חדשות קולנוע וסרטים

לכבוד פתיחת הברלינלה: הסרטים שאנחנו הכי מצפים להם בפסטיבל ברלין

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע בברלין (הברלינלה), מפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם, יתחיל הערב ויימשך עד ה-1 במרץ. עורך האתר אלעד שלו יסקר באופן יומי את הפסטיבל. לכבוד הפתיחת הוא מציג את ששת הסרטים המסקרנים בפסטיבל מהסרט הישראלי "מראה", דרך סרט הפתיחה "השנה שלי עם סלינג'ר" ועד הגרסה החדשה ל"פינוקיו" • היכנסו למתחם הפסטיבל באתר לכל החדשות, הראיונות והסקירות היומיות
מראה

בעידן בו הקולנוע הישראלי נמנע ברובו מלהיות פוליטי, ובמקרים בהם הוא אכן כזה ישנן התנגשויות תכופות עם השלטון, מעניינת קבלת הפנים לה יזכה סרטו החדש של רענן אלכסנדרוביץ "מראה". הסרט מספק מפגש ייחודי בין קולנוען לצופה ובוחן את הדרך בה מייחסים משמעות לתמונות מהמציאות בשטחים. במיקום דמוי מעבדה, מיה לוי, צעירה יהודייה אמריקאית, צופה בסרטונים המתארים את החיים בגדה המערבית, תוך תמלול מחשבותיה ורגשותיה בזמן אמת. מיה תומכת נלהבת של ישראל, והתמונות והסרטונים, המתארות את החיים הפלסטיניים תחת שלטון צבאי ישראלי, עומדים בסתירה לכמה מאמונותיה העמוקות. אלכסנדרוביץ כבר יצר בעבר סרטים דוקומנטריים פוליטיים מצליחים בהם "שלטון החוק", שקיבל את פרס השופטים הגדול בפסטיבל סאנדנס ותיעד את מערכת החוק בשטחים, "הטיול הפנימי" על טיול של קבוצת פלסטינים בישראל והסרט העלילתי "מסעות ג'יימס בארץ הקודש".



Persian Lessons

סרטים העוסקים במלחמת העולם השנייה תמיד בעלי עניין לקהל הישראלי, וכך גם מעורר סקרנות סרטו של הבמאי ואדים פרלמן שמציג סיפור על ידידות לא שגרתית שצומחת בין השף הגרמני של מטבח מחנה הריכוז קלאוס קוך ,לבין יהודי בלגי צעיר. ז'יל (נאיואול פרז ביסקאיאר) נעצר על ידי ה – SS ונשלח למחנה ריכוז בגרמניה. הוא מצליח להתחמק מהוצאה להורג בתואנה שאינו יהודי אלא פרסי. הוא מגויס ללמד פרסית- שפה שאינו יודע -את שף המחנה (לארס אדינגר) החולם לפתוח מסעדה באיראן לאחר תום המלחמה. מערכת היחסים בין השניים מעוררת את קנאתם של האסירים ושומרי ה – SS האחרים ומאיימת על ז'יל שמבין שהוא לא יוכל לשמור את סודו לאורך זמן. הסרט יופץ ע"י בתי קולנוע לב בישראל בהמשך השנה.

[*]

השנה שלי עם סלינג'ר

סרט הפתיחה של הפסטיבל עוקב אחר המשוררת השאפתנית ג'ואנה (מרגרט קוואלי), העובדת כעוזרת לסוכנת הספרות מרגרט (סיגורני ויבר). התפקיד של ג'ואנה הוא לענות לדואר המעריצים של סופר הקאלט ג'יי די סלינג'ר ("התפסן בשדה השיפון"), גאוות הסוכנות, הידוע כסופר מתבודד. במאי הסרט פיליפ פאלארדו הציג בעבר בברלין את סרטו "זה לא אני, נשבע" בשנת 2009. פאלארדו גם כתב וביים את המועמד לאוסקר "מסייה לזר", ואת "השקר הטוב" בכיכובה את ריס ווית'רספון. הסרט יופץ בהמשך השנה ע"י בתי קולנוע לב.

[*] פינוקיו

80 שנה אחרי סרט האנימציה הקלאסי של דיסני וכמעט 20 שנה אחרי העיבוד של רוברטו בניני שכולנו מעדיפים לשכוח, יוצר הבמאי האיטלקי הנודע מתיאו גארונה ("גומורה") עיבוד חדש לסיפור המפורסם על בובת העץ שמתעוררת לחיים בסדנה של נגר עצוב בודד. כמו כל ילד, פינוקיו סקרן לגבי העולם ולומד בניסיון וטעייה. הוא מגלה מפיה קסומה שאם הוא יתנהג יפה, היא תהפוך אותו לילד אמיתי המסוגל לחוות כל רגש באופן מלא. גארונה יוצר פינוקיו אמיתי ופנטסטי בו זמנית ומביא את הצופה פנים אל פנים עם הטבע, ממלכת החיות ועולם הדמיון. בניני שגילם בעיבוד הקודם את פינוקיו יגלם הפעם את סבא ג'פטו.

[*]

העוזרת

אחרי ההצלחה של "פצצה" ואפילו סרט ישראלי כמו "אישה עובדת", נראה שעידן ה-me too מגיע לקולנוע במלוא הכוח עם סרט נוסף בנושא. ג'יין, העוזרת החדשה לאיש תקשורת חזק, סובלת את העוינות הבלתי פוסקת של עמיתיה ומבצעת את ערימת המשימות ההולכת וגדלה שלה. אנו אף פעם לא רואים את הבוס מול המצלמה, אך קיומו הוא בכל זאת מוחשי - הן עבור ג'יין והן עבור הקהל. אנו שומעים אותו בקצה השני של הטלפון נוזף בג'יין; אנו עדים גם למערך הצעירות האטרקטיביות שמגיעות למשרד. החשדות של ג'יין ואי הנוחות יוצאים משליטה כאשר מתברר שהיא חלק ממערכת פוגעת. סרט על פרקטיקות דיכוי במקום עבודה שמתאר את ההתעללות המתרחשת מאחורי דלתיים סגורות מנקודת המבט של מי שמאפשרים או מוכנים לכך. הסרט יופץ בישראל בהמשך השנה ע"י סרטי רד קייפ.



משמרת לילה

עומאר סיי הפך לאחד הכוכבים הגדולים של הקולנוע הצרפתי מאז "מחוברים לחיים". בסרט "משמרת לילה" הוא מגלם אחד משלושה שוטרים עליהם מוטלת עליהם משימה חריגה: להסיע מהגר לשדה התעופה מסיבות לא מוגדרות. בדרך לשם הם מגלים כי האיש נידון למוות אם יחזור לארצו. מול דילמה בלתי נסבלת הם מתחילים להטיל ספק במשימתם. לשלישייה יש לילה אחד להחליט על גורלו של גבר. יוצרת הקולנוע הצרפתית אן-פונטיין מתמודדת עם נושא דרמטי ורלוונטי במיוחד בתקופה בה נושא ההגירה והמתנגדים לו עולים לראש סדר היום בארץ ובעולם.

לכל הכתבות, הסקירות והראיונות מפסטיבל ברלין היכנסו ל מתחם פסטיבל ברלין

[*]
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט