חדשות קולנוע וסרטים

לשכור או לא לשכור? - כמה המלצות DVD לסוף השבוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתם ודאי מכירים את ההרגשה הזו, שכשברגע שאתם נכנסים לספריית הוידאו הפינתית, אין לכם שמץ של מושג מה לקחת, מה הגיע ואיך להשיג את הסרטים החדשים שתמיד נעלמים באופן מסתורי למדי, כאילו נרקמה נגדכם תכנית-על זדונית שכזו שתפקידה לגרום לכם לפספס כל סרט חדש אפשרי...

אנסה לעשות לכם קצת סדר בראש ולתת לכם כמה המלצות וטיפים שיעשו לכם את החיים קצת יותר קלים, בפעם הבאה שתגיעו לספריית הוידאו.

היום אתמקד בסרטי ילדים. נכון, לא כולנו נדבקים אל מדף סרטי הילדים, אך לעיתים זהו מעשה הכרחי, למגדלי פעוטות, לבייביסיטרים נואשים או לפעוטות בני 40 שעדיין לא התבגרו דיים.

הנה לפניכם חמשת סרטי הילדים או המשפחה, אם אתם מתעקשים, שלא כדאי להחמיץ בפעם הבאה שתגיעו אל ספריית הוידאו:

הסרט הראשון והמומלץ מבין החמישה - "צ'ארלי בממלכת השוקולד" (2005) שביקורת נרחבת עליו פורסמה כאן השבוע. הסרט מבוסס על ספר ילדים. נכון שבימים אלו קשה לפספס את הסרט הנפלא הזה, כי בכל פעם שניכנס לספרייה הוא יתנוסס מעלינו בשלטי ענק, או ינעוץ בנו מבטים ממדפי הקנייה הנוצצים – מה שלא תמיד מעיד על סרט חובה, אך במקרה הזה דווקא כן.

הסרט מספר על צ'ארלי באקט, המבלה את רוב ימיו בחלומות על שוקולד – הדבר שהוא הכי אוהב. אך לדאבונו הרב, אינו יכול להרשות לעצמו, חרף המחיר הכבד. חייו משתנים, כאשר ווילי וונקה, הבעלים של אימפריית שוקולד גדולה, מחליט לצאת במבצע שבמסגרתו יעניק סיור מעלף במפעלו הענק אך ורק לחמישה ילדים מאושרים, שימצאו את כרטיסי הזהב שהחביא מתחת לחמש עטיפות שוקולד רגילות. צ'ארלי הוא אחד הזוכים המאושרים ואת הסיור הזה, כנראה שהוא לא ישכח לעולם.

בכמה מילים: מדובר באחד הסרטים היותר נוצצים ומרהיבי עין שתראו השנה. סיפור מקסים, שובה לב ומתוק. הפקה מושקעת. תאווה לדמיון. משחק מעל ומעבר למצופה של ג'וני דפ בניצוחו המדוייק ומרנין העין של טים ברטון האגדי.

הסרט השני, שלא כדאי לפספס, הוא – "סדרה של צרות" (2004). סרט חביב למדי, בכיכובו של האחד והיחיד – ג'ים קארי, שמסיבה לא ברורה דילג על שלב האקרנים והגיע ישירות למדפי ה-DVD ולכן רק בודדים זוכים להתענג עליו. גם הסרט הזה מבוסס על ספר ילדים, ומספר על שלושה יתומים לבית בודולייר, שנשארו עם ירושה עצומה, ונלקחים לאימוץ ע"י מספר קרובי משפחה מוזרים, כאשר אחד מהם הוא – הרוזן אולאף (ג'ים קארי), בעל אלף הפרצופים, המתכוון להרוג אותם ולגזול מהם את הירושה. שלושת היתומים נאלצים להגן על עצמם ועל רכושם. בכמה מילים: לדעתי, המפיצים פיספסו כאן ובגדול, כאשר דילגו על שלב האקרנים – מדובר בסרט איכותי למדי. יש משהו מאוד ציורי, סיפורי ומרתק ביצירה הזו של בראד סילברלינג. היא גורמת לנו להיכנס לסיפור באמצעות תיאורים מדוייקים בעלי עומק, הומור, פחד ומסתורין – ממש כמו סיפור שלפני השינה. כל סצינה מספקת אווירה אחרת, צבעים אחרים ולא גורמת ולו לפיהוק אחד. זוהי גם במה נפלאה לקארי המאפשרת לו להשוויץ בכישרונו המעורר פליאה בכל פעם מחדש. לאילו ביניכם האוהבים קולנוע איכותי וגם רוצים סרט ילדים משעשע – זהו בדיוק הסרט בשבילכם.

וכעת, אנימציות – הסרט השלישי ברשימת החובה הוא – "משפחת סופר-על" (2004). אני לא חושב שיש עדיין מישהו שלא ראה את הסרט, אבל אם יש אחד כזה שיעזוב עכשיו את המחשב וירוץ להשכיר אותו. הסרט מספר על משפחה של גיבורי על, הנאלצת לעבור לגור בפרברים, לאחר שהממשלה החליטה לאסור על כל גיבורי העל להשתמש בכוחותיהם, מסיבות שונות. אב המשפחה, מר בוב סופר-על, האדם החזק בעולם, משתגע מרוב שיעמום בעבודתו הרגילה בתור סוכן ביטוח. ביאושו, הוא נופל קורבן לסינדרום, נבל מטורף שיוצא לסגור חשבון עם כל גיבורי העל בעולם – אבל אף אחד לא חוטף את אבא סופר-על מבלי להתעסק עם האישה והילדים...

במה מילים: אם לומר את האמת, לא ראיתי מעודי סרט אנימציה מושקע יותר, אם מבחינת עבודת האנימציה או עבודת התסריט. מהוקצע ביותר, מספק בידור אינטילגנטי לילדים ומבוגרים כאחד וקובע רף חדש לסרטי האנימציה, כאשר אורכו משתווה ואף עולה על אורכו של סרט ממוצע (שעתיים ודקה!).


בין אם אתם אוהבי סרטי אקשן והרפתקאות ובין אם לאו, כנראה שתיהנו בסרט הזה, שמספק הכל מהכל לכל גיל ולכל מצב רוח.

הסרט הרביעי, הוא אחד מסרטי האנימציה האחרונים שחברת "דיסני" יצרה בדו-מימד (או מה שמכונה אנימציה קלאסית) – "אחי הדוב" (2003). זהו סיפורם של שלושה אחים, בתקופה שבה הארץ התאוששה מעידן הקרח. כאשר האח הבכור נהרג ע"י דוב, האח הצעיר, "קינאי" הורג את הדוב ובאורח נס, מקבל את תצורתו של הדוב. עכשיו, האח האמצעי חושב שקינאי נהרג ע"י הדוב אליו נהפך אחיו ונשבע להרוג אותו. קינאי מתחיל להתרגל לחייו החדשים בתור דוב, ובאמצעות חיכוך עם הדובים האחרים, מבין מהי אחוות אחים אמיתית.

בכמה מילים: מרגש. מרגש. מרגש. ואם הייתי יכול להכניס שוב את המילה "מרגש" הייתי עושה זאת. הסרט בעל הרבה עומק, רגישות ומוסר השכל המוסווה בצורה יפייפיה תחת הנוף הציורי המהפנט שאופף את הסרט ומלווה בשיריו הממכרים של פיל קולינס. מבוגרים לא ישתעממו וילדים יהנו – מומלץ בחום.

הסרט האחרון, מומלץ גם הוא בחום רב. באנגלית הוא נקרא: THE EMPEROR'S NEW GROOVE, ולכו תבינו למה הוא נקרא בעברית: "הקיסר נפל על הראש". הסרט, משנת 2000, מספר לנו על קוזקו, קיסר של אימפרייה נידחת ורחוקה, מגלומן מפונק ושחצן, שמרגיש מינימום מלך היקום. כעונש על אופייו החצוף, הופכת אותו איזמה, היועצת המרשעת שלו – ללמה. נטוש בלב ג'ונגל, כלוא בגוף בהמה, יוצא הקיסר קוזקו למסע מוטרף מצחיק והזוי אל עבר הלא נודע. בדרך הוא פוגש את פאצ'ה, איכר רחום וטוב לב, העוזר להשיבו לכס המלכות, לפני שאיזמה וקרונק, עוזרה השרירי והטיפש יחסלו אותו סופית. לאט לאט ידידותם מתפתחת, וקוזקו לומד מפאצ'ה לראות את החיים בצורה קצת אחרת...

בכמה מילים: מסע מצחיק ומשעשע ביותר, המספק הומור בריא במיוחד, שדי נדיר בסרטים מהסוג הזה. מזכיר מעט את ההומור הייחודי של דיוויד צוקר ("האקדח מת מצחוק"). אולפני דיסני עושים זאת שוב, בסרט מהנה מצחיק וחכם – לכל גיל – מומלץ. אגב, מארק דינדל, שביים את הסרט הזה ביים גם את "צ'יקן ליטל" שעולה על האקרנים בבתי הקולנוע אצלנו היום.

אגב, את כל הסרטים הללו הייתי ממליץ לכם פשוט לקנות כי אם יקרה לכם מה שקרה לי, תרצו לראות אותם שוב ושוב, להזמין את החברים, המשפחה, להושיב את הילדים ולבלות שעות רבות עם הסרטים הנפלאים והמרגשים הללו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט