הים שמעבר: ביקורת עונה שנייה''

Mare fuori Series Review

תמונת כתבאור טילינגר דה קרבליו על "הים שמעבר: ביקורת עונה שנייה''":
"פוטנציאל עצום שלא מגיע לידי מימוש בעונה זו"
פוסטר Mare fuori
משחק ניקולס מאופאס  מסימיליאנו קאיאצו  קרולינה קרצ'נטיני  כרמינה רקנו  
דרמה
ביקורת סדרה להים שמעבר: ביקורת עונה שנייה'' מאת אור טילינגר דה קרבליו | כתב
ציון המבקר
"מלודרמטי וחסר הברקות"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הים שמעבר" (The Sea Beyond) היא סדרת טלוויזיה איטלקית שהתפרסמה לראשונה בספטמבר 2020, עם עונה ראשונה שזכתה להצלחה מסחררת ברחבי העולם וקנתה את לב הצופים והמבקרים כאחד. התכנית הושקה בשנה שעברה בהוט וחוזרת כעת בעונה שנייה. הרעיון הבסיסי מאחורי "הים שמעבר" יצר עניין רב בזכות עלילה שמכניסה את הצופה פנימה אל תוך נבכי בית הכלא לנוער בנאפולי ואל השתלשלות האירועים שעוברים הצעירים עד שהם מגיעים למקום זה. "הים שמעבר" היא למעשה שלב מקדים לפני שדמויות הנערים והנערות הופכים להיות לפושעים מהסוג שמוכר לנו היטב מסדרת הפשע המעולה "גומורה" (גם היא מבית Rai) שסיימה את דרכה בשנה שעברה. הסדרה מעמיקה היטב בסיפור היווצרותן המרתק של הדמויות הכלואות תוך שהיא דואגת לספר את סיפור חייהן הקודמים והסיבות שהובילו לכליאתן.
העונה השנייה ממשיכה להתמקד בהמשך מאורעות העונה הקודמת ובצמד האסירים שהפכו לאחים בין כותלי הכלא, פיליפו פרארי (ניקולס מאופאס), שהואשם בהרג חברו בשגגה ושל קרמינה די סלבו (מסימיליאנו קאיאצו), בן למשפחת פשע רבת עוצמה, עם רצון עז להימלט מגורלו המר, לאחר שנאלץ להגן על חברתו נינה מפני אונס וגורם למותו של בריון ממשפחה יריבה. מאורעות אלו מובילים את דרכיהם של קרמינה ושל פיליפו להצטלב בין כותלי הכלא ולהתיידד במהירות כשהם נדרשים להשתלב עם יתר האסירים הצעירים האחרים לחיים שבכלא תחת ניהולה של פאולה וינצ'י (קרולינה קרצ'נטיני), מנהלת הכלא החדשה ובסיועו של המפקד מאסימו אספוסיטו (כרמינה רקנו). בעונה השנייה של "הים שמעבר" רואים מיד את התהפוכות החשובות שמובילות לאיזונים חדשים ומעניינים בין כותלי הכלא: הבריתות שנכרתו ב-12 הפרקים הראשונים משתנות בצורה דרסטית. בנוסף, מצטרפים אל העונה אסירים חדשים. מבחינה נרטיבית, הסדרה שואפת להמשיך בקו הפלאשבקים כרעיון שליווה את הצופים עוד מהעונה הראשונה וזאת כדי להעמיק את ההיכרות עם החיים הקודמים למאסר של הנערים והנערות. ככל שהעלילה מתקדמת היא הופכת מורכבת ועמוקה יותר, וחושפת את ההתנהלות המערכתית של הכלא. היבט זה לא רק תורם להפיכת תוכן הסדרה לבוגרת ומעניינת יותר, אלא גם מניח יסודות מצוינים לעתיד היצירה. מסלול השיקום של הנערים גם הוא הופך למנוע מרכזי העונה וממשיך להיות האלמנט הכי מוצלח בסדרה בהיותו ריאלי, גולמי ומרגש.
על אף החידושים הרבים של הסדרה, לא תמיד הפרקים מספקים את הסחורה ובמקרים מסוימים בחירות מסוימות הורסות את מה שנבנה. קטעים מסוימים בעלילה, על אף היותה מהודקת וכתובה היטב, מובילים לתחושה של אובדן המהימנות בסיקוונסים מסוימים והופכים אותה לבעלת גוון פארסי ותיאטרלי יותר מאשר אמין וקולנועי. מצד שני, בזכות קאסט ובימוי מדהים ששומרים על רמת אמינות שלא חורגת מגבולות הריאליזם, נוצר הבסיס לעוצמה ולעומק שראויים לכל הערכה ושבח. העונה השנייה לא מספקת יותר מדי הפתעות והתוצאה היא שהיא למעשה נטולת הברקות. יחד עם זאת היא מצליחה לשמור על רמת אמינותה בזכות הסיפורים המרתקים והדמויות השונות כשאלה יחד ולחוד מצליחים לחדור ישירות ללב הצופה, ללא יותר מדי סיבוכים או וירטואוזיות חריגה. בסך הכל, זוהי סדרה מצוינת ששומרת על כנות ואותנטיות והיא מלאת פוטנציאל בהתחשב בקווי העלילה השונים שנותרו פתוחים עם תום העונה השנייה.
הים שמעבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ הים שמעבר (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט