חדשות קולנוע וסרטים

10 סרטים שצריך לראות בפסטיבל ירושלים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

ביום חמישי נפתח בפעם ה- 23 פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים בו יוקרנו כ- 200 סרטים. לפני שאתם בוחרים את הסרט שימו לב בתוכניה (גם באינטרנט) האם כתוב כי הסרט הוא באדיבות אחד המפיצים, במידה וכן זה אומר שהסרט יוקרן מאוחר יותר בהקרנות מסחריות ברחבי הארץ, (אז, כידוע, הכרטיסים זולים יותר) כי סתם חבל לבזבז זמן על סרט אותו תוכלו לראות מאוחר יותר בבתי הקולנוע.

אנו מביאים לכם עשרה סרטים שכדאי מאד לראות בפסטיבל. האתר הרשמי של הפסטיבל בו תוכלו למצוא מידע נוסף על כל הסרטים, האירועים ולוחות הזמנים בכתובת: http://www.jff.org.il

קלטות מלחמה

[*]

הדקומנטריסטית האמריקנית דבורה סקרנטון העניקה מצלמות לשלושה מחיילי פלוגה ג` של המשמר הלאומי של ניו המפשייר שיצאו להלחם בעירק באביב 2004, בערך שנה אחרי פלישת צבא ארצות הברית למדינה. הם הוצבו באחד מן המוקדים המסוכנים ביותר, כל אחד מהם בא ממקום אחר למשימה. לכל אחד השקפת עולם משלו. סמל זאק באזי בן ה-24 הגיע לארצות הברית מלבנון. הוא מורעל ויש לו ניסיון מבוסנייה וקוסובו. סמל סטיב בן ה-24 הוא נגר החוטא בכתיבה. רב"ט מייק מוריארטי בן ה-35 הוא מכונאי, נשוי ואב לילדים. הוא פטריות גאה שהתנדב למשמר הלאומי אחרי ה-9/11.

מקבץ אנימציה בנלאומי

[*]

מקבץ מבריק של סרטונים מרגשנים, מצחיקים, מעוררי מחשבה שחלקם מגיעים לרמה של גאונות. חובה לראות את "מוכרת הגפרורים הקטנה", "כלב נחיה" של ביל פלימפטון, ו"מאסטרו".

37 שימושים בכבשה מתה

[*]

סרטו של בן הופקינס שהציג בפסטיבל ירושלים 99` את סירטו העלילתי הראשון `שמעון מגוס`. בשלהי המאה ה-19 חי שבט רועים קירגיזי בחבלי הרי פמיר על שטחי המריבה בין ההשפעות הרוסיות לאינטרסים של הקולוניאליזם הבריטי. עם המהפכה הקומוניסטית ברוסיה הם נאלצים לצאת למאבק על זהותם ואחרי כשני עשורים של עימותים יוצאים הפמירים את בריה"מ. גלות ראשונה וקצרה הם עושים בסין, ממנה לפקיסטן ומשם לאפגניסטן.

פיג'מות פלאנל

[*]

חברים משותפים מפגישים בין סטיוארט לניקול. הוא ניו יורקר יהודי עם קומפלקסים שבא ממשפחה מתוסבכת. היא בחורה קתולית טובה, נצר להורים שתיינים, שהגיעה העירה ממונטנה הרחוקה. סטיוארט הוא יועץ שיווקי, ניקול חולמת על קריירה בתחום ההסעדה. מפגש רומנטי בלילה גשום – מאותם רגעים שבהם יש למשתתפים צורך לעצור את העולם – מבעיר להבה גדולה למרות פערים ניכרים באישיות. מכאן מתפתחת לה עלילה מורכבת, משהו בנוסח `תמונות מחיי נישואין` לברגמן בגירסה אמריקאית. כבר מההתחלה ברור כי שתי הדמויות ניחנו בעולם רגשי שביר ובחוסר ביטחון משווע. תובענות וותרנות, עליות ומורדות, מאבקי כוח מיותרים וקנאוֹת לא אפשריות; אפילו סוגיות הכרוכות ביהדותו של הבחור – זה מה שיאפיין את היחסים וזו תהיה עילה עיקרית לחבלות הנפשיות שייגַרְמו לבני הזוג...

DRAWING RESTRAINT 9

[*]

סרטו של מאתיו בארני, אמן מולטימדיה ואחד היוצרים האקספרימנטליים הבולטים ביותר של העשור האחרוןעל סיפונה של ספינת לווייתנים הנכנסת למפרץ נגאסקי שביפן, מותווה לה התצורה שכבר הפכה לסימן ההיכר של מאתיו בארני ועליה שופכים העובדים נוזל צמיג היוצר מעין פסל אניגמטי. שני אורחים מערביים, בארני וביורק, מגיעים אל כלי השיט, עוטים על עצמם תלבושת יפנית מוקפדת ומשתתפים בטקס מסורתי של הכנה ושתיית תה. במהלך הטקס מושמעות המילים המדוברות היחידות של הסרט: הסבר של המארח על עברה של הספינה.

מכוון הפסנתרים של רעידות האדמה

[*]

התאומים טימותי וסטיבן קיי מגישים פיצ`ר מס` 2 בפילמוגרפיה. אירופה, מתישהו לפני 200 שנה. ממציא מרושע מגלה את סוד נעורי הנצח ורוצח על הבמה זמרת אופרה יפיפיה. את גופתה הוא מביא לטירתו המפחידה שבהרים וכדי לעוררה מחדש הוא צריך להשתמש בשבעה רובוטים שטמן באדמה. כדי להפיח בהם רוח חיים הוא נזקק לשירותי מכוון הפסנתרים של רעידות האדמה. הצרה: היפיפיה המקיצה מזהה את המכוון כאהובה האבוד...

בובות נייר

[*]

סרטו של תומר היימן, סיפור צבעוני, יוצא דופן ונועז, של חבורת עובדים זרים שהגיעו מהפיליפינים לישראל לפני כשבע שנים. הם עובדים כמטפלים בקשישים סיעודיים במהלך השבוע בשכונות חרדיות בבני-ברק, יד אליהו ורמת-גן. בסופי שבוע הם מתאפרים ומתלבשים כנשים, ונותנים הופעות דראג ברחבי הארץ תחת השם: "בובות של נייר".


התפוח של אדם

[*]

אדם, עבריין ניאו-נאצי, גברתן גלוח-ראש ואלים, מגיע לשלם את חובו לחברה בקהילה דנית כפרית. הממונה עליו הוא כומר בשם איבן המנסה להדחיק את המרכיבים האִיוֹבִיים בביוגרפיה שלו – אם שנפטרה בלידתו, אב שאנס אותו בילדותו, בן נכה ורעיה שהתאבדה. אבל זה לא הכל. מתברר כי גידול ממאיר בגודל של כדורעף יש לו בראש וגם את מות אחותו הוא מדחיק בלי שום בעיה. האופטימיות הבלתי מתקבלת על הדעת שבה ניחן, עולה לאדם על העצבים – הוא הרי לא מאמין בקיומם של טוב ורע – פעם הוא חובט באיבן בפראות, פעם אחרת נוגח לו בפרצוף. עוד תורמים לסיפור שני בני חסות נוספים של הכומר המשגיח: מהגר ערבי ואלוף טניס בדימוס. גם עץ התפוחים שבחצר הכנסיה יקבל תפקיד מהותי בעלילה, שעתידות להשתלשל בה עוד שפע של תפניות מפתיעות...

היהלום הלבן

[*]

סרטו של וורנר הרצוג. אחרי ניסיונות תעופה שונים ומשונים שערך המין האנושי במאה פלוס השנים האחרונות, ניצח המטוס והפך לכלי התעבורה האולטימטיבי. אסון ה`הינדנבורג` ב-1937 הביא את הקץ לפוטנציאל הטסת ההמונים בספינות-אויר. היום קיימים בנמצא גזים הרבה פחות דליקים מאלה ששימשו לפני 70 שנה וכל זה מביא אותנו אל מהנדס אוירונאוטיקה אקסצנטרי, גרהם דורינגטון הבריטי. כבר בגיל 14 ערך ניסוי באליסטי ואיבד שתי אצבעות ביד שמאל. היום הוא מדבר בהתלהבות ילדותית על פרוייקט ספינות האויר המודרניות שלו, מיזם שנקטע ב-93` בעקבות מותו של הצלם דיטר פלאגה.

ער לרווחה

[*]

כל ימיו סבל אלן ברלינר מהפרעות שינה וספל קפה לא בא אל פיו זה כמה עשרות שנים. סירטו החדש מוציא אותנו למסע אישי מודרך בגוף ראשון לחקר תופעת נדודי השינה אבל יותר מכל דבר אחר הוא משמש אשנב הצצה לחייו הפרטיים, לאובססיות המפעילות אותם ובעיקר לאופן המקורי שבו מותקנות יצירותיו. נישואיו לשרי ולידת בנו אלי מאלצים את ברלינר להתמודד מחדש עם ההפרעה ומעניקים לסרט את חומרי הבערה השכיחים בפילמוגרפיה שלו – משפחתיות.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט