חדשות קולנוע וסרטים

סוף שבוע סרטי דנזל וושינגטון בערוצי הסרטים של הוט

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: עידן וילנצ'יק

זה קרוב לעשרים שנה שדנזל וושינגטון נחשב לאחד השחקנים המוערכים והמצליחים בהוליווד. ערוצי הסרטים של הוט מקדישים את סוף השבוע הקרוב (ה- 24 וה- 25 באוגוסט) לכמה מסרטיו. גולת הכותרת, הקרנת בכורה של סרטו של ספייק לי "האיש שבפנים" בשבת ב- 22.00. (הסרט יוקרן באותה שעה גם ב- yes4 בלוין).

וושינגטון בן ה-52 הוא השחקן האפרו-אמריקאי היחיד עד כה שזכה בשני פרסי אוסקר. בשנת 1989 זכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו כחייל במלחמת האזרחים בדרמה ההיסטורית המשובחת "גלורי" וב- 2001 היה לשחקן השחור השני שזוכה באוסקר על תפקיד ראשי (הראשון היה סידני פואטייה שזכה ב- 1963 על "חמש נזירות וגבר אחד") על "יום אימונים מסוכן" בו גילם שוטר מושחת.

[*]

וושינגטון היה מועמד לאוסקר שלוש פעמים נוספות שלושתם כשגילם דמויות אמיתיות שסיפוריהן הועתקו מן המציאות אל הבד. "הזעקה לחופש" בו גילם את דמותו של לוחם החופש הדרום-אפריקאי סטיבן ביקו, "מלקולם איקס" שביים ספייק לי ובו גילם את מנהיג השחורים השנוי במחלוקת ו"ההוריקן" שבו גילם את רובן קרטר, מתאגרף שחור שהואשם בשנות השישים בביצוע רצח שלא ביצע ונאבק שנים על חפותו עד שזוכה מכל אשמה.

וושינגטון נהנה מעמדת כח בהוליווד שלא זוכים לה הרבה שחקנים אפרו-אמריקאיים. וושינגטון, שחקן מקצועי ואמין שלעתים רחוקות מעניק הופעה שהיא פחות ממצוינת, השכיל בקריירה שלו לא ליפול למלכודות התפקידים הסטריאוטיפים המוצעים לשחקנים שחורים קרי: פושעים ושוטרים מושחתים ולמרות שגילם גם דמויות כאלה תמיד נסך בהם משהו שמעבר לקלישאה וגם הצליח לנווט את מהלך הקריירה שלו כך שמוצעים לו גם תפקידים שאינם בדרך כלל נחלתם של שחקנים שחורים.

[*]

יחד עם ויל סמית', סמואל ל. ג'קסון, ג'יימי פוקס ומורגן פרימן הוא שייך לאליטה של הכוכבים השחורים בהוליווד. שמו בלבד יכול להפוך סרט ללהיט קופתי. נוכחותו המרשימה והמאופקת מוסיפה המון לכל סרט בו הוא משתתף. בין סרטיו הידועים הנוספים: "פילדלפיה", "בכוננות מתמדת", "תיק שקנאי", "לזכור את הטיטאנים", "האישה שלבשה כחול", "אוסף העצמות" ועוד.

ב 2002 ביים את סרטו הראשון "אנטואן פישר" בו גם השתתף כפסיכולוג צבאי המסייע לחייל במצוקה נפשית. השנה אנו צפויים לראות אותו מככב שוב לצידו של זוכה אוסקר נוסף, ראסל קרואו (השניים הופיעו יחדיו ב1995 במותחן המד"ב "פקודת חיסול") בדרמת הפשע של רידלי סקוט American Gangster שמעוררת סקרנות רבה בארה"ב וב 2008 צפוי לצאת סרטו השני כבמאי.

[*]

במהלך סוף השבוע בהוט יוקרנו הסרטים:

ריקושט - הסרט שבויים ע"י ראסל מלקהיי ("איש הנצח") הוא הזניח ביותר ברשימה. מותחן פשע עירוני שגרתי שבו וושינגטון מגלם את ניק סטיילס, עו"ד שהיה בעברו שוטר. פושע מטורף אותו הכניס לכלא (ג'ון לית'גו, "העולם על פי גארפ") מתכנן לנקום בו באופן חסר רחמים. סרט צפוי לכל אורכו, מייגע ואלים אם כי וושינגטון עושה את עבודתו במיומנות כהרגלו. (שבת ב- 00.10).

המועמד ממנצ'וריה - לרימייק של "השליח ממנצ'וריה", אחד ממותחני הפרנויה הקלאסיים של שנות השישים שביים ג'ון פרנקנהיימר וכיכבו בו פרנק סינטרה, לורנס הארווי ואנג'לה לנסבורילא היה סיכוי אמיתי להתחרות עם המקור. ג'ונתן דמי, שביים את וושינגטון ב"פילדלפיה", ניסה להעניק נופך עכשווי לסיפור האפל על המתרחש במסדרונות השלטון האמריקאי אך התוצאה נטולת מתח אמיתי ומבולבלת. (שישי ב- 22.00)

[*]

המצור - בסרט זה משתף וושינגטון פעולה בפעם השלישית עם הבמאי אדוארד זוויק (שביים אותו ב"גלורי וב"אומץ תחת אש"). וושינגטון מגלם את אנתוני האברד, סוכן אפ.בי.איי שחוקר מי הם העומדים מאחורי סדרת פעולות טרור בניו יורק שבעקבותיהן מוחל על העיר משטר צבאי שכולל מחנות הסגר למוסלמים, אזרחים אמריקאים וזרים כאחד. עוד משתתפים אנט בנינג כסוכנת CIA וברוס ויליס כגנרל מתלהם האחראי על ביצוע המשימה. סרט קצבי, מותח ומרתק שבמידה רבה ניבא את אירועי ה11 בספטמבר. (שבת ב- 20.05).

"יש לו את זה" - וושינגטון מגלם את ג'ייק שאטלסוורת', אסיר שזוכה לחופשה בת שבוע על מנת לשכנע את בנו, שחקן כדורסל צעיר המחוזר ע"י הטובות שבאוניברסיטאות, לשחק בקבוצת הקולג' האבודה על מושל המדינה ובתמורה יזכה להקלה משמעותית בעונשו. הסרט אינו מהטובים ביותר של ספייק לי אבל יש בו לא מעט רגעים עוצמתיים ולי מנסה בדרכו הייחודית לומר משהו על יחסי הכוחות בין הגזעים, על מיפולציות פוליטיות ועל הקשר העדין והשביר שבין הורים לילדיהם. וושינגטון מצוין כהרגלו אך הסרט אינו נוסק לגבהים המצופים ממנו. (שישי ב- 00.10).

[*]

"האיש שבפנים" - סרטו הקופתי ביותר של ספייק לי. זהו אחד מן הסרטים המרתקים של השנים האחרונות. וושינגטון הוא קית' פרייזר, שוטר ניו יורקי חלקלק המומחה במשאים ומתנים עם חוטפים אך נתון בחקירה עקב בעיות שנתגלו בתפקודו המקצועי. הוא מוזעק לזירת שוד בנק כדי לנסות לתווך בין שודד מתוחכם ומסתורי (קלייב אואן) שמתבצר בבניין עם בני ערובה. זהו מותחן פשע אינטיליגנטי, תובעני אך מאד מספק עם המון איפיונים ניו יורקים מוכרים. מותחן אקשן עשוי היטב לצופה החושב. ג'ודי פוסטר משתתפת גם היא בתפקיד קטן יחסית אך לא מוצלח במיוד כנציגת בעלי אינטרסים בבנק שיודעת יותר ממה שהיא מגלה. סרט ראוי ומומלץ. (שבת ב- 22.00).
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט