חדשות קולנוע וסרטים

לאחר המהומה בטקס הקודם: מירי רגב לא תוזמן לטקס פרסי אופיר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בהחלטת האקדמיה לקולנוע שפורסמה היום לפיה שרה התרבות לא תוזמן לטקס, נכתב כי "מתוך אחריות לקיומו התקין והראוי של הטקס ומתוך כבוד ליוצרים וליצירה, נחושה הנהלת האקדמיה למנוע חזרה על אירועים מצערים מסוג זה". רגב: "החלטה פחדנית ולא דמוקרטית"
לאחר הסערה בטקס פרסי אופיר הקודם והביקורת של שרת התרבות מירי רגב נגד הסרט "פוקסטרוט" החליטו היום (שלישי) באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה שלא להזמין את רגב לנאום בטקס שיתקיים בשבוע הבא (19.9) באשדוד.

בהודעת האקדמיה נכתב: "האקדמיה אינה בורחת מעימותים ומוכנה לנהל דיון ענייני ונוקב בביקורת עליה ועל היצירות של חבריה. יתרה מזאת, חלק גדול מהיצירות נוצרו מתוך רצון ליצור דיון עמוק ומתוך אהבה גדולה לחברה הישראלית. עם זאת, ישנו יום אחד בשנה בו קהילת הקולנוע מכבדת ומוקירה את היוצרים ואת היצירה ומעלה את זכרם של מי אשר הלכו לעולמם מקרב חבריה. יום חגיגי וסימבולי זה הינו יום חשוב גם לקשר שבין תעשיית הקולנוע ואזרחי המדינה שכן היצירות הקולנועיות שלנו נוצרות מתוכנו, מעצם היותנו תושבי ואזרחי מדינת ישראל.

לצערנו, עם הזמן שינה הטקס את אופיו והפך אט אט לזירת התגוששות שאינה ראויה, הגורמת לזילות האירוע וחמור מכך - זילות היוצרים והיצירה שהוא מבקש לכבד ולהוקיר. ביתר שאת אירעו הדברים בשנה שעברה. ההתרחשויות המיותרות שליוו את הטקס הסבו פגיעה לכל הצדדים המעורבים בעימות, ובראש בראשונה לזוכים בפרסי הצטיינות, אשר זכייתם ובעיקר מצוינותם הקולנועית עמדו בצל המהומה ולא קיבלו את הכבוד והמקום הראוי להם.

[*]

(מירי רגב. צילום: רויטרס)

לאור זאת, מתוך אחריות לקיומו התקין והראוי של הטקס ומתוך כבוד ליוצרים וליצירה, נחושה הנהלת האקדמיה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע חזרה על אירועים מצערים מסוג זה, ועל כן החליטה שלא להזמין פוליטיקאים לטקס חלוקת פרסי ההצטיינות ובכך להתאים עצמה לנהוג בעולם. יודגש, אין בהחלטה זו כל כוונה לפגוע בכבודה של שרת התרבות, או של כל פוליטיקאי אחר, ואין לפרש אותה כניסיון להימנע מהמשך הדיון במחלוקות השונות והעמוקות בכל מועד אחר לאורך לוח השנה, פרט לערב חגנו. חג אופיר שמח".

השרה רגב הגיבה להודעה ואמרה כי: "זו החלטה פחדנית ולא דמוקרטית של גוף שמדיר את עמדת הציבור ונבחריו דווקא בערב שאמור לייצג את חופש הביטוי והיצירה. אשמיע את נאומי בשידור חי ללא צנזורה בעמוד הפייסבוק שלי, במקביל לטקס פרס אופיר. ההחלטה צפויה, לאור הניסיון של האקדמיה בימים האחרונים, להכתיב ולצנזר את נאומי. ההחלטה הזו נועדה לדבר אחד בלבד - למנוע מהציבור לשמוע את עמדתי הצודקת שסרטים שמפיצים דיבה רעה ושקרית על חיילי צה"ל, כמו 'פוקסטרוט' המועמד לפרס אופיר - לא ימומנו מתקציב המדינה. ההחלטה האומללה הזו של האקדמיה לא תמנע ממני להשמיע את דבריי".

כזכור, בשנה שעברה רגב עזבה את הטקס במחאה על כך שהראפר תאמר נאפר, שזכה בפרס המוסיקה על הסרט "ג'נקשן 48", ביצע את שירי המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש על הבמה. רגב חזרה לקראת סיום הטקס לבמה לקריאות בוז של הנוכחים, שחלקם עזבו את האירוע, ואמרה: "זה לא יאומן מה קורה כשמשמיעים דעה אחרת משלכם. אין שום סיבה שתסתמו לי את הפה. הקולנוע הישראלי לא יהיה מועדון סגור. על מנת ליצור שינוי אמיתי עלינו לשנות גישה, להסיר חסמים ולפתוח את השערים לכולם". השחקן רועי אסף ("המילים הטובות") ניסה להתפרץ בעת הנאום שלה לבמה ואמר "מי שנשאר בטקס הוא אפס עלוב".

השבוע ביקרה שרת התרבות את הסרט "פוקסטרוט", שזכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה ומועמד ל-13 פרסי אופיר. על אף שלא צפתה בו, היא טענה כי הוא מוציא את דיבתה של ישראל בעולם בשל סצנה בה מוצג טיוח של ירי בפלסטינים במחסום. "כשסרט ישראלי זוכה בפרס בינלאומי, הלב מתמלא גאווה והרצון הטבעי שלי הוא לחזק ולעודד את ההצלחה הישראלית", כתבה השרה בחשבון הפייסבוק שלה. "לכלל הזה יש יוצא מן הכלל אחד והוא - כשהחיבוק הבינלאומי מגיע על הלקאה עצמית ושיתוף פעולה עם הנרטיב האנטי ישראלי... פשוט דיבה לשמה".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט