חדשות קולנוע וסרטים

הסרט הישראלי "15 שנה" יפתח את פסטיבל הקולנוע הגאה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מספר שיא של הקרנות בכורה של סרטים ישראליים יוצגו השנה במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה שיתקיים ב-5-15 ביוני בסינמטק תל אביב. מיהם הבמאים ומלכות הדראג שיגיעו מרחבי העולם לפסטיבל ואלו סרטים ישראליים ובינלאומיים יוקרנו במסגרת הפסטיבל?
הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה הציג את תכניתו הישראלית והבינלאומית עם מספר שיא של סרטי קולנוע ישראלים, מרביתם בבכורות עולמיות וארציות ובכורות בינלאומיות של סרטים חדשים רבים מפסטיבלים שהתקיימו בחודשים האחרונים ביניהם : ברלין, סאנדנס, טרייבקה, רוטרדם ו SXSW.

בפסטיבל, שיתקיים ב-5.6 עד 15.6 בסינמטק תל אביב, יוצגו 63 פיצ'רים עלילתיים ותיעודיים ו- 75 סרטים קצרים מ- 30 מדינות שונות. סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה הסרט הישראלי "15 שנה" בהקרנת בכורה עולמית. זהו סרטו הראשון באורך מלא של יובל הדדי המגיש דרמה אינטנסיבית מקורית אשר בוחנת את הבורגנות הגאה בתל אביב ומתמודדת באומץ עם נושאים הנחשבים לטאבו בקהילה.

[*]

(תמונה מתוך סרט הפתיחה "15 שנה")

בין הסרטים הישראליים הנוספים שישתתפו בפסטיבל: "הרבנית פאלש" – בכורה עולמית לסרטו התיעודי הראשון באורך מלא של רועי גולדמן על תלמיד ישיבה בירושלים, שהתחתן ואשתו נכנסה להריון. כאשר נחשף שהוא גיי הוא מסולק מהבית לפני שהכיר את בתו. במהלך השנים הוא הופך למלכת דראג, הרבנית פאלש ומחליט לחזור ולהתעמת עם העולם החרדי ולהתאחד לראשונה עם בתו. "טרנסקידס הסרט" – סרט קולנוע תיעודי המבוסס על סדרת הטלוויזיה התיעודית המצליחה של הבמאית הילה וערוץ yes דוקו על ארבעה בני-נוער ישראליים שעוברים תהליך משנה חיים ובלתי-הפיך.

"רעם מן הים" - בכורה ארצית לסרטו החדש של יותם בן דוד על שלושה חברי ילדות בני 19 שנפגשים סביב מדורה לישיבה לילית במושב בו גדלו. "הדווקאים" – סרטה של הדס איילון מתחקה אחר חייהם של שישה גברים הומוסקסואלים שנולדו בתקופת קום המדינה. "מיוחדת במינה" – מבקר הקולנוע הוותיק, נחום מוכיח, עוקב בסרטו אחר גילי בסון, אישה טרנסית המגיעה מעולם חיי הלילה של תל-אביב ומשתתפת כפרפורמרית במסיבות הכי לוהטות בעיר.

עוד בתוכנית הישראלית : הקרנה חגיגית של סרטו המדובר של תומר הימן, "יונתן אגסי הציל את חיי" ומפגש עם יונתן אגסי, מחווה לכבוד 30 שנה לבית ספר לקולנוע סם שפיגל, הקרנת הסרט "יוצאים מהכלל - רוני קובן פוגש את הקהילה הקווירית" ולאחריה פאנל עם רוני קובן, הבמאית שרון קרני והמשתתפים בסרט. בתחרות היצירה הצעירה ישתתפו 10 סרטי נוער ו-28 סרטים ישראלים קצרים יוקרנו בבכורה ארצית ועולמית במסגרת תחרות הסרט הישראלי הקצר. בנוסף יוקרנו בכרטיס מוזל (14 ₪) הסרטים: "פרה אדומה", "זה גילה זה אני" ו"פאקינג דיפרנט תל אביב".

[*]

(תמונה מתוך הסרט "הרבנית פאלש") בין הסרטים בתחרות הבינלאומית שישה מגיעים מפסטיבל ברלין 2019 : "סיפור קצר מהפלנטה הירוקה" הארגנטינאי של סנטיאגו לוזה שזכה בפרס ה-Teddy לסרט הטוב ביותר ומביא את סיפורה של צעירה טרנסג'נדרית היוצאת למסע עם חייזר שסבתה המנוחה טיפלה בו. "מפלצות" הרומני של מריוס אולטיאנו שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר במסגרת הפורום ומתאר התפרקות מערכת יחסים בשלוש מערכות. "מהפכניות במטבח" של הבמאית מאיה גאלוס שמביא אל המסך את סיפורן של השפיות המובילות בעולם לצד כאלו בראשית דרכן. "כלב נובח על הירח" הסיני, סרטה של הבמאית ליסה זי זיאנג שגם זכה בפרס חבר השופטים בתחרות הטדי, ומביא למסך הגדול סאגה משפחתית מורכבת המתרחשת במהלך תקופות שונות. "הפרח הכחול של נובאליס" הברזילאי של הבמאים גוסטבו וינאגרה ורודריגו קרנינו המתרחש בדירה צנועה בסאו פאולו והוא הזמנה אינטימית לתוך עולמו של המשורר מרסלו דיוריו ו"חברי המשפחה" - קומדיה ארגנטינאית יוצאת דופן על אח ואחות המתמודדים עם העבר ובוחנים את הגבולות האישים שלהם.

בערב הפתיחה יקבלו את אות ההוקרה של הפסטיבל שני אורחים חשובים. הראשון הוא טום פיצ'גרלד שבשנת 1997 בגיל 29 הוא ביים וכתב את סרט הביכורים שלו הנחשב לאחד הסרטים הלהט"בים החשובים ביותר של שנות ה-90 : "הגן התלוי" בכיכובן של קרי פוקס ושרה פולי. פיצ'גרלד לא נרתע מלהתמודד בסרטיו עם נושאים מורכבים: ב"המסיבה" משנת 2003 הוא מביא למסך את סיפור חייו של נשא HIV שמחליט להתאבד. בסרט "שבר ענן" (2011) אולימפיה דוקאקיס וברנדה פריקר מגלמות זוג לסביות מבוגרות הנמלטות לקנדה כדי להתחתן ואילו בסרטו האחרון "רסיסים" (2018) הוא מתאר יחסים מורכבת בין בחורה ביסקסואלית ואימה השמרנית. ארבעת הסרטים יוקרנו בפסטיבל.

עוד תקבל אות הוקרה אמנית הדראג שרי ויין. זהו ביקורה השלישי במספר של ויין, בפסטיבל הקולנוע הגאה. היא מקיימת קריירה ענפה של מעל ל-25 שנה, לצד מלכות דראג אגדיות כמו רופול וליידי באני. היא גדלה בקהילת האמיש אך בגיל 16 גילתה שהיא יהודייה ומאומצת. ברחה מהבית והגיעה לניו יורק החלה להופיע כמלכת דראג המבצעת את שיריה LIVE. ויין תגיע עם שותפתה למופע Battle of the Bitches – כוכבת הדראג ג'קי ביט.

טקס הנעילה שבו יוכרזו הזוכים בתחרויות השונות יתקיים ב-15 ביוני ובסופו יוקרן "טריקסי מאטל: חלקים נעים", שבכורתו העולמית התקיימה בפסטיבל טרייבקה 2019. יצירתו התיעודית של הבמאי ניק זייג-אוונס היא דיוקן של אחת ממלכות הדראג המצליחות והייחודיות הפועלות כיום: טריקסי מאטל. זייג-אוונס מלווה את טריקסי מרגע הכישלון בעונה השביעית של תכנית הריאליטי המצליחה "המירוץ לדראג של רופול", דרך הופעות במועדונים, סיור הופעות בבריטניה והקלטת אלבום ועד לזכייה בעונת האלופות של "המרוץ לדראג".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ פרה אדומה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט