חדשות קולנוע וסרטים

עונה חדשה ב- yes+ - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לא רק ערוץ 2 השיק בימים אלו לוח שידורים חדש. גם בערוץ YES+, התחיל שידורן של כמה סדרות חדשות, שמשודרות במהלך השבוע בשעה קבועה, 22:00 בלילה.

יום א' - העשב של השכן (החל מיום א' ה- 20.11), שידור נוסף בשבת ב- 22:30.

יום ב' - הקאמבק , שידור נוסף בשבת ב- 21:30.

יום ג' - הבית הלבן, עונה 6, שידור נוסף בשישי ב- 22:00.

יום ה' - אי שם, שידור נוסף בשישי ב- 22:45.

מלבד השידורים החוזרים הרשמיים, משובצים הפרקים שוב ושוב, בשעות מאוחרות במהלך השבוע. אפשר להיעזר בלוח השידורים של YES, על מנת למצוא שידור נוסף, אם פספסתם או שהשעה אינה נוחה.

בנוסף, למי שלא ראה או רוצה לראות שוב, משדר הערוץ בימים א'-ה', בשעה 23:20, את כל פרקי הסדרה אוז, על כל עונותיה. ביום שישי יש שידור חוזר של כל פרקי השבוע.

הקרנת חלק מהסדרות החלה בשבוע שעבר, חלק החלו השבוע ואחת מהן תתחיל רק ביום ראשון הקרוב. הפעם אסקור שתי סדרות חדשות.

אי שם, יום חמישי בשעה 22:00

הסדרה שנקראת באנגלית "Over There", עוסקת במלחמה הנוכחית בעירק, בעיקר בעזרת מעקב אחרי קורותיה של מחלקה אחת בצבא האמריקאית. הסדרה עוררה המון תשומת לב, לאור העובדה שמדובר בצעד מאוד מהפכני, לעשות סדרה על מלחמה, בזמן שהיא מתרחשת. כמובן שעובדה זו רק מחזקת את השפעתה של הסדרה, שלא חפה כמובן גם מביקורת פוליטית. הסדרה מראה את המלחמה כפי שהיא נראית מהצד של החיילים בשטח: הקרבות העקובים מדם, הקשיים היומיומיים, המניעים שהביאו אותם להתגייס, הגעגועים למשפחות שנשארו מאחור, הפצועים, ההרוגים וכמובן ההתמודדות הנפשית הקשה. תמונה זו שמוצגת לנו בסדרה, רחוקה מיילים מדבריים רבים, מכל הניתוחים, הסיסמאות המדיניות, התגובות הפוליטיות והדיווחים היבשים, אותם אנו רגילים לראות בחדשות. לסדרה "אי שם", אחראי מפיק העל המפורסם סטיבן בוצ'קו, שאחראי להצלחות גדולות בעבר כמו "NYPD" ו"פרקליטי LA".

הפרק הראשון, ששודר בשבוע שעבר, היה מרתק. השילוב בין הסיפורים האישיים של החיילים הצעירים והרקע השונה שלהם, לבין הצורך שלהם להתאחד אל מול המציאות הקשה והקרבות הבלתי פוסקים, הוא פשוט מצויין. מצד אחד אנחנו יכולים להזדהות עם החיילים, עם סיפוריהם האישיים ועם ההתמודדות השונה של כל אחד מהם עם המתרחש. מצד שני, מעל הכל, מדובר בדרמה מלחמתית הכוללת המון רגעים קשים, המון קרבות והמון אקשן. הסדרה לא מנסה בכלל ליפות את הדברים: אנו רואים את הבלבול בשטח, בו קשה להבין מול מי נלחמים, מה מותר ומה אסור לעשות. אנו רואים עד כמה הצבא האמריקאי לא מוכן למה שעומד מולו וכי החיילים נאלצים לא אחת לאלתר במסגרת פקודותיהם ובעיקר אנחנו רואים או אפילו חווים יחד עם החיילים, את ההתמודדות הקשה בשטח המדברי בו אפילו השאלה, "איפה מחרבנים פה?" הופכת לשאלה של חיים ומוות. כפועל יוצא מאותה הצגה מאוד ישירה של הדברים, הסדרה כוללת לא מעט מראות קשים ולא מתאימה לבעלי קיבה חלשה. בנוסף, בדיוק כפי שהיה מצופה ממפיק על כמו סטיבן בוצ'קו, הסדרה עשויה בצורה מקצועית מאוד, הצילומים נפלאים והתסריט מחודד, מותח ומלא אקשן.

לסיכום, הסדרה הזו, היא ללא ספק אחת הסדרות הנוקבות והמרתקות ביותר שמוצגות בימים אלו בטלוויזיה. על פי החדשות האחרונות, הסדרה לא תמשיך לעונה שניה, אז אסור לכם לפספס את העונה הזו. סביר להניח, שלמרות הביקורת החיובית אליה זכתה הסדרה, הקהל האמריקאי התקשה לעכל את מה שבניו ובנותיו עוברים שם במדבריות עירק. כבר הזכרתי את יכולת ההשפעה החזקה, שיש לשידור סדרה בזמן מקביל להתרחשויות וכנראה שהוא גם זה שעמד בעוכריה, בכל הנוגע להפקת עונה שניה. אבל כל זה לא משנה כרגע. העובדה היא ששידור הסדרה כבר החל ואתם פשוט חייבים לראותה. אל תפספסו !

הקאמבק, יום שני בשעה 22:00

סדרה שהיא ערבוב של תכנית ריאליטי וסיטקום, בכיכובה של ליסה קודרו, המפורסמת מתפקידה כפיבי בופה בסיטקום האמריקאי "חברים". במרכז הסדרה עומדת ואלרי צ'ריש, כוכבת עבר טלוויזיונית, שעברה את גיל ה- 40, שהקריירה שלה שקעה, שמתרפקת על הצלחות העבר ובעיקר ממשיכה לקוות לפרוץ שוב לתודעה. ואלרי כל כך נואשת להצליח, שהיא מסכימה להשתתף בתכנית ריאליטי, שנקראת בדיוק כמו הסדרה, "הקאמבק". המצלמות מלוות אותה לכל מקום ועוקבות אחרי נסיונותיה להתקבל לסיטקום חדש.


הסדרה חושפת את האמת שמאחורי התעשייה הטלוויזיונית, את היחס הקשה אליו זוכות שחקניות ותיקות ובעיקר חושפת כמה רחוק שחקני עבר מתבגרים מוכנים ללכת, על מנת לקבל תפקיד. הסדרה מספקת הצצה מעניינת אל מאחורי הקלעים ועל האופן שבו מופקות תוכניות טלוויזיה אמריקאיות. הסדרה בנויה ומצולמת כמו תכנית מציאות בתוך תכנית מציאות וגם הצילום של הסדרה הוא בסגנון של מעקב דוקומנטרי אחרי ואלרי, אחרי האודישנים והצילומים וגם אחרי המצלמות שבתוך הסדרה, אלו שעוקבות אחריה כל הזמן במסגרת תכנית הריאליטי. הסדרה מאוד מודעת לעצמה ולו בגלל העובדה, שהמקום בו נמצאת הקריירה של ליסה קודרו, די זהה לזו של גיבורת הסדרה (וגם דומה, פחות או יותר, למקום בו נמצאת הקריירה של חבריה לסדרה המצליחה "חברים" מלבד אולי ג'ניפר אניסטון שהחלה סוג של קריירה קולנועית) . גם ליסה קודרו צריכה למצוא את התפקיד הבא, אחרי ההצלחה הגדולה וגם היא אינה ממש צעירה. את הסגנון של הסדרה, את המודעות שלה לעצמה ואת הביקורת שלה על התעשייה הטלוויזיונית אפשר להעביר בעזרת השאלה שהיא מעלה: האם השתתפותה של קודרו בסדרה זו, "הקאמבק", העוקבת אחרי השתתפותה בריאליטי "הקאמבק" ובניסיונות הקאמבק שלה, יהווה עבורה קאמבק גם במציאות וישחזר את הצלחתה בסדרה "חברים"? הצלחתם לעקוב? כנראה שלא וזה בדיוק מה שהסדרה מנסה להשיג, טשטוש גבולות ובלבול.

הסדרה "הקאמבק" בנויה על הערבוביה הזו בין המציאות ובין העולם הטלוויזיוני והיא מנסה ליצור סאטירה מאוד מודעת לעצמה. בדיוק מהערבוביה הזו היא גם סובלת. למרות שהמסרים עוברים, הם מצליחים לבלבל יותר מאשר להצחיק וגם ליסה קודרו, מחוץ לנעליה של פיבי, מצליחה הרבה פחות להצחיק. למרות זאת, מדובר בסדרה מאוד מקורית ובניסיון מעניין ליצור סדרה, בתוך סדרה, בתוך סדרה. הסדרה מספקת הצצה על המתרחש מאחורי התעשייה הטלוויזיונית, כולל הצדדים הפחות זוהרים. אני חושב, שלמרות שהפרק הראשון היה קצת מפוזר מדי ולא היה מספיק מצחיק, בגלל המקוריות שלה, שווה לתת לסדרה הזדמנות. נסו וספרו לי איך היה.

תהנו !
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט