חדשות קולנוע וסרטים

הוכרזו הסרטים העלילתיים שיתמודדו על פרס וולג'ין בפסטיבל ירושלים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

שבעה סרטי קולנוע בארוך מלא יתחרו על פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 24 בירושלים שייפתח ב- 5 ביולי.

הסרטים הם: "ביקור התזמורת" שביים ערן קולירין. "וסרמיל" של מושון סלמונה. "זרים" של ארז תדמור וגיא נתיב. "החוב" של אסף ברנשטיין. "חומר למחשבה" שביימו עמנואל נקש וסטפאן בלאיש. "מתוק ומר" שביים דורון בנבנישתי ו"תהילים" שביים רפאל נדג'רי.

טקס הענקת הפרסים ינעל את הפסטיבל ב- 15 ביולי.

השנה ייערך הפסטיבל במשכן המחודש של סינמטק ירושלים עליו עמלו בשנה האחרונה.

פסטיבל הקולנוע ירושלים הוא האירוע הקולנועי הבינלאומי הגדול והחשוב ביותר בארץ. במהלך הפסטיבל יוקרנו למעלה מ 200 סרטים מ- 45 מדינות: אירופה , ארה"ב, אמריקה הלטינית, סין, יפן, קוריאה ,דרום אפריקה, אוסטרליה, קנדה , ישראל ועוד.

פסטיבל הקולנוע ירושלים מהווה פלטפורמה מרכזית לקהל הישראלי לגלות מגמות חדשות בקולנוע העולמי ולהצגת הקולנוע הישראלי בפני האורחים מחו"ל וחובבי הקולנוע הישראלי. אם מישהו צריך היה הוכחות, השנה מיסד הקולנוע הישראלי את מעמדו בצמרת הקולנוע העולמי והפסטיבל מהווה הזדמנות להצגת הבכורה גם של סרטים שלא היו מוכנים עד פסטיבלי ברלין וקאן האחרונים .

בין אורחי הפסטיבל מחו"ל יהיו יוצרי קולנוע, כוכבים אנשי תעשיית הקולנוע. מפיקים, מנהלי פסטיבלים ובמאים .

ערב הפתיחה ייערך ביום חמישי 5.7.07 בהקרנה המסורתית בבריכת הסולטן. סרט הפתיחה השנה הוא סרט האנימציה של חברת דיסני /פיקסאר, "רטטוי".

על 7 הסרטים העלילתיים המועמדים לפרס וולג'ין :

"ביקור התזמורת"

[*]

בימוי: ערן קולירין, הפקה: אילון רצ'קובסקי, אהוד בלייברג, יוסי עוזרד, קובי גל רדאי, גיא יקואל. תסריט: ערן קולירין.

"ביקור התזמורת", בכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ, מגולל את סיפורה של תזמורת משטרה מצרית המגיעה לישראל של ראשית שנות ה-90, במטרה לנגן במעמד הפתיחה של מרכז חדש לתרבות ערבית בפתח תקווה. איש לא מגיע לאספם משדה התעופה והם מחליטים להסתדר בכוחות עצמם. תקשורת לקויה עם המקומיים מובילה אותם בסופו של דבר לעיירה שכוחת אל בדרום הארץ הקרויה "בית תקווה". הלילה הבלתי נשכח שיבלו בעיירה זו משנה לנצח הן את חיי אנשי התזמורת והן את חיי אנשי העיירה. הסרט זכה להצלחה בפסטיבל קאן האחרון שם קטף את פרס פיפרסקי היוקרתי.

"וסרמיל"

[*]

בימוי: מושון סלמונה. הפקה: מרק רוזנבאום, איתי תמיר, מיכאל רוזנבאום. תסריט: מושון סלמונה.

וסרמיל מספר את סיפורם של שלושה נערים בשכונה בבאר שבע המחפשים את דרכם בין תקווה לייאוש, במציאות חיים קשה ותכונות של הרס עצמי כאשר חבל ההצלה היחיד הנראה לעין הוא הכדורגל. שלומי חי עם אמו האלמנה, אחותו הקטנה ואב חורג, עובד כשליח בפיצרייה ומנסה לבחור בדרך אחרת מזו שבחר בה אחיו הבכור המסובך קשות עם החוק. עדיאל, בן הקהילה האתיופית, מטפל באחיו הקטן ובאמו החולה ובו בזמן מתמודד עם ההצקות התכופות של הסביבה כאשר כל מה שהוא באמת רוצה זה שיניחו לו לנפשו, לשחק כדורגל ולבלות עם חבריו; ודימה, בן למשפחת עולים מרוסיה אשר "מתפרנס" ממכירת סמים קלים בניסיון לחסוך מספיק כסף כדי לברוח כמה שיותר רחוק. שלושתם מוצאים את עצמם מגויסים על ידי מאמן קבוצת הכדורגל של המתנ"ס המקומי לקראת גמר טורניר הכדורגל העירוני לנוער שנערך כל יום עצמאות באצטדיון העירוני ע"ש ארתור וסרמיל. בסרט משחקים דוד טפליצקי, עדיאל זמרו, נדיר אלדד.

"זרים"

[*]

בימוי: ארז תדמור, גיא נתיב. הפקה: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי ליאון. תסריט : ארז תדמור, גיא נתיב

שישה ימים בחייהם של אייל, קיבוצניק ישראלי וראנה, פלסטינית החיה בפריז, הכל מתחיל במפגש מקרי ברכבת התחתית בברלין בימי משחקי גביע העולם בכדורגל. אייל שהגיע בכדי לפגוש את חברתו הגרמנייה וראנה שהגיעה לעודד את נבחרת צרפת, נאלצים לחלוק דירה ולבלות שלושה ימים אינטנסיביים ביחד. ככל שמשחק הגמר מתקרב, מערכת היחסים ביניהם הופכת לסיפור אהבה. בסרט משחקים לירון לבו, לובנה אזבאל, עבדאללה אל אקל, דומיניק לוליאה, פטריק אלבנק, קלמנס תיאולי, סטפאן פואילוט, מילה דקר

"החוב"

[*]

בימוי: אסף ברנשטיין, הפקה: איתן אבן, תסריט: עידו רוזנבלום, אסף ברנשטיין.

בשנת 1964, רחל ברנר היא אחת משלושה חברי מוסד שלוכדים בברלין את "המנתח מבירקנאו", פושע מלחמה נאצי, במטרה להביאו למשפט פומבי בישראל. בדירת המסתור הופכת ההמתנה לקרב פסיכולוגי בין הרופא הנאצי לשוביו הצעירים. בסופו של דבר הוא נמלט מידיהם. השלושה אינם מסוגלים להתמודד עם הכישלון ומחליטים לפברק את חיסולו של "המנתח". השלושה שבים לארץ כ"גיבורים לאומיים". ב 1997, כשלושים שנה לאחר "חיסולו" מופיע לפתע הנאצי באוקראינה, נחוש להתוודות על פשעיו נגד האנושות. שלושת חברי המוסד לשעבר, חייבים לפעול לפני שהאמת תצא לאור. המשימה נופלת על כתפיה של רחל שמקבלת הזדמנות לפרוע את החוב שנשאה על מצפונה. בסרט משחקים: גילה אלמגור, נטע גרטי, אדגר סלג', איתי טיראן, יחזקאל לזרוב

"חומר למחשבה"

[*]

בימוי: עמנואל נקש, סטפאן בלאיש. הפקה: אבי בוחבוט, חיים בוזגלו, אמיר גדליה. תסריט: עמנואל נקש, סטפאן בלאיש.

עובד בכיר במשרד האוצר הצרפתי, מגיע לישראל ותוך כדי ביקור בעיר הקדושה הוא לוקה ב"סינדרום ירושלים". הוא מתרוצץ אבוד בעיר העתיקה ומשוכנע שהוא יונה הנביא. בה בעת, בתל אביב, אבי אוהב את איבונה, הוא שליח מכבסה והיא זונה רוסיה העובדת עבור איגור - סרסור גרוזיני. כשאבי שומע שאיבונה נמכרה לסרסור יפואי הוא מחליט לעשות הכל כדי לשחררה מהסרסור ומגורלה. בשרשרת אירועים לא מתוכננת, אבי גונב מונית שירות מירושלים לתל-אביב על נוסעיה. בסרט משחקים: ליונל אבלנסקי, דן הרצברג, לירון לבו, לוסי דובינצ'יק, רוני הדר, גאלה קוגן, חיים זנאתי, אלברט אילוז, עמנואל הלפרין

"מתוק ומר"

[*]

בימוי: דורון בנבנשיתי. הפקה: דורון בנבנישתי. תסריט: עלמה גניהר, אורן ספדי, בנבנישתי על פי סיפור מקורי מאת בנבנישתי.

ערב שקט עם חברים אצל רן ודנה מופרע ע"י הגעתה הבלתי צפויה של מגדת עתידות. תחזיותיה משמשות כזרז המפר את ההרמוניה השבירה בקרב קבוצה זו. בסרט משחקים אייל שכטר, שפרירה זכאי, צופית גרנט, אלון נויימן, מיכל ינאי, נתן רביץ, מיקי ליאון, שרון אלימלך.

"תהילים"

[*]

בימוי: רפאל נדג'רי. הפקה: ג'ופרואה גריזון, פרד בלאיש, מרק רוזנבאום, איתי תמיר . תסריט: רפאל נדג'רי, ווינסנט פומירו.

הסרט מתרחש בירושלים בימינו, בשכונה דתית שגובלת בין האזור החרדי לאזור החילוני. מנחם פרנקל בן השש עשרה שואף להיות עצמאי, לעזוב את משפחתו ולחוות חוויות מסעירות וחדשות, לבלות עם חבריו הפרועים ועם נערות בנות גילו. אביו, אלי, מתעמת איתו ומבקש לעצב את דמותו לגבר צעיר, רציני, מאמין ובעל שאיפות לגבי עתידו. יום אחד, בשעה שהם נוסעים לביתם, חש לפתע אלי ברע. מנחם רץ להשיג עזרה, אך עם שובו, הוא נדהם לגלות, שאביו נעלם, מבלי להשאיר עקבות. היעדרותו של אביו קשה עליו יותר מאשר נוכחותו. מנחם, שחשב שיוכל לעצב את דרכו באופן עצמאי, מגלה עקבות בדרך שלפניו – אלה עקבותיו של אביו. בסרט משחקים מיכאל מושונוב, לימור גולדשטין, יונתן אלסטר, שמואל ווילוז'ני, אילן דר, יואב הייט, רעות לב.
תגובותהוסף תגובה
3איך ואיפה ניתן לצפות בסרט חומר למחשבה . ואיך הוא נקרא בצרפתית תודה פלורנס (45) | 25/09/2007 11:03:41
2זרים סרט מרגש, מצולם מדהים, משחק מדהים של לירון לבו.עם פס קול יוצא מן הכלל. מומלץ. דני (28) | 12/07/2007 00:34:10
1"החוב" סרט מדהים ומיוחד. עשוי בתבונה, רגישות ומקצועיות. כדאי לראות. אורי (37) | 09/07/2007 08:00:42
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט