חדשות קולנוע וסרטים

"אהבה גורמת לך לעשות דברים משוגעים": ויל סמית' הכה את כריס רוק באוסקר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע ה-94 הכתיר במפתיע את הסרט "קודה" לזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, אך ייזכר לנצח בשל התקרית האלימה בה סמית' הלם באגרופו ברוק לאחר שסיפר בדיחה על אשתו. לאחר מכן כשזכה בפרס השחקן על תפקידו ב"משפחה מנצחת" אמר: "החיים מחקים את המציאות - עכשיו אני נראה כמו האב המשוגע" • כל העדכונים והזוכים בכתבה
עם מנצח גדול ומפתיע בדמות "קודה", עיבוד של שירות סטרימינג משני (אפל TV) לסרט צרפתי, טקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע ה-94 שהתקיים הלילה בתיאטרון דולבי בלוס אנג'לס, ייזכר בגלל מכה היסטורית אחת - זו שנתן ויל סמית' למנחה כריס רוק - ונאום זכייה בלתי נשכח לאחר מכן של שחקן ענק שחירב את הרגע הגדול של חייו.

אבל ראשית נחזור להתחלת הטקס. לאחר שנתיים לא קלות לקולנוע בשל מגפת הקורונה, האוסקר חזר למתכונתו המוכרת עם השטיח האדום והקהל באולם (שנדרש להראות חיסון ושתי תוצאות בדיקה שליליות) וגם עם שלוש מנחות לאחר שנים של אירוע ללא הנחייה - הקומיקאיות איימי שומר, וונדה סייקס ורג'ינה הול, או כמו שאמרה שומר: "זה היה יותר זול מלהביא מנחה גבר אחד".

כדי להפוך את הטקס ליותר מעניין לקהל הרחב, ובהחלטה שעוררה זעם בתעשיית הקולנוע, הוחלט לחלק את חלק מהפרסים בקטגוריות שנחשבות משניות יותר עוד טרם הטקס: כך זכה "חולית" בארבעה פרסים עוד לפני שהטקס החל: הסאונד, המוזיקה המקורית, העריכה והעיצוב האמנותי וההכרזות שודרו בקצרה במהלך הטקס. לכבוד 30 שנה ל"גברים לבנים אינם יכולים" העניקו וודי הרלסון ו-ווסלי סנייפס את הפרס החמישי ל"חולית" על הצילום הנהדר של גרג פרייזר.

בפרס שחקנית המשנה זכתה כצפוי אריאנה דבוז על "סיפור הפרברים" בתפקיד אותו גילמה במקור ריטה מורנו, לה דבוז הודתה בנאומה. "חולית" המשיך עם רצף הזכיות שלו עם זכייה נוספת על אפקטים מיוחדים כשלאחר מכן נערכה מחווה לג'יימס בונד עם הקרנת סצנות נבחרות מ-60 שנות הפרנצ'ייז המצליח. בסרט האנימציה זכה כצפוי "אנקאנטו" הבינוני של דיסני, שגבר על מועמדים מוצלחים יותר כמו "לברוח" ו"לוקה". ההחלטה להוסיף קטעים מבחירת הקהל הוכחה כמביכה למדי כשלרגע האהוב בתולדות הקולנוע נבחרה סצנה מתוך "ליגת הצדק" (!).

יון יא ג'אנג המקסימה, זוכת האוסקר בשנה שעברה על "מינארי", החזיקה את פסלון שחקן המשנה עבור טרוי קוטסור מ"קודה" כדי שיוכל לנאום בשפת הסימנים בזמן שהקהל נופף בידיו לאות מחיאות כפיים. הוא העניק נאום מרגש במיוחד בו הודה לאביו המשותק שלימד אותו את שפת הסימנים ואמר שהניצחון שלו הוא יום גדול עבור כל קהילת החרשים. אחריו הוכרז פרס הסרט הבינלאומי שהוענק בצדק לסרטו הנפלא של ריוסוקה המגוצ'י "הנהגת של מר יוסוקה", שגם הועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. קנת בראנה, ששבר בטקס הזה שיא בתור האדם שהיה מועמד במספר הקטגוריות הרב ביותר, זכה סוף סוף לאחר 8 מועמדויות בפסלון הנכסף על התסריט המקורי שכתב לסרט "בלפסט" המבוסס על ילדותו. "קודה" האהוד זכה לפסלון נוסף לשאן הדר על התסריט המעובד (לפי הסרט הצרפתי "משפחת בלייה"). מגמת ההטרלה של בחירות הקהל המשיכה עם זכיית "צבא המתים" של זאק סניידר בתור הסרט האהוב ע"י קהל הבוחרים בטוויטר.

ואז התרחש הקטע המוזר והאלים בהיסטוריית האוסקר. האירוע החל כאשר מגיש פרס הסרט הדוקומנטרי, הקומיקאי כריס רוק, צחק על הקרחת של ג'יידה פינקט סמית' והציע לה להשתתף בסרט ההמשך של "ג'י איי ג'יין". היא לא נראתה מרוצה מהבדיחה. בתגובה וויל סמית' עלה לבמה, החטיף לו אגרוף לפנים ואמר לו "תוציא את השם של אשתי מהפה המזוין שלך". רוק נראה המום למדי והגיב: "זה הרגע הגדול בהיסטוריה של הטלוויזיה" והמשיך לאחר רגעים ספורים בהם הופסק השידור להגיש את פרס הסרט התיעודי ל"קיץ של נשמה".

בהמשך הטקס, כשזכה בפרס השחקן לראשונה בחייו על תפקידו כאביהן של האחיות ויליאמס בסרט "משפחה מנצחת", הגיב סמית' לתקרית המדוברת: "ריצ'ארד ויליאמס היה מגן נחוש של המשפחה. בעסק הזה אתה חייב לחייך ולהעמיד פנים שזה בסדר שאנשים לא מכבדים אותך, דנזל אמר לי: 'ברגע הגדול ביותר שלך - זה מתי שהשטן יבוא אליך'. אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה וחבריי המועמדים. החיים מחקים את המציאות - עכשיו אני נראה כמו האב המשוגע, אבל אהבה גורמת לך לעשות דברים משוגעים. מקווה שהאקדמיה תזמין אותי שוב".

עם הירגעות הרוחות, נערכה מחווה מיוחדת במלאות 50 שנה לקלאסיקה "הסנדק" כשהבמאי פרנסיס פורד קופולה והשחקנים דה נירו ופצ'ינו עלו לבמה. בהמשך הטקס, ג'יין קמפיון, האישה הראשונה שמועמדת בפעם השנייה בקטגוריית הבמאית, זכתה באוסקר ראשון כבמאית (לאחר זכייה בעבר על תסריט עבור "הפסנתר") ואוסקר ראשון ויחיד מתוך 12 מועמדויות ל"כוחו של הכלב". זו הפעם הראשונה בה שנתיים ברצף זוכה אישה בקטגוריית הבימוי, לאחר זכייתה של קלואי ז'או בשנה שעברה על "ארץ נוודים".

הטקס הסתיים בהכתרת שני מועמדים מרכזיים שכלל לא הופצו בקולנוע בישראל: ג'סיקה צ'סטיין זכתה בפרס השחקנית על תפקידה כמטיפה נוצרית בסרט "העיניים של תמי פיי". בפרס הסרט הטוב ביותר זכה הסרט "קודה" של אפל TV שהשלים 3 זכיות מתוך 3 מועמדויות והפך לסרט הראשון של שירות סטרימינג כלשהו שזוכה באוסקר. בכך הוא הפך למנצח הגדול של הערב, לצד "חולית" שזכה ב-6 פסלונים בקטגוריות טכניות. המאוכזבים הגדולים הם "כוחו של הכלב" שזכה בפסלון אחד בלבד, למרות שהיה בעל מספר המועמדויות הרב ביותר, ו"ליקריץ פיצה" של פול תומאס אנדרסון שיצא בידיים ריקות.

רשימת הזוכים בקטגוריות המרכזיות

סרט: "קודה"

שחקנית: ג'סיקה צ'סטיין, "העיניים של תמי פיי"

שחקן: ויל סמית', "משפחה מנצחת"

הבימוי: ג'יין קמפיון, "כוחו של הכלב"

הסרט הבינלאומי: "הנהגת של מר יוסוקה" (יפן)

תסריט מקורי: קנת בראנה, "בלפסט"

תסריט מעובד: שאן הדר, "קודה"

שחקנית משנה: אריאנה דבוז, "סיפור הפרברים"

שחקן משנה: טרוי קוטסור, "קודה"

סרט דוקומנטרי: "קיץ של אהבה"

צילום: "חולית"

מוזיקה מקורית: "חולית"

אפקטים מיוחדים: "חולית"

עריכה: "חולית"

השיר: No Time to DIe, בילי אייליש מתוך "לא זמן למות"

לכל הכתבות על טקס האוסקר ה-94 >> לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט