חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2018: סרטי השנה - מקומות 1-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"רומא", "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" או אולי בכלל "הנוקמים: מלחמת האינסוף"? סיכום השנה של צוות אתר סרט ויוצרי ומבקרי הקולנוע המובילים מגיע לשלב השיא עם חשיפת עשרת סרטי השנה שבחרו המדרגים • פרויקט סיכום שנה
10. אי הכלבים (55 נקודות)

אחד הבמאים הייחודיים, המוקפדים והמרהיבים ויזואלית בעולם, ווס אנדרסון, חזר השנה עם סרטו החדש "אי הכלבים" שנעשה באנימציית סטופ-מושן ופתח את פסטיבל הקולנוע בברלין בו זכה אנדרסון בפרס הבמאי הטוב ביותר. סיפור מקסים ויוצא דופן כהרגלו של הבמאי על ילד שיוצא למסע חיפוש אחר כלבו שהוגלה לאי מבודד יחד עם שאר הכלבים של עיר יפנית.

סרט השנה של מישל צ'יקו: "הסרט מצליח לשחזר את התמימות הנוגעת והמרגשת של 'מר שועל המהולל' ואת האסתטיקה המייחדת את סרטיו של אנדרסון".

סרט השנה של הלמינה גרופר: "הסיפור יוצא דופן, בלשון המעטה, אבל שופע חוש הומור, הדמויות מלאות בקסם אישי".



9. שחור על לבן (56 נקודות)

אחרי שנים של סרטים פחות מוצלחים, ביצע ספייק לי, אחד היוצרים האפרו-אמריקאים הבולטים אי פעם, קאמבק מרשים עם סרט שזכה גם להכנסות נאות, גם לשבחי הביקורות ולפרס הגרנד פרי בפסטיבל קאן בנוסף ל-4 מועמדויות לגלובוס הזהב בסיפור על שוטר ממוצא אפרו אמריקאי שמנסה להסתנן לשורות הקו קלוקס קלאן.

סרט השנה של יאיר הוכנר: "הקאמבק של ספייק לי עוד עתיד לספק לו שפע של מועמדויות לאוסקר ואולי אפילו זכייה. התוצאה מצחיקה, מותחת ובעיקר מאוד כואבת".



8. צורת המים (70 נקודות)

זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר בשנה שעברה הצליח להגיע רק למקום השמיני במשאל. סרטו של הבמאי המקסיקני גיירמו דל טורו מתאר סיפור אהבה בין בחורה אילמת היוצרת ליצור תת מימי הנרדף ע"י השלטונות. סרט שרק במאי בעל חזון ויזואלי ייחודי כדל טורו יכול היה לעשות.



7. ליידי בירד (80 נקודות)

עם חמש מועמדויות לאוסקר, זכייה בסרט הקומי הטוב בגלובוס הזהב והכנסות של 80 מיליון דולר מול תקציב של 10 מיליון, סרטה של גרטה גרוויג הציב אותה לא רק כאחת משחקניות האינדי האהובות, אלא גם כיוצרת המבטאת קול נשי ייחודי של הדור הנוכחי.

6. עץ האגס הפראי (81 נקודות)

המאסטר הטורקי אהוב המבקרים נורי בילגה ג'יילאן חזר עם סרט חדש שזכה לשבחים מאז בכורתו בפסטיבל קאן והיה ליצירה פילוסופית ולירית בנוף הפראי של מקומות שכוחי אל בטורקיה מהסוג שנדיר לראות במחוזותינו על המסך הגדול.

[*]

5. קרא לי בשמך (82 נקודות)

הסרט שהצמיח כוכב על כטימותי שאלאמה, הזניק את הקריירה הבינ"ל של הבמאי לוקה גוואדנינו, שרטט בעדינות אין קץ אהבת נעורים ראשונה הנרקמת בין נער לסטודנט המבוגר ממנו והותיר סצנות בלתי נשכחות כסצנת האפרסק וסצנת הסיום שוברת הלב.

סרט השנה של יוחאי גורלי: "סרט שמתעלה בהרבה על חוויה קולנועית רגילה ומטשטש את הגבולות בין אושר, עצב, מלנכוליה וגעגוע".

סרט השנה של שרון טהר: "הסיפור והמשחק המופלא מצליחים לחדור מתחת לעור".



4. הנוקמים: מלחמת האינסוף (86 נקודות)

הסרט הרווחי ביותר לשנת 2018 עם הכנסות של יותר מ-2 מיליארד דולר ברחבי העולם היה לא רק אירוע קולנועי ענק שאיחד את כל גיבורי העל של מארוול, אלא גם לסרט קומיקס שסחף את המבקרים, מדורג 56 בכל הזמנים באתר IMDB עם סוף מפתיע ובלתי נשכח.

סרט השנה של מרט פרחומובסקי : "פיי-אוף רגשי אדיר ומטלטל להשקעה של הצופים בעשור של סרטי היקום הקולנועי של מארוול".

סרט השנה של אורטל אדיב: "הפעם הראשונה שנשברו כל המוסכמות על גיבורי העל. 'הנוקמים' הצליח לרגש, להפתיע ולהיות מותח עד השנייה האחרונה".

סרט השנה של ליטן לשינר: "סרט שעלה על כל הציפיות ולא אכזב לרגע. היה בו הכל - דרמה, אקשן הומור ומתח. שחקנים מצוינים, בימוי מעולה, וסאונדטרק מדהים".



3. חוטים נסתרים (89 נקודות)

ציפיות רבות נתלו בסרטו החדש של הבמאי המוערך פול תומאס אנדרסון, שנחשב גם לסרטו האחרון של אחד מגדולי השחקנים בני דורנו דניאל דיי לואיס. התוצאה, שזכתה באוסקר אחד והייתה מועמדת ל-5 נוספים, הייתה מסתורית, יוצאת דופן ומכשפת למי שהתמסר לקצב האיטי ולנרטיב הפסיכולוגי האכזרי אך מרגש בו זמנית.

סרט השנה של דין קליין: "מעשייה רומנטית, יצרית ואפילו גותית. הטקסטורות המוקפדות, ההומור היבש והאכזריות האנושית מתחברים ליצירה מורכבת, מרתקת ועל זמנית".
סרט השנה של עופר ליברגל: "סרט על זוגיות אכזרית שהוא גם קומדיה רומנטית כנה".



2. שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי (120 נקודות)

סרטו של מרטין מקודנה, שזכה בפרס האוסקר לשחקנית ושחקן המשנה, היה הפתעה ממזרית וחכמה על אם שכולה שיוצאת כנגד המשטרה לאחר שחקירת בתה שנרצחה ונאנסה אינה מתקדמת. עם תסריט מצוין, תצוגת משחק עילאית של מקדורמנד ומסר הומני על הנקמה שאוכלת אותנו מבפנים אין ספק שמדובר באחד הסרטים הטובים של השנה.

סרט השנה של מתן יניב: "מקדונה יצר סוג חדש של רגש, צחוק ובכי נפגשים יד ביד". (מתן יניב) "במבנה של הסרט הזה יש משהו מאוד ייחודי. מצד אחד הוא מרגיש מוכר ומצד שני הוא כל הזמן מצליח לשבור כיוון ולהפתיע". (בועז ארמוני)

"שנון, מבריק, אכזרי והומני בו זמנית. מזכיר את האחים כהן בימיהם הגדולים". (אלעד שלו)



1. רומא (175 נקודות)

סרטו של אלפונסו קוארון נחשב כבר עכשיו לאחת מיצירות המופת הקולנועיות של המאה ה-21. הצלחתו הביקורתית וזכייתו בפסטיבל ונציה גרמו לנטפליקס להוציא אותו בו זמנית לבתי קולנוע נבחרים כדי שיוכל להתמודד בטקס האוסקר שם הוא מועמד מוביל לזכייה לא רק בקטגוריית הסרט הזר, אלא גם כפייבוריט לזכייה בסרט הטוב ביותר. קוארון מצליח דרך סיפורה של משפחה מקסיקנית בשנות ה-70, ודרך עיניה של עוזרת הבית הנחבאת אל הכלים, לשרטט דיוקן מרהיב של החברה המקסיקנית על האלימות ופערי המעמדות שבה וליצור שיר אהבה לאנשים שנמצאים בשולי החברה.

סרט השנה של רון פוגל: "קולנוע טוטאלי. כל סצנה יפה מקודמתה. מלאכת מחשבת אמיתית".

סרט השנה של זוהר צלח: "ההישג הגדול ביותר של 'רומא' הוא שהוא הביא שוב אחרי שנים את הקולנוע לשיא חדש". (זוהר צלח)

סרט השנה של ארז דבורה: "טור-דה-פורס של צילום ובימוי. חוויה רגשית רבת עוצמה".

סרט השנה של ערן איצקוביץ: "כבר הרבה זמן שלא נראה סרט ששולט כל כך באמנות הקולנוע".



למקומות 11-20 - לחצו כאן

לצוות הבוחרים המלא והסרטים הטובים שלא הופצו - לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית פרנסס מקדורמנד
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט