חדשות קולנוע וסרטים

האוסטרלים באים, האוסטרלים באים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדינת ישראל מלאה בפסטיבלי קולנוע ונראה כי כל מדינה שיש לה שגרירות בארץ זוכה לפסטיבל קולנוע משל עצמה. עוד לא נרגענו מפסטיבל הקולנוע הצרפתי וכבר נוכל לקפץ, בשבוע הבא, לצידו השני של העולם ולצפות בפסטיבל סרטים שמגיעים אלינו היישר מאוסטרליה. זו השנה השנייה בה יתקיים פסטיבל הקולנוע האוסטרלי, השנה בתאריכים ה- 6 ביוני עד ה- 25 בסינמטקים ת"א, ירושלים וחיפה.

23 סרטים, שיוקרנו ב- 3 מסגרות: עלילתי, תיעודי וקצרים של יוצרים אבוריג'ינים, סרט הפתיחה הוא "מתחת לעננים" שכתב וביים איוון סן. הסרט זכה בפרסי הבמאי והשחקנית בסרט ביכורים בפסטיבל ברלין 2002 ובפרסי הבימוי והצילום מטעם מכון הקולנוע האוסטרלי. שר החוץ האוסטרלי אלכסנדר דאונר יגיע לאירוע הפתיחה. חשוב לציין כי, לפחות על פי דברי אלבר דדון, יו"ר AICE, "כל הסרטים העלילתיים יתורגמו לעברית, בכדי לאפשר גם לקהל שאינו דובר אנגלית לצפות בסרטי הפסטיבל".אורחות הפסטיבל הן אריקה גלין וסו מאסלין. אריקה גלין, תסריטאית, במאית ומנהלת פרוייקטים בקרן AFC, היא ילידת מרכז אוסטרליה לקהילת Kaytej. שפת הקהילה שלה היא אחת מעשרות השפות ששרדו מבין כ- 500 הדיאלקטים השונים שדיברו האבוריגי'נים. סרטיה קצרו שבחים בפסטיבלים שונים וסרטה "המיטה שלי, המיטה שלך" שיוקרן בערב הפתיחה, זכה בפרס דֵנדי, פרס הסרט הקצר במסגרת פסטיבל הקולנוע של סידני. בשנתיים האחרונות היא מכהנת כמנהלת פרוייקטים במחלקה לסרטים אבוריג'ינים בקרן AFC - Australian Film Commission. במסגרת תפקידה היא מעורבת בעשייה של יוצרים אבוריג'ינים וכן מייעצת ומדריכה יוצרים לא אבוריג'ינים שבסרטיהם סוגיות אבוריג'יניות.

סו מאסלין, מפיקה עצמאית ("סיפור יפני" וסרטים תיעודיים רבים) וחברת AICE אוסטרליה, אצרה את תוכנית הפסטיבל. במהלך השנים הייתה בחבר הנאמנים של קרן Film Victoria, ניהלה את מכון הקולנוע האוסטרלי ואת WIFT - קרן נשים בקולנוע ובטלוויזיה במדינת ויקטוריה, אוסטרליה. מאסלין היא המפיקה הראשית של סרט חדש בכיכובה של סוזן סרנדון, המיועד לצאת לאקרנים ב- 2006.

על האירוע אחראי ארגון AICE (קיצור של Australia Israel Cultural Exchange) או בעברית "העמותה לחילופי תרבות אוסטרליה ישראל". העמותה גיבשה תוכנית המציגה את המיטב בקולנוע האוסטרלי העכשווי. מגוון הסרטים מאפשר טעימה מעולמם של ילידי היבשת האבוריג'ינים, חוויות המהגרים, הקהילה ההומו-לסבית ואנשי לילה והם מספרים סיפורים אוסטרליים, דמיוניים ואמיתיים, המאפשרים הבנה טובה יותר של הארץ הזאת ושל עמה.
לדברי סו מאסלין, "נבנתה התוכנית כך שתספק גם הֶקשר להבנת עולמם של הבמאים והתפתחות שפתם האמנותית, על ידי שילוב עבודותיהם המוקדמות לפני הסרטים העלילתיים. התפנית המשמעותית שחלה בקולנוע האוסטרלי של השנים האחרונות היא עלייתם של יוצרים אבוריג'ינים והעשייה הייחודית ורבת העוצמה שלהם. סרט הפתיחה מתחת לעננים, בבימויו של איוון סן, מגולל סיפור מסע פואטי ונוקב של שני גיבורים מיישובם הנידח אל העיר. יצירות אלו עומדות במרכז פסטיבל הקולנוע האוסטרלי הנוכחי, החל בסרטים תיעודיים על אמנים אבוריג'ינים (התבניות של ג'ף בארדון), דרך קומדיות שנושאן הוא אמנות אחזקת המכונית בשטח נידח (מכונאי הבוּש) וכלה בדרמות מלוטשות המתרחשות במדבר, כמו המיטה שלי, המיטה שלך בבימויה של אורחת הפסטיבל אריקה גלין".

קצת על העמותה המבורכת AICE.

בדצמבר 2002 נחנך הארגון בהצהרה משותפת של שרי החוץ של ישראל ואוסטרליה שבירכו על הקמתו. בהצהרה זו מכירות שתי הממשלות בכך שהקשרים שאֵייס עוזרת לגבש, רותמים את המשאב היקר ביותר שיש ברשותן של שתי המדינות – הביטוי האמנותי של אזרחיה. הארגון, שהוקם ביוזמתו של אלבר דדון, מלבורן, המכהן כיו"ר, יוזם אירועי תרבות באוסטרליה ובישראל, מתוך אמונה כי חילופי תרבות בין המדינות יובילו להעשרת שני הצדדים. הפרוייקט הראשון בישראל היה תערוכה רחבת היקף של אמנות אבוריג'ינית עכשווית ובשנה שעברה יצאו לדרך פסטיבל הקולנוע האוסטרלי בישראל ופסטיבל קולנוע ישראלי באוסטרליה. כדי לשקף את אופיו הדו-צדדי של הארגון קיים חבר נאמנים בכל אחת משתי המדינות, המורכב מאנשים המחוייבים לקידום התרבות. חברי עמותת אייס בישראל: פיטר אדלר, מירון איזקסון, דינה אלדור, גילה אלמגור, אילן דה פריס, מיכה לבינסון, גבי לוי, אילנה צור, אסי רפאלי, רנן שור וכתרי שחורי. חברי אייס באוסטרליה: פיטר אייבני, יוסי טל, אורה לוין-ליפסקי, סו מאסלין וד"ר ג'ין שרמן. שגריר אוסטרליה בישראל, מר טים ג'ורג', ושגריר ישראל באוסטרליה, מר נתי תמיר, מכהנים בחבר הנאמנים בתוקף תפקידם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט