חדשות קולנוע וסרטים

סופרמן כבר כאן

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לתוך שלל סרטי הקיץ בהם מתהדרים בתי הקולנוע השתחל הסרט שבו המציאות עולה על כל דמיון: גיבוריו של הסרט נלחמים למען הצדק העולמי, מדירים שינה מעיניהם כשצריך והכי חשוב מחייכים גם כשלא צריך. הכל על המלחמה בגלובליזציה ועל צמד הפושטקים אנדי ומייק בסרט "יס מן", סרט תיעודי מרומם רוח.

הסרט "יס מן", שעולה על מסכי הקולנוע בארץ היום, מתעד את עלילותיהם של אנדי ביקלבאום ומייק בונאנו, צמד פעילים נגד הגלובליזציה והתרבות התאגידית ש"אוכלת" את העובד הקטן ומנצלת מדינות עניות.

אנדי, סופר ואמן, חמד לצון כאשר עבד כמתכנת של משחק וידאו מאצ'ואיסטי (Cin City): הוא החליף את נשות החוף שופעות החזה ועטויות הביקיני בשרירנים שהתנשקו זה עם זה על החוף. מייק, אמן מדיה המלמד באוניברסיטת טרוי בתפוח הגדול, הוא זה שהקים את הארגון לשחרור בובות הברבי. הוא, אי שם בשנות ה-90 החליף בין תיבות הקול של הברביות הכוסיות לאלו של בובות חיילי "כוח המחץ" והגניבן חזרה למדפים. כך נמכרו בובות בארבי ששאגו: "לי הנקמה!" ובובות חיילים שתהו: "האם אי פעם יהיו לנו די בגדים".

ב-1996 חברו השניים זה לזה בזכות ידיד משותף וב-2000 עברו טרנספורמציה ל"יס מנים" כאשר בזמן הבחירות הקימו אתר "מתחרה" לזה של ג'ורג' בוש (www.gwbush.org) ושתלו שם אינפורמציה שגויה על המועמד המכובד, כגון צריכת קוקאין.

בסרט "יס מן" מעלים הפוחזים אתר דומה לזה של ה – WTO, ארגון הסחר העולמי, עם שינויים קלים. זמן קצר אחרי עליית האתר מוצאים עצמם אנדי ומייק מכותבים עם ועידות שונות ממדינות שונות, המבקשות מה – WTO שישלח להן נציג. ברור לחלוטין שמי שפנה אליהם לא טרח לקרוא את תוכן האתר, שהוא רציני עד כדי גיחוך.וכך נפתח מסע חוצה יבשות, דילוג מועידה לועידה. בכל מקום אליו הם מוזמנים קורעים השניים את התחת כדי להעביר את המסר. בעזרת חברים, "יס מנים" נוספים (זו ההזדמנות שלכם להצטרף), הם עובדים על פרזנטציות, אנימציות ולבוש "הולם". מעל הדוכן נושא אנדי הרצאה עשירה ומעניינת, רצינית למדי, אולם מי שמקשיב לדבריו אינו יכול להאמין שנציג ארגון חשוב כל כך אכן ישא דברים כאלו, שהם למעשה הקצנה של מדיניות ה - WTO. בפינלנד הוא מטיף בעד העבדות באופן נחרץ, אולם על פניהם של באי הועידה לא חולפת אף עננה של ספק. אדרבא, בארוחת הצהריים מתקבצים סביבו אנשים ודנים איתו על ההרצאה! "כל מי ששוחחנו איתו או איתה הבינו על מה דובר בהרצאה. לעולם לא אמרו שזה מעליב. בנסיבות אחרות היו נעלבים, אך כיוון שה – WTO הציג את הדברים, היו מוכנים ליישר קו (סייג: אישה אחת נעלבה מכך שההתקן המיוחד מרמז שרק גברים יכולים לנהל מפעל)", מספרים אנדי ומייק.

על הבימוי והצילום חתומים דן אולמן, כריס סמית' ושרה פרייס, שלטעמי את עבודתם יכלו להחליף בקלות תלמידי תיכון. הסרט, מהיותו תיעוד של ה"יס מן" עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב, אינו מעמיק דיו ואינו שואף לחדור בעובי הקורה לאישיותם האניגמטית של השניים. היתה חסרה לי מאוד הצצה לעולמם הפרטי, לרגעים קשים ומביכים שלהם, למשברי אמונה (אם היו), למשפחות שלהם. הצילום הזכיר לי זוג הורים טריים שמתעדים את ילדם עושה צעד ראשון, מחייך לאבא ואמא ואומר את המילה הראשונה שלו, כשהמצלמה רועדת לפעמים. זוהי האכזבה שלי מהסרט. לקחו כוכבים אמיתיים מהחיים, אבל לא נתנו להם במה אמיתית להעניק את כל כולם לקהל הצופים. השליש הראשון של הסרט קצת כאוטי ולא ברור באיזה סדר מתרחשים הדברים ומי הם הצילי והגילי שעל המסך. התאזרו בסבלנות, בהמשך מובטחת לכם הנאה מההברקות של ה"יס מן".
האם סרט תיעודי יכול להיחוות כ"פופקורן מובי"?

כנראה שכן. כשאתם צופים באנדי לבוש בחליפת זהב הדוקה ממנה עולה ומתנפח זין עצום מימדים (בצבע תואם, אלא מה?), להלן "ההתקן" ומסביר לקהל הרציני באותה ועידת טקסטיל בפינלנד שפריט לבוש זה מאפשר לבוס לתקשר עם עבדיו שבניגריה דרך שבבים המעבירים תמסורת משרירי הכתף שלהם לאיבר שלו, גם אתם לא תשארו אדישים ותרוקנו בתגובה את קרטון הפופקורן שלכם כלא מאמינים.

כשנשאלו השניים מה הכי היו רוצים לומר ל – WTO והאם ניסו לדבר איתם ישירות, הם ענו: "ניסינו לדבר איתם ישירות, למשל, כאשר ביקשנו שיכניסו אותנו למיניסטריון קנקון. הם סילקו אותנו מיד. אני מניח שזה לא צריך להפתיע אף אחד – אפילו לכמה מן המדינות החברות ב – WTO (המדינות העניות) יש גישה מוגבלת, אם בכלל, לתהליך קבלת ההחלטות... היינו רוצים לומר לכל השאר: ראו מה קורה כאן. ראו מה עושה ה – WTO. ליתר דיוק, ראו מה עושים תאגידי העל באמצעות ה – WTO והמדינות החברות בו".

ואני שואלת את עצמי ואתכם איפה אנחנו עומדים, כאן בישראל, עם ביבי והגלובליזציה שלו, בעיות האבטלה והעובדה המצערת שקבוצה קטנה מאוד של אנשים תופסת את כל המדינה בביצים. אם אנדי ומייק היו נוחתים כאן, קשה להאמין שמישהו היה "אוכל" את האמירות שלהם. עלינו, הישראלים קשה לעבוד. רק הפוליטיקאים שלנו מצליחים לעשות את זה.

להצטרפות וקריאת חומר נוסף על ה"יס מן": www.theyesmen.org
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט