חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על אושרי כהן ואורנה בנאי

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע שני כוכבי ענק: הקומיקאית והשחקנית אורנה בנאי ("גב האומה", "זוהי סדום", "ישמח חתני") והשחקן אושרי כהן ("בופור", "הכוכבים של שלומי", "איים אבודים") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של אושרי כהן

רקוויאם לחלום - "קלאסיקה של קולנוע מודרני בעיני. העריכה המהירה, ההתעסקות ב״התמכרות״, וההליכה עד הקצה הופכים את הסרט ליצירה שמתארת דור שלם של ״צרכנים״. סופם הוא אמנם טרגדיה ידועה מראש, אבל מרגשת עד כדי חוסר נשימה כצופה".

על הסרט: מתאר צורות שונות של התמכרות ושקיעה באשליות, מתמקד מצד אחד בחוויות המרוממות של הסמים ותרופות המרשם ומצד שני בחוויות הקשות ביותר. סרט פולחן של דארן ארונופסקי בכיכובו של ג'ארד לטו שנחשב קשה לצפייה.



אדפטיישן - "בראש ובראשונה בזכות תצוגת תכלית משחקית מרתקת ויחידה במינה! גם של ניקולס קייג', שמשחק שני אחים תאומים זהים, אך ממש שונים באופי שלהם וגם של מריל סטריפ, שמרגשת מאוד בשינוי הגדול שעוברת הדמות. גם התסריט יפהפה בעיני ביכולות שלו לזגזג בין ״המציאות״ לבין ה״מציאות של הסרט״. זהו סיפור על כותבים שתוך כדי כתיבת הסרט שלהם עוברים מהפכים בחייהם האישיים. היכולת התסריטאית לשלב בין השניים בצורה כל כך הומוגנית היא פשוט גאונית".

על הסרט: סרטו של ספייק ג'ונס לפי תסריט של צ'רלי קאופמן ("שמש נצחית בראש צלול").התסריטאי ההוליוודי צ'רלי (ניקולס קייג') לוקח על עצמו לעבד את ספר שלא ניתן לעיבוד על פרחים לתסריט - משימה שמשנה את חייו. זוכה פרס אוסקר לשחקן המשנה (כריס קופר).



מיס סאנשיין הקטנה - "סרט קטן ומקסים. הפקה קטנה מאוד במונחים הוליוודיים, אך ענקית מבחינת הדמויות והרגש. סיפור על ילדה קטנה עם חלום גדול, שכל המשפחה נרתמת בשבילה, מבלי לספר לה שהיא לא מספיק יפה להיות רקדנית. אבל האם זה בכלל משנה? ממתק קולנועי מתוק במיוחד. שמשאיר אותך עם המון מחשבות".

על הסרט: משפחה לא מתפקדת מחליטה לעשות הכל כדי להביא את צעירת המשפחה לתחרות יופי בזמן. המשפחה אורזת חפצים ויוצאת במיניבוס המשפחתי למסע שלא תשכח. זוכה פרסי אוסקר לתסריט המקורי ושחקן המשנה (אלן ארקין).



ממלכת אור הירח - "מלאכת מחשבת של בימוי של ווס אנדרסון. מעבר להומור המדויק, הדיוק של הצילום והסימטריות שיש כמעט בכל פריים הופכים את הסרט הזה ליצירת מופת קולנועית! נכון שבכל הסרטים שלו השפה מאוד דומה, אבל יש משהו בסרט הזה שמתעלה מעל האחרים. אולי ההתעסקות בילדים נותנת לזה את האקסטרה רגש, מעבר להתפעלות מהטכניקה הצילומית". על הסרט: הבמאי ווס אנדרסון מתמקד באי בניו אינגלנד ב- 1965. צמד ילדים (ג'ארד גילמן וקארה הייוורד) בורח וגורם למהומה שהופכת את החיים של מדריך הצופים של הילדים (אדוארד נורטון), הורי הילדה (ביל מארי ופרנסס מקדורמנד) והשריף המקומי (ברוס וויליס) לתוהו ובוהו. כשהוקרן תחילה בארבעה בתי קולנוע בלבד בארה"ב, שבר את שיא ההכנסות לסרט בהפצה מוגבלת שאינו אנימציה.



אווטאר - "כי כל מילה מיותרת. נכון ש'מטריקס', או 'טרון', או כל שאר סרטי הז'אנר על מציאות מדומה מביאים פילוסופיות חזקות ומעניינות לא פחות מ'אווטאר' והמציאות המדומה שבו, אבל לטעמי ב'אווטאר' פשוט עשו זאת יותר טוב מכולם מבחינה ויזואלית. במיוחד כשצופים בזה בתלת ממד. פשוט קצה גבול היכולות הקולנועיות הוויזואליות!".

על הסרט: הבמאי ג'יימס קמרון לוקח את הצופים אל כוכב מרוחק, בו הגיבור (סם וורת'ינגטון) יוצא למסע של גילויים ואהבה, בעודו מוביל קרב ענק להצלת הציוויליזציה. זוכה שלושה פרסי אוסקר: צילום, אפקטים מיוחדים ועיצוב אמנותי. הסרט צבר את ההכנסות הגבוהות ביותר בהיסטוריה ובכך עקף את "טיטאניק" של אותו הבמאי. סרט ההמשך מתוכנן ל- 2020.



הבחירות של אורנה בנאי

אהובת הקצין הצרפתי - "את הסרט הזה ראיתי כשהייתי בערך בת 18, זוכרת שתוך כדי צפייה בו הפסקתי לנשום, התאהבתי אנושות במריל סטריפ, היא הרעידה את נשמתי ועמוק בתוכי הבנתי שאני אהיה שחקנית. אין לי ברירה אחרת. על אף היותו סרט כבד עד מוות, חזרתי לצפות בו שוב ושוב. הוא נפלא, גם בזכות התסריט החכם והבלתי צפוי ובעיקר - תצוגת המשחק המופלאה עד כאב של סטריפ".

על הסרט: תסריטו של הרולד פינטר מבוסס בחלקו הגדול על רומן בשם זה מאת ג'ון פאולס. הביולוג צ'רלס (ג'רמי איירונס) מאורס, אך הוא מתאהב בשרה המנודה (מריל סטריפ). לאחר רומן קצר, היא שוקעת בדיכאון והדברים הולכים ומסתבכים, עם הרבה מעברים בין זמנים. זוכה פרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר (מריל סטריפ).



קן הקוקייה - "ג'ק ניקולסון בתפקיד חייו. סרט ענק, מצחיק מכאיב ומחריד כל כך. מוכנה לראות אותו כל יום".
על הסרט: בסרט הפולחן של הבמאי מילוש פורמן המבוסס על הספר הנודע, האסיר מק'מרפי (ג'ק ניקולסון) נשלח לבית חולים לחולי נפש ומגלה התעללות נוראית במטופלים. בעקבות זאת, הוא מחליט לצאת למלחמה נגד האחות ראצ'ד (לואיז פלצ'ר). הסרט גרם לשינוי מהותי ביחס הציבור כלפי נושאים הקשורים בפסיכיאטריה, כמו אשפוז כפוי. זוכה חמישה פרסי אוסקר, ביניהם הסרט הטוב ביותר, בשישה פרסי גלובוס הזהב, בהם הסרט הטוב ביותר ובשישה פרסי באפט"א.



הלהקה - "סרט קאלט, צפיתי בו אינספור פעמים, ראיתי אותו לראשונה בגיל ההתבגרות והתמכרתי. הוא מצחיק, הוא סקסי, השירים נפלאים ובשתי מילים גידי גוב!".

על הסרט: סרט הביכורים של אבי נשר שהפך לסרט פולחן. סיפורה של להקה צבאית יוקרתית במהלך מלחמת ההתשה. כשהלהקה מועמדת להופעה בטלוויזיה, נוצרים סכסוכים ומתחים בין חברי הלהקה על רקע של כבוד ותפקידים. את הסרט ליווה המלחין והמעבד יאיר רוזנבלום, שהיה מנהלה המוזיקלי של להקת הנח"ל. זכה להצלחה רבה בבתי הקולנוע בארץ ואף הגיע למקום ה-37 ברשימת 50 שוברי הקופות בארה"ב.



אחר צהריים של פורענות - "סרט מטריף, עוצר נשימה, תצוגת משחק מאלפת של אל פאצ'ינו. סרט שהוא בלתי נשכח עבורי".

על הסרט: מבוסס על סיפור אמיתי. שודד (אל פאצ'ינו) פורץ לבנק עם שותפו על מנת לממן ניתוח שינוי מין למאהבו. כשהשוד נכשל, השודדים מתבצרים בבנק ולוקחים את הנוכחים כבני ערובה. זוכה פרס אוסקר לתסריט המקורי ופרס באפט"א לשחקן הטוב ביותר (אל פאצ'ינו).



טוטסי - "העדיפות שלי היא לסרטים כבדים שמביאים לי בוקס לבטן, 'טוטסי' הוא אמנם סרט קומי אבל קומדיה משובחת, יש בסרט חכמה והומור ונשמה יתרה. דסטין הופמן הוא אחד השחקנים האהובים עלי והוא מזכיר לי מאוד את אחי הגדול מאיר".

על הסרט: מייקל (דסטין הופמן) הוא שחקן שאף אחד לא רוצה להעסיק בגלל הפרפקציוניזם שלו. הוא מתחזה לשחקנית ומתקבל לתפקיד בסדרה, בה ציפה לשחק לזמן קצר כדי לשלם את חובותיו, אך התפקיד זוכה לפופולריות והמפיקים לוחצים עליו להמשיך. זוכה פרס אוסקר לשחקנית המשנה (ג'סיקה לאנג), שמגלמת שחקנית בסדרה בה מייקל "משתתפת", בה הוא גם מתאהב. זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב, ביניהם הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקלי (דסטין הופמן).

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אושרי כהן
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט