השאלות המרכזיות שעולות מהסרט היא למה "עונת המכשפה" נעשה מלכתחילה כסרט קולנוע וכמה שלמו לניקולאס קייג כדי שיקח בו חלק. "עונת המכשפה" עלה 40 מיליון דולר אבל נראה כמו סרט אימה תקופתי דל תקציב שמוקרן באמצע הלילה בערוצי הסרטים עם תפאורה קרטונית שמזכירה את זינה הנסיכה הלוחמת.
[*]
העלילה המתרחשת בימי הביניים בתקופה שבה נשים עצמאיות נחשדו למכשפות ולכן הוצאו להורג היתה יכולה להיות מעניינת ואפקטיבית אם התסריטאי והבמאי היו מספיק חכמים כדי לנצל את הסיטואציה. הרי כבר נעשו סרטים על הנושא. אחד מהם נקרא "שם הורד" ורון פרלמן מכוכבי "עונת המכשפה" אפילו השתתף בו.
[*]
"עונת המכשפה" הילדותי ונטול ההפתעות הוא בהחלט לא "שם הורד". אף אחד לא חשב לנסות להשקיע קצת יותר בתסריט. כך נוצר עוד סרט אימה זול לבני הנעורים, כאשר קהל היעד הישיר הוא צעירים מהסוג שלא רוצים לחשוב ורק לצפות בקצת כסאח עם פעלולים זולים על המסך הגדול.
[*]
קייג' ופרלמן מגלמים שני לוחמים שאחרי אינסוף קרבות עקובים מדם מחליטים שנמאס להם להרוג במסגרת מסעות הצלב ומחליטים לערוק. הם מוצאים את עצמם בתסבוכת הרבה יותר גדולה ממה שהם ציפו לה: עליהם להעביר צעירה שהכמרים טוענים שהיא מכשפה למנזר שיש בו ספר עם תפילה שיכולה לחסל את המכשפה.
[*]
קייג' ופרלמן המגלמים את הלוחמים נראים משועממים או במקרה הטוב משועשעים לחלוטין מהטקסטים האיומים ונטולי המקוריות שהם פולטים מהפה שלהם כמו מכונות במפעל ייצור. לעיתים נראה שהם פשוט רוצים שצילומי הסרט הקלוקל הזה רק יגמרו. המשחק שלהם פשוט נראה מכני וקר, ממש לפי הספר, כמו התסריט והבימוי נטול ההשראה. כן זה בהחלט עוד שלב בקריסת הקריירה של ניקולאס קייג' שלא ברור איך הוא בדיוק מתכוון להציל אותה.
פרלמן עצמו חוץ מסרטי "הלבוי" ו"שם הורוד" לא ממש הצליח עד כה להשאיר חותם אלא אם הופעות משנה חביבות ב"בלייד" או "הנוסע השמיני 4" עושות לכם את זה. "עונת המכשפה" אינו סרט איום ובלתי ניתן לצפייה, אבל הוא לא ראוי להיות מוקרן בבתי הקולנוע, במיוחד כשיש כול כך הרבה סרטים טובים שלא מגיעים ארצה. "עונת המכשפה" יכול להיות מבדר ביותר על מסך הטלוויזיה בשעת לילה מאוחרת כשרוצים לנקות את הראש ולבהות בדבר מה בלי לחשוב. מי שרוצה לראות סרט באמת מטריד ומפחיד מוזמן לקנות כרטיס ל"ברבור השחור".