פובאר: ביקורת סדרה

Fubar Series Review

תמונת כתבלירן יושעי על "פובאר: ביקורת סדרה":
"תודה לאל על ארנולד שוורצנגר"
פוסטר Fubar
משחק ארנולד שוורצנגר  מוניקה ברברו  מילאן קרטר  גבריאל לונה  
אקשן
ביקורת סדרה לפובאר: ביקורת סדרה מאת לירן יושעי | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"מלא אקשן והומור"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.5/10
?
מדד פופולריות
3.2/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
50 שנות קריירה הוליוודית ענפה הספיקו לארנולד שוורצנגר כדי לקפוץ לביקור במסך הביתי שלכם. האיש, שהמושג "וואן ליינר" הומצא בזכותו, הגיח כאורח לרגע בסדרות מסוימות, אבל מעולם לא כיכב בתפקיד הראשי. לשמחתנו, זה קורה ב־FUBAR, שמשמעותה היא Fucked up beyond all recognition, הסדרה החדשה של נטפליקס. קשה שלא לחבב את האוסטרי בעל המבטא הבולט, ולכן כשהוכרזה סדרה בכיכובו, באופן טבעי נוצרה סקרנות סביבה. אז האם ארנולד הגדול מתאים למסך הקטן? ועוד איך! שוורצנגר, טרמינייטור בדימוס (לפי שעה), הוא לוק ברונר, סוכן CIA העומד לפני פרישה ושיט חלומי בספינה החדשה שלו עם גרושתו, שאותה הוא מפנטז לכבוש מחדש. שנייה לפני שהוא פותח את השמפניות, הוא מקבל לידיו משימה אחרונה – חילוץ קולגה לפני חשיפתו. כשהוא פוגש לראשונה באותו סוכן, הוא מגלה לתדהמתו שמדובר בבתו אמה. מאותו רגע ואילך הקשר שלהם מקבל תפנית והיחסים שלהם מתערערים. בלית ברירה הם הופכים לצוות במטרה לחסל טרוריסט דרום אמריקאי אכזר בעל עבר משותף עם לוק.
אי אפשר לקחת את זה ממנו – שוורצנגר הוא סופרסטאר אמיתי מהזן הישן. נכון, הבנו את זה כבר באייטיז, אבל האוסטרי החביב והכובש מוכיח את זה בכל פעם מחדש. הוא מאסטר של אקשן ששולט גם ברזי הקומדיה, ואפילו שלפעמים הוא מעט מוגבל ביכולותיו, הוא מפתיע ומפגין רגעים לפנתיאון. הוא פורח ב־FUBAR, ונראה שיוצר הסדרה ניק סנטורה, שכתב בין השאר ל"נמלטים" ו"הסופרנוס", תפר חליפה מושלמת שמתאימה בול למידותיו של מושל קליפורניה לשעבר. משפטי המחץ, הרפרנסים לסרטים בכיכובו ורגעי אקשן מהנים כל כך שרק ארנולד יודע להפיק – הכל שם. המדים הטלוויזיוניים אמנם חדשים לשוורצנגר, אבל הוא לא נראה כמו נטע זר בתוכו. במהלך שמונת הפרקים של העונה העלילה זורמת בצורה חלקה ואחידה והתסריט טוב, מדויק וציני להחריד, כשבנוסף הסדרה עושה כבוד לסדרות ולסרטי האקשן הקומיים של שנות השמונים והתשעים ומרפררת במודע ל"שקרים אמיתיים" (1994). לב הסיפור מתבסס על היחסים של לוק ואמה, שבמהלכם הם עוברים טיפול זוגי משפחתי ומנסים לגשר על הפערים והמשקעים ביניהם שעלו על פני השטח. הרגעים הקומיים מוצלחים מאוד ומהולים בדרמה עדינה, כשכל פרק מתמקד בבעיה מסוימת – בין אם כזו הנוגעת לצוות כולו ובין אם בין לוק ואמה למשפחתם חסרת המודעות לכל מה שקורה סביבה.
הצוות בפיקודו של לוק מקבל משימה אחרת הקשורה בהפלתו של הטרוריסט בורו פולוניה (גבריאל לונה, "האחרונים מבינינו", "שליחות קטלנית: גורל אפל"). שום משימה כמובן לא עוברת בצורה חלקה, והצוות נתקל במכשולים הזויים ופותר אותם בסיטואציות הזויות עוד יותר. פעם אחת חברת צוות מפוצצת את רכב המילוט, ובפעם אחרת הצוות נתקע עם בני ערובה בתוך בונקר סובייטי מימי המלחמה הקרה. דרך הסיטואציות האלו לוק ואמה פותרים את בעיותיהם האישיות. חבריו למסך הגדול עלו על הרכבת ומככבים ברשתות הסטרימינג כבר מזמן, אך שוורצנגר התעכב מעט מאחור. ייתכן שמדובר בהחלטה אישית שלו, וייתכן גם שהוא פשוט לא קיבל את ההצעה הנכונה, דבר אחד בטוח – המרוויחים הגדולים מכל העסקה הזו הם בעיקר הצופים. אף על פי שרבים ממעיטים בערכו, שוורצנגר מוכיח ב"פובאר" שהוא שחקן מצוין שמקפץ בכישרון בין ז'אנרים ויודע לנתב את הסצנה לכיוון הנכון. מוניקה ברברו ("טופ גאן: מאווריק"), המוכרת בעיקר מתפקידיה הטלוויזיוניים, עושה עבודה טובה מאוד בתפקיד אמה ברונר, ובינה לבין שוורצנגר יש כימיה מעולה. עם "פובאר" באמתחתה, לצד "סוויט טות'" המצוינת וסדרות מוצלחות נוספות, נטפליקס יכולה להיות מרוצה. השנה ממשיכה להיות מלאה בהפקות מקור מעולות שמנפחות לה קצת את החזה ומחזירות לה את האודם ללחיים.
פובאר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ פובאר (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות אקשן
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט