חדשות קולנוע וסרטים

המדריך המלא לכבוד צאת "וורקראפט: ההתחלה"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתמול יצא לאקרנים הסרט הראשון שמעבד למסך הגדול את סדרת משחקי המחשב, הספרים ומשחקי הלוח המצליחה "וורקראפט". למי שלראשונה נתקל בשם זה ועדיין לא מבין עד כמה גדול המותג הזה – הנה המדריך המלא לקראת הצפייה בסרט.

"וורקראפט" – השם הזה לבדו יכול לגרום לחיוך של הנאה מצד מיליוני מכורים למשחק ברחבי העולם. בראשיתו היה זה משחק אסטרטגיה בזמן אמת מהראשונים בז'אנר. החברה שפיתחה אותו, "בליזארד", התחילה כסטודיו קטן כאשר הוציאו את המשחק הראשון והצליחה הרבה מעבר לציפיותיהם הפרועות. בעקבות ההצלחה הגדולה של המשחק , שנה אחרי הוציאו בחברה את חבילת ההרחבה למשחק שנקראת "וורקראפט 2: מעבר לשער האפל" (Beyond the dark portal). בהרחבה הזאת הוצגו מאורעות הסרט הנוכחי.

[*]

בוא נעשה קצת סדר למי שלא מכיר את המותג: הסרט "וורקראפט" מבוסס כאמור על משחק המחשב השני משנת 1996 ולא על המשחק המוכר היום "וורלד אוף וורקראפט" שיצא בשנת 2001 ואשר מאז יצאו לו לא פחות מ-5 הרחבות, שכל אחת מהן ממשיכה את העלילה. בשיאו של המותג היו בו כ-16 מיליון שחקנים פעילים, וכיום פעילים בו כקרוב לשבע מיליון משתמשים.

בנוסף למשחק הוציאו "בליזארד" עשרות ספרים על "וורקראפט" ששופכים על הסיפור הבסיסי זוויות שונות ונוספות. לאחרונה אף יצא ספר שמסביר את מקורם של השדים, הגזעים השונים, ומאיפה הגיע הקסם לעולם הזה. בעקבות ההצלחה המסחררת של המשחק הסטודיו צמח כל כך עד שלפני כארבע שנים הם התאחדו עם חברת המשחקים "אקטיבזון" וכיום הם מריצים כמה מהמשחקים המצליחים ביותר בעולם. סיפור הסרט והמשחק מתרחש בממלכת אזרות' שבה חיים בני האנוש, הגמדים והאלפים בצוותא והכל מתנהל בשלווה. אולם הממלכה השלווה עומדת בפני סכנת מלחמה על ידי גזע של פולשים חסרי פחד שמעמיד בסכנה את הצילוויזציה של העולם. אלו הם לוחמי האורקים שנוהגים לעזוב את בתיהם ולמצוא מקומות יישוב חדשים ופורים. כשהשער נפתח בשביל לחבר בין שתי העולמות- צבא אחד נמצא במלחמה נגד הריסתו והצבא השני נגד הכחדתו. משני הצדדים הגיבורים נמצאים במסלול התנגשות מסוכן שיכריע את גורל משפחותיהם, קרוביהם ובתיהם.

[*]

זה הסרט הראשון של "בליזארד", שנודעה בזכות סדרת המשחקים ביכולתה לספר סיפור , לפתח דמויות, וליצור סרטוני אנימציה פורצי דרך במשחק מחשב. מאז שנראו כישורי האנימציה שלהם, חלמו המעריצים לראות את הדמויות האהובות על המסך הגדול. כאשר הוחלט ליצור את הסרט, הצוות שאחראי על עיצוב האווירה והסיפור במחלקה של "וורקראפט" דרש כי תהיה לו את מלוא ההתערבות בהפקה מאחר והם לא רצו לאכזב את המעריצים.

לאחר שבמשך כמעט ארבע שנים החליפו מספר במאים וגם מספר תסריטים, מי שנבחר להיות הבמאי הוא דנקן ג'ונס, בנו של דיוויד בואי ז"ל, שמוכר בזכות שני סרטי המדע הבדיוני המקוריים והמאתגרים שביים "ירח" ו"קוד מקור". ג'ונס עבד באופן מאוד צמוד עם הצוותים השונים של "בליזארד" כדי לשמור על האותנטיות של הסיפור ככל האפשר.

אחד הצדדים שהיוצרים של "וורקראפט" גאים בו ביותר הוא הדמיון לאנימציה הנוכחית של המשחק והשימוש המועט ככל שניתן באנימציה. אמנם השימוש עדיין נרחב – אבל הרבה מהדברים שתראו על המסך הם בעצם כלים אמיתיים שחושלו באופן מיוחד באיכויות מאוד גבוהות, כמו גם תוספות של תותבים לדמויות כגון לסתות וכתפיים על מנת שהדמויות ירגישו כמה שיותר קרובות לאופן בו הן זזות במשחק.



יוצרי המשחק אפילו דאגו שהעיירות בסרט יראו דומות למשחק, ואפשר למצוא ברקע הסרט שמות של חנויות אהובות ואייקוניות מהמשחק. חדי העין יוכלו לזהות אפילו כריס מצן, האחראי הראשי של המותג "וורקראפט" בימינו, המגלם את אחד המוכרים הפשוטים בדוכני העיר.

עבורי כמעריץ זהו אירוע מרגש לראות דמויות שעיצבו את הז'אנר בדור הקודם חוזרות בפלטפורמה אחרת כדי להציג את עצמן לדור חדש. בתקווה שהצלחה של הסרט תוכל לספק לנו הצצה לעולמות המרתקים הנוספים של עולם "וורקראפט" בסרטי ההמשך.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2016
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט