חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל סרטים מקסים אל מול המפרץ - דיווח פסטיבל חיפה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הרבה שלטים לא היו בדרך לסינמטק חיפה ביום חמישי בערב, אבל ככל שמתקרבים למקום אין מקום לטעויות. פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 21 הוא סיפור הצלחה. כל מי שינסה להגיע לקופות יגלה כי ישנה התקהלות המונים ברחבת הסינמטק ולא בגלל בית הקפה המפורסם שיש שם. האם מחלקים זהב? כסף בחינם או מרפה למחלה חשוכה? התשובה היא בהחלט כן. פסטיבל הסרטים מוכר אבק כוכבים (בימאים ואורחים מכל העולם) סרטים שחלקם מצויינים ומרוממי נפש ובסך הכל מציע השנה הפסטיבל חוויה תרבותית, קולנועית מהנה.

נראה כי כמות האנשים שפוקדים את הפסטיבל עלתה, האורחים נוצצים יותר והסרטים מוקרנים בשישה אולמות עד השעות הקטנות של הלילה. מי שטוען שתל אביב היא עיר ללא הפסקה כנראה שלא ביקר בחיפה שבה, גם שלוש לפנות בוקר נראה כמו חמש בערב בתל אביב, המון אנשים, מסעדות ובתי קפה פתוחים, פיצוציות ושמחת חיים.

כמידי שנה בוחר לו הפסטיבל יוצר קלאסי חשוב ועושה לו רטרוספקטיבה, בשנה שעברה היו אלו זה סרג'יו ליאונה ופדריקו פליני והשנה מדובר בתיאו אנגלופולוס היווני ובסטנלי קובריק (שאחד ממבקרי הקולנוע המוכרים בארץ והמוערכים בארץ, שמוליק דובדבני, הגדיר כבמאי החשוב ביותר של הדור). אשתו של הבמאי הגדול, כריסטיאן, מגיעה לפסטיבל ובאמתחתה עותקים חדשים של הסרטים הבולטים של בעלה המנוח שעשה כמה מהיצירות הקולנועיות החשובות של כל הזמנים כמו "אודיסאה בחלל 2001", "תפוז מכני", "שבילי התהילה" ו"הניצוץ".

ביום חמישי בלילה נערכו שתי בכורות, האחת לסרט הישראלי "למראית עין", הראשון בפסטיבל, והשני לסרט האנימציה של טים ברטון "חתונת הרפאים".

"למראית עין" סרטו של דני סירקין, עורר הדים בטקס אופיר האחרון כאשר סירקין קטף את פרס הבמאי הטוב של השנה על סרטו והשאיר את אייל חלפון, הבמאי של "איזה מקום נפלא" 'רק' עם פרס הסרט הטוב של השנה. סרטו של סירקין בכיכובה של טלי שרון, דרמת מתח, הוא לא סרט חף מבעיות אבל בהחלט סרט ראוי לצפייה בייחוד לאור המשחק הנהדר של השחקניות בסרט.

טלי שרון היא יערה, בחורה עיוורת שלומדת באוניברסיטת פרינסטון ומגיעה לחופשת מולדת בעקבות התאבדת של בת דודתה, טליה. אט אט מגלה יערה כי כל הדברים שידעה וחוותה עד אותו רגע היו "למראית עין" וכי כל החיים היא חיה בבועה ולא הצליחה לראות (תרתי משמע) את האמת האיומה שהייתה לה מול הפנים. אסי דיין הוא אביה של טליה שהתאבדה הוא מגיש כאן משחק מאופק שמשרת את דמותו (שהיא כנראה הרבה פחות מאופקת, בלי להרוס את העלילה) באופן מצויין.

הקהל שישב באולם קיבל את הסרט בחמימות, מחא כפיים ואפילו נשאר לשבת עד תום הכותרות (הישג מרשים לסרט ישראלי שזו לו הבכורה הלא רשמית וציון לשבח לקהל שהיה מורכב רובו מקוני כרטיסים). סירקין עלה לבה והזמין את הצוות הטכני שבושש לעלות והרגיש טוב מאוד בכיסאות עולם הקולנוע. השחקניות הראשיות הצילו את כבודו של הסרט ואת סירקין מרגע מביך, עלו על הבמה, קיבלו את הפרחים והודו לקהל (בקצרה).

מייד אחרי "למראית עין" נערכה הקרנת בכורה ארצית לסרט האנימציה של טים ברטון "חתונת הרפאים" עם קולותיהם של ג'וני דפ, הלנה בונהם קרטר כריסטופר לי. לו הייתי רוצה לתת ביקורת קצרה הייתי כותב "חבל על הזמן". הסרט הוא מדהים מבחינה ויזואלית, חגיגה לעיניים ולאוזניים בעיקר בגלל המוסיקה של דני אלפמן שמשתף פעולה עם ברטון כבר שנים.

התסריט הציני והמצחיק והדימיון הגדול של ברטון הופכים את הסרט לחגיגה לכל חובבי האנימציה והקולנוע בכלל. כל מי שרואה את הסרט, שעשוי באנימציית בובות, משווה אותו מייד לסרטו הקודם שהפיק ברטון (וביים הנרי סליק) "הסיוט שלפני חג המולד" שהוא באמת טוב יותר. עדיין, רשמו לפניכם, וכאשר "חתונת הרפאים" יעלה ב 11 בנובמבר על המסכים בארץ בעוד מספר שבועות, לכו לראות אותו.

כך עבר ליל חמישי עמוס בפסטיבל חיפה ועוד חמישה ימים עומדים לפנינו עם לא מעט אורחים ראיונות ובעיקר סרטים. דיווחים נוספים בימים הקרובים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט