיטואציה קשה בעל כורחה, וככל שהסדרה מתקדמת מסתבכת יותר ויותר. ממולה עומד וואליד, יד ימינו של אבו אחמד, שמצד אחד מתנהג כמו גרסה צעירה יותר של אבו אחמד ומצד שני מנסה להגן על שירין ממנו בצורה מעוררת הערצה. הסדקים במערכת היחסים של וואליד והמנטור שלו לאט לאט הופכים לשברים ולא רחוק הרגע בו וואליד יצטרך לקבל את אחת ההחלטות המעניינות ביותר בסדרה ולבחור בין המשפחה שלו לבין החמאס ואבו אחמד.
את הבחירה בין המשפחה לבין אידאולוגיה מקבלת גם נסרין, אשתו של אבו אחמד, שנמצאת במצב פגיע במיוחד בעקבות הפציעה של עביר. קפטן איוב (איציק כהן שהוא בהחלט ההפתעה הנעימה ביותר בסדרה) ממשיך ללחוץ על הנקודות הרגישות של נסרין ולגרום לה להפיל את אבו אחמד. במקביל קפטן איוב פועל גם בצד הדיפלומטי ומשחד בכיר ברשות במטרה לעצור את אבו אחמד, בזמן שאנחנו מתחילים לקבל תמונה ברורה יותר לגבי המגה-פיגוע שהוא מתכנן.אך המרכז של הפרק הזה הוא המפגש הראשון בין אבו אחמד לבין דורון באחת הסצנות הטובות ביותר ב"פאודה" עד כה. דורון, שמנסה להתגייס לחמאס במטרה להיות המוציא לפועל של אותו מגה פיגוע, מגיע להיבחן ל"תפקיד" והשניים נפגשים פנים אל פנים סוף סוף. אותה סצנה ממחישה לנו בצורה כמעט מושלמת עד כמה אבו אחמד ודורון דומים זה לזה. שניהם מוכנים ללכת עד הסוף בשביל האידאולוגיה שלהם ויעשו הכל כדי להצליח ושניהם ספגו אבדות קשות בדרך למטרה שלהם וזה בעצם מה שמוביל את אבו אחמד לבחור בדורון לאותו "תפקיד" נחשק של המחבל המוציא לפועל.
כמו ש"פאודה" הרגילה אותנו כבר, הדברים תמיד מסתבכים והפרק נגמר עם סצנת עינוי בשבי של "הביטחון המסכל" במטרה להוציא מדורון פרטים על אבו אחמד . כל האירועים האלה, יחד עם החזרה הצפויה של היחידה אחרי איומי הסחיטה של מורנו על שר הבטחון, יוצרים ציפייה לפרק הבא.אחרי שלושת רבעי עונה פאודה מצליחה להשאיר את רוב הקצוות פתוחים לפרקים האחרונים של העונה וכך את העניין בה. את התשובות היא תצטרך להתחיל לספק בקרוב מאוד בתקווה להימנע מאובר-אירועים בפרק האחרון של העונה. כך או כך "פאודה" היא היהלום הנוצץ ביותר של הטלוויזיה הישראלית. היוצרים שלה לא מפחדים להיכנס לקרביים של הסכסוך הערבי-ישראלי ומצליחים לעשות את זה בלי להתייפייף, מציגים שני צדדים של המטבע ומייצרים תמונה מורכבת ומעניינת.
פאודה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1615/01/2020 21:28:39
10/10אייקון ציון
איך אפשר לכתוב ביקורת על פאקינג פאודה, סדרה מעולה, מציגה את הסכסוך כמו שהוא בלי לטשטש
שם: motekooגיל: 5820/04/2017 10:01:21
8/10אייקון ציון
סידרת מתח ישראלית. שחקנים חדשים. עלילות ותיקות ומוכרות. עשוי טוב. ארועים לא צפויים מחזיקים את הצופה במתח עד סוף הפרק. למי שרוצה להבין , צריך ליראות מהפרק הראשון כדי להיות מחובר לשאר הפרקים, למרות שיש תקצירים קודמים. מקבל 8 בסולם motekoo . עדיין שווה צפייה בעידן הסדרות החמודות לעת ערב.
קישורים
חץ פאודה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט