חדשות קולנוע וסרטים

טים ברטון וג'וני דפ - סיפור אהבה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לא יודע מה איתכם, אבל היום, ה- 8 בנובמבר 2005, הוא יום חגיגה בשבילי כי "צ'ארלי בממלכת השוקולדה", שיתוף הפעולה הרביעי בין הבמאי טיפ ברטון וג'וני דפ יוצא ב- DVD (וורנר הום וידיאו). לא אשקר אם אומר כי לדעתי השילוב בין ג'וני דפ, והבימאי, טים ברטון, הוא אכן אחד השילובים המוצלחים ביותר ב - 15 השנים האחרונות.

לא לשווא זכור לנו ברטון, (47), כאחד הבימאים הנועזים ביותר בתולדות הקולנוע. כבר מתחילת דרכו, מעז ומצליח, ברטון, באופן מפתיע, להכניס את קהל צופיו ואוהדיו, ההולך ומתרחב, אל עולמות קסומים וביזאריים, שטרם נראו בצורה כה מרשימה על מסכי הקולנוע.

הצלחתו המסחררת, שמיקמה את ברטון בצמרת העץ של הוליווד, טמונה בעובדה, כי ברטון מביא עימו כישרון בימוי וכתיבה מקורי וייחודי, ודואג להציג לנו את סרטיו מנקודת השקפתו הבדלנית והססגונית משהו,באופן מסקרן וממכר במיוחד.

את הקריירה החל ברטון, עם סוף לימודי האנימציה שלו, בחברת "דיסני". עם הזמן הרגיש כי סרטי "דיסני" לא תואמים את השקפתו האישית בתחום האנימציה וקיבל אישור להתחיל לעבוד על פרוייקטים עצמאיים משלו. במרוצת השנים, ברטון החל ליצור כמה וכמה סרטי אנימציה קצרים שהיוו הצלחה מסחררת אחד אחד, כאשר סרטו הראשון משנת 1971, היה סרט אימה אנימציה קצר, הנקרא: "האי של דוקטור איגור".

תחילת השותפות שלו עם השחקן, ג'וני דפ, (42), החלה ב - 1990, עם יציאת סרט הפולחן, "המספריים של אדוארד". באותן שנים, היה זה אחד הסרטים המדוברים ביותר והצליח להקפיץ לגבהים חדשים את הקריירה של ברטון ודפ כאחד.

ג'וני דפ, משחק את אדוארד. אדם אמנותי, שבמקום ידיו מונחות להן זוג מספריים (לא נרחיב כרגע איך הן הגיעו לשם). הוא חי כזאב בודד, מנותק מכל קשר אנושי, עד שאישה מקומית, מצליחה להתידד עימו, מביאה אותו לביתה וגורמת לו להרגיש איך זה לחיות באמת.

הסרט ריגש מיליוני אנשים ברחבי העולם, זכה לביקורות משבחות, היה מועמד לפרס ה"אוסקר" ו-"גלובוס הזהב" וזכה בפרס האקדמייה לסרטי פנטזיה, אימה ובדיון, כ"סרט הפנטזיה הטוב ביותר".

בסרט, ג'וני דפ הוכיח לרבים כי "סייג לחכמה שתיקה", וכי כישרון משחק לא נמדד אך ורק בצורת העברת הדיאלוג, או המונולוג, אלא גם במשחק שקט, שכן במהלך כל הסרט, דפ מוציא מפיו רק כ - 169 מילים.

עברו השנים, וברטון ראה כי טוב החיבור בין השניים והציע לדפ להשתתף בסרטו הבא - "אד ווד". הביוגרפיה הקומית משנת 1994, מגוללת את סיפור חייו האישי של הבימאי אדוארד. די. ווד, שנחשב לבימאי הגרוע ביותר בכל הזמנים ואת יחסיו עם חבריו ושחקניו המוזרים.

הסרט, שתקציב הפקתו עלה יותר מכל סרטיו של אדוארד ווד יחדיו, מוצג כולו בשחור לבן, ולוקח אותנו למסע אל עולמו הפרטי והביזארי ואל חוויותיו האישיות של אדוארד. די ווד, המשוחק בצורה מעוררת שבחים, על ידי דפ.

אף על פי שהסרט לא הצליח להחזיר לעצמו את השקעתו המלאה, כ - 18 מיליון דולרים לערך, הוא הצליח לגרום ללא מעט הרמות גבה פה ושם ובסופו של דבר גרף לא מעט פרסים חשובים, שני אוסקרים, שחקן משנה (מרטין לנדאו) ואיפור, "גלובוס הזהב" למרטין לנדאו על שחקן משנה ומועמדות לגלובוס בקטגוריית הסרט הטוב ג'וני דפ קיבל מועמדות לגלובוס כשחקן הטוב.

הסרט השלישי, בו חברו שוב הצמד, היה "סליפי הולו", משנת 1999. המותחן האימתי והמסתורי מבית היוצר של ברטון, מספר על שוטר ניו יורקי המגיע לעיירה קטנה הנקראת: סליפי הולו, בסוף המאה ה - 18, כדי לפתור תעלומת רצח. כאשר כל הקורבנות נמצאים כרותי ראש, תושבי העיירה מתחילים לחשוד ולדבר על "הפרש כרות הראש", הנמצא ביערות ומחפש נקמה על רציחתו לפני שנים רבות.

הסרט זכה לביקורות נלהבות, וזכה אף הוא ב"אוסקר" בשנת 2000, על "הניהול האמנותי הטוב ביותר" והיה מועמד ל"לבוש הטוב ביותר" ול"צילום הטוב ביותר".

הסרט הרביעי בו עשו זאת השניים שוב, ובגדול, דווקא מבוסס על סיפור ילדים צבעוני וירטואוזי ומתוק, שיצא למסכינו לא לפני זמן רב, "צ'ארלי בממלכת השוקולד". לא הספקנו לומר "וילי ונקה", וכבר הפקת הענק המרשימה והנוצצת הצליחה לכבוש לבבות מיליוני ילדים והורים כאחד והיוותה אטרקציה בלתי נפרדת מהחופש הגדול שתם לו לא מכבר.

ג'וני דפ, שכבר הצליח לחמם את ליבינו במשחקו המשובח בסרט "שודדי הקאריביים - קללת הפנינה השחורה" שבו אף היה מועמד לאוסקר, לא איכזב אותנו גם הפעם, בתור "וילי וונקה", מנהל המפעל המטורלל, שלא מעט מומחי קולנוע צופים לו השנה מועמדות נוספת לאוסקר.


ברטון, שהצליח בסרטו לבדר את הקהל הרך ובאותה נשימה לגרום גם לקהל הבוגר יותר להינות מדיאלוגים מסוגננים, מודעות עצמית וראייה כוללת על החברה הגדושה בסטריאוטיפים כאלה ואחרים, עשה עבודה מצויינת והצליח בכך לבסס אפילו עוד יותר את המוניטין הקיים שלו.

השילוב הנוסף בין השניים, צפוי להגיע אלינו ממש בקרוב. הפעם, מדובר בסרט אנימציה אפל, "חתונת הרפאים", בו ג'וני דפ יתרום את קולו לדמות החתן ביש המזל, ויקטור ואן דורט, המניח טבעת נישואין כבדיחה על אצבע השייכת לשלדה של אישה ומקבל יותר משציפה, כאשר האישה בדמות השלד מתעוררת לחיים וטוענת כי הוא בעלה החוקי.

אני עדיין לא ראיתי אותו, יודעי דבר, שראו את הסרט בפסטיבל חיפה האחרון, אומרים שמדבור ביצירה מקסימה משעשעת ומלאת דימיון. המסקנה שלי היא שהשילוב הזה הוא כמו יין טוב, שרק משתבח יותר ויותר עם השנים. ולנו, רק נשאר להחזיק אצבעות חזק חזק ולהתפלל שקשר זה לא יותר לעולם.

בתמונה הגדולה המצורפת לכתבה תוכלו לראות את טים ברטון (מימין) וג'וני דפ בזמן צילומי 'צ'ארלי בממלכת השוקולדה'.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט