חדשות קולנוע וסרטים

תנו לג'אק באואר לנוח - העונה השמינית של 24 - דיעה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אורן קרבל

רבע עונה כבר עוברת ועדיין לא נראה כאילו העונה הנוכחית, השמינית במספר, באמת מתרוממת, יש ידיים כרותות, יש ממשלות שטובחות באזרחים, יש ניסיון לרצח של ראשי ממשלה, יש בוגדים, יש חפרפרות, יש קווי עלילה משניים ויש עלילה. הזויה פחות או יותר אבל עדיין עלילה. אז למה אחרי צפייה בפרק השישי של הסדרה הצופים מרגישים שמלגלגים עליהם, שהסיבה שהם הצביעו שנה אחר שנה ועונה אחר עונה בשלט היא בגלל שהסדרה הזו אמורה להפתיע אותך בכל רגע נתון, זה לא שהסדרה לא מותחת וזה לא שהשחקנים לא עושים עבודה מצויינת, זה העובדה שהם כבר השתמשו ברוב השטיקים האפשריים, כל מה שצריך זה לשחזר בכמה משפטים את העונות האחרונות של '24' ולראות שאין יותר מדי מה להפתיע כשאת הבלתי צפוי כבר עשיתם.

עונה ראשונה איום לרצח מועמדות לנשיא ארה"ב, אדם שחור, וזה עוד ב-2001. העונה השנייה מתחילה שנה וחצי אחרי העונה הראשונה. ג'ק חייב לעצור פצצה גרעינית מלהתפוצץ בלוס אנג'לס, ואז לסייע לנשיא פאלמר בהוכחת האשמה ובמציאת האחראים לאיום. העונה השלישית מתחילה 3 שנים אחרי העונה השנייה. בעודו נאבק בהתמכרות להרואין, ג'ק חייב להסתנן מחדש לקרטל סמים מקסיקני על מנת למנוע ממנו לרכוש נגיף קטלני.

[*]

העונה הרביעית מתחילה שנה וחצי אחרי העונה השלישית. ג'ק חייב להציל את חייהם של מזכיר ההגנה של ארצות הברית, הבת שלו, ואהובתו של ג'ק כאשר הם נחטפים על ידי טרוריסטים. העונה החמישית מתחילה שנה וחצי אחרי העונה הרביעית. ג'ק נחשב כמת על ידי כולם מלבד חלק מחבריו הקרובים ביותר. טרוריסטים עם קשרים לממשלת ארצות הברית מנסים לגנוב גז עצבים כדי להשיג אספקה של נפט רוסי, וג'ק נאלץ לצאת ממחבואו כדי לעצור אותם, ולבסוף נחטף לסין. העונה השישית ג'ק משוחרר אחרי 20 חודשים של עינויים בכלא הסיני ועליו למצוא מזוודה עם פצצה גרעינית.

בעקבות שביתת התסריטאים נדחתה יציאתה של העונה השביעית, ולפני הסדרה הוקרן פרק מקדים בן שעתיים שצולם ברובו בדרום אפריקה. מורדים מהמדינה הדמיונית "סנגלה" באפריקה מנסים לסחוט את נשיאת ארצות הברית על מנת שתפסיק לסייע לממשלת סנגלה. בידם מודול המאפשר לפרוץ את חומת האש של מערכות חיוניות בארצות הברית ולהשבית אותן.

[*]

העונה ה-8 מתחילה ונגמרת בשעה 16:00. היא מתרחשת בניו יורק. קים באוואר כבר נשואה, וילדה בת. טרוריסטים מאיימים לתקוף את ארה"ב במתקפה בחומר רדיואקטיבי, ובתחילתה ניסיונות חיסול כושלים של הנשיא המוסלמי. אחיו של הנשיא מתגלה כטרוריסט שניסה לרצוח אותו. ג'ק באוור נרתם לעזרת הממשל והוא יוצא בעזרת רנה ווקר כנגד שכירי החרב הרוסים. CTU הוקמה מחדש, ולה יש יו"ר חדש במטה ניו יורק.

- שרדתם עד פה?

אז נחזור לענייננו, עונה שמינית נפתחה בסדרה שנחשבת הכי טובה שיש ואז ניסתה לקחת את זה כמה צעדים קדימה, בעונה האחרונה ג'ק פגש את רנה ווקר, סוכנת FBI קשוחה שהולכת עפ"י הספר, מנהלת רומן עם המנהל שלה ומסתירה חיוך ג'ינג'י על פרצוף ספק יפה ספק מעאפאן.

אבל רגע אתנחתא, בוא נבדוק מה קרה לג'ק שנכנס לעלילה של העונה השביעית כרנגייד שאוהב ללכת כנגד המוסכמות (רנגייד רק מבחינת אנשים אחרים בסדרה, לווא דווקא מנקודת המבט של הצופים בבית), הוא לקח אותה איתו, ירה לה כדור מטווח קצר ברקה, לימד אותה על איך להיות באמת סוכן בן זונה, איך להוציא את האמת בכל מחיר ממי שזה לא יהיה, להצליח להתחמק מהרשויות וללמד עצמך איך להיות אייקון למלחמה בטרור גם אם חישמלו לך את הפטמות (הייתה סצנה כזאת אם אני זוכר, אולי אקי אבני גם היה מעורב), בכל מקרה אז ג'ק לוקח את רנה תחת כנפו ומכשיר אותה איך הוא מתנהג בעולם הספק דמיוני ספק מציאותי של 24 של שנתון 24 (עפ"י חישובים שנערכו השנה בהווה של הסדרה 24 אמור להיות כבר לפחות 2030).

ואז נכנסו לעונה השמינית, ג'ק ורנה החליפו תפקידים, הוא מנסה להוליך אותה בין הטיפות ולהגן עליה מהעולם המנוכר, כשהיא למעשה לובשת את דמותו ומתנהגת בצורה לא צפויה, הרעיון הוא גאוני, הביאו אנטי-גיבור לאנטי-גיבור, מראים שפתאום ג'ק לא זורם עם כל סיטואציה ויש דברים שהוא מתנגד להם, עכשיו יכול להיות שמדובר באהבה אבל עדיין העונה בהתחלה ורק לפני פחות משנה הייתה לג'ק הרעלת קרינה קשה.

[*]

אז חוץ מכך שרנה לקחה לג'ק את התפקיד בתור מי שמתפעלת את העלילה היא גם מתנהגת מעט מנומנם, מעצבן אותי שהדבר הכי מעניין העונה הייתה לראות אותה כורתת יד לבחור רוסי בשביל שיקרב אותה צעד אחד קדימה לטרוריסטים, אבל באמת, שש פרקים לתוך העונה וזה ההיילייט? מסדרה כזו אמורים לצפות שיקחו עצמם צעד אחד קדימה, היו עונות שהייתה פצצת אטום על תחילת העונה, היה רצח. עכשיו בסה"כ צמצמו תהליכים וניסו לזרז את הדברים להם כבר נחשפנו מהסדרה, זה יכול להיחשב היופי, לקחת עונה שלמה שהייתה בעבר ולצמצם אותה ל-6 דקות של עלילה, אבל זה גם מפספס המון, ואם לעשות את זה פשוט ורשמי, אפשר לצטט את קלואי אחרי שמנהל CTU הגיע למסקנה שהחפרפרת האמיתית נחשפה. קלואי פונה אליו ואומרת: "לא נראה לך שזה קרה מהר מדי?"

הציפיות מתרוממות בכל עונה מסדרת הדגל, מבחינתי לפחות, של שנות ה-2000, ובכל עונה תמיד היא מגיעה לאיזה שלב לקראת פרק 13 בו עניינים באמת מתחילים להשתגע וחוץ מזה ההרגשה הכללית היא שג'ק עייף, עם משקפיים של סוחר נשק גרמני על עיניו או בלעדיהן, אולי המטרה בהצגתה של רנה כאנטיתזה לג'ק היא שמתחילים לדבר על לנתק לג'ק את חוטי ההחייאה.
תגובותהוסף תגובה
1ג'ק המלך אני (30) | 16/02/2010 11:40:01
 
חיפוש בארכיון 2010
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט