חדשות קולנוע וסרטים

מחזות הזמר הגדולים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
החל מה- 27.10, במהלך שבוע שלם, יקדיש סינמטק חולון את הקרנותיו לגדולי הסרטים המוסיקליים - מחזות הזמר. אלון רוזנבלום מציג בפניכם את הסרטים המובילים בז'אנר זה לאורך השנים.

המיוזיקלס הוא ז'אנר שהתפתח בהוליווד כבר עם כניסתו של הקול לעולם הקולנוע בשנת 1927. למעשה, הסרט הדובר הראשון, "זמר הג'אז", היה בעצם מיוזיקל וקטעי השירה נשמעו לראשונה באופן מסונכרן על ידי הצופים. מאתה נקודה נהרו ההמונים לבתי הקולנוע כדי לחזות בפלא הדיבור והשירה.

הז'אנר המוסיקלי, כולל תפאורות מרהיבות, קטעי ריקוד אפיים, ועלילות מפותלות, שבדרך כלל עוסקות בעניינים שבלב. רוב המיוזיקלס הם בעצם סיפורי אהבה, קומדיות רומנטיות או טרגדיות. איכותו של מיוסיקל בתקופת הזוהר שלו הייתה נמדדת על פי הכוכבים שבו (ג'ין קלי, פרד אסטר או דוריס דיי) ועל פי קטעי המוסיקה והריקוד שבו. ככל שהשירים קליטים יותר, קטעי המוסיקה מלהיבים יותר וקטעי הריקוד מרהיבים יותר, הסרט זכה להצלחה גדולה יותר. עם השנים דעך הז'אנר וכיום נעשים מספר סרטי מיוזיקלס זעום מדי שנה.

יחד עם זאת לאורך השנים הצמיח הז'אנר קלאסיקות קולנועיות רבות, שיוקרנו החל מסוף אוקטובר במשך חודש בסינמטק חולון. הנה סקירה של כמה מהמובחרים שבהם:

"אמריקאי בפריז" (1951): זוהי אחת ההפקות המרהיבות של הוליווד בכיכובו של ג'ין קלי. חייל משוחרר, מנסה לפתח קריירה כצייר בפריז בסיועה של נדבנית אמריקאית עשירה, אשר לוקחת אותו למועדון מקומי, שם הוא מתאהב בבחורה צעירה העומדת להינשא לאחר. העלילה מפותלת כיאה לקומדיה רומנטית בשילוב מוסיקה נהדרת של ג'ורג' גרשווין וכמה שירים שהפכו לקלאסיקה כמו I Got Rhythm וסצנת ריקוד אפית הנמשכת כעשרים דקות ונחשבת לאחת מפסגות הקולנוע. הסרט זכה בשישה פרסי אוסקר בהם פרס הסרט הטוב, התסריט, עיצוב התלבושות והתפאורה וכמובן, המוסיקה הטובה ביותר.

"שיר אשיר בגשם" (1952): אחת הקומדיות המוזיקליות האהובות ביותר בכל הזמנים, המשלבת קטעי מוסיקה ומחול בלתי נשכחים בכיכובם של ג'ין קלי, דונלד אוקונור ודבי ריינולדס. עלילת הסרט מתרחשת בעידן המעבר מהקולנוע האילם לקולנוע המדבר. דון לוקווד ולינה למונט הם הזוג ההוליוודי המושלם, המופיע על גבי האקרנים בתקופת ימי הראינוע העליזים. לאחר הצלחתו המזהירה של "זמר הג'אז", מחליט מנהל אולפן הסרטים להפיק אף הוא סרט מדבר עם שני הכוכבים. אולם, עתה כאשר הקול משחק תפקיד, מתגלה קולה הצורם במיוחד של לינה ועל האולפן מוטלת המשימה למצוא שחקנית שתדבב את הכוכבת הראשית.

"סיפור הפרברים" (1961): הסרט נעשה בהשראת המחזה "רומיאו ויוליה" של שייקספיר ומבוסס על מחזמר מצליח מברודווי. הסרט, אותו ביימו ג‘רום רובינס ורוברט וויז, זכה במספר עצום של פרסי אוסקר (10), כולל פרס הסרט הטוב ביותר. העלילה מתרחשת בניו יורק ומתארת את היריבות בין שתי כנופיות רחוב, הג‘טס הלבנים ושארק הפורטוריקנים. העניינים מסתבכים כאשר חברו של מנהיג הג‘טס ואחותו של מנהיג השארקס - מתאהבים. מעטפת מוסיקלית גאונית של לאונרד ברנשטיין (מוזיקה) וסטיבן זונדהיים (מלים) ונאמברים מוסיקליים שעיצב ג‘רום רובינס בסגנון קולנועי חדש לגמרי.

[*]

"הלהקה" (1978): סרטו הראשון של אבי נשר שנחשב לאחד המיוסיקלס הישראלים האהובים והמצליחים של כל הזמנים. הסרט עוסק בקורותיה של להקה צבאית ועוקב אחרי החזרות להופעות הלהקה ואחר הופעותיה בפני חיילים. העלילה עוסקת בסיפוריהם האישיים של החיילים בלהקה. בסרט הרבה מאוד כוכבים ישראלים גדולים הן בתחום המשחק והן בתחום השירה כמו גידי גוב, גלי עטרי וששי קשת.

"האחים בלוז" (1980): קומדיה מוסיקלית מטורפת בכיכובם של ג'ון בלושי ודן אקרויד. ג‘ון לנדיס יוצר פרודיה מטורפת ופרועה, הנפתחת עם שחרורו של בלושי מבית הכלא, ונמשכת עם סצנות מרדף מטורפות במהלכן מתעופפות באוויר ומתרסקות עשרות מכוניות משטרה. בסרט הופעות אורח מיתולוגיות של ארתה פרנקלין, ריי צארלס, ג‘יימס בראון, הנרי גיבסון ואחרים, הומור פרוע, חוסר רצינות מבורך והתוצאה היא באמת אחד הסרטים הכיפיים שנוצרו אי פעם.

"חנות קטנה ומטריפה" (1986): עיבוד קולנועי נהדר, צבעוני, מוסיקלי, מצחיק אך גם מקפיא דם שנעשה על פי מחזמר מצליח בברודווי, שנעשה על פי סרט אימה של רוג'ר קורמן מראשית שנות ה-60'. בעל חנות פרחים עלובה בשכונה ניו יורקית עלובה מחליט לפטר את שני עובדיו: אלא שעציץ מוזר שנקנה יומיים קודם מרוכל סיני פלאי, מתחיל למשוך קליינטים לחנות. העציץ האנושי בעל השפתיים הרכות, מתפתח היטב עד שהוא טועם לראשונה דם אדם ומכאן ואילך הוא דורש את ליטרת הבשר שלו.

"שיקגו" (2002): מיוזיקל מרהיב, בעל אנרגיות גבוהות, עריכה קצבית ותסריט עוקצני. סיפורן של שתי רוצחות בשיקגו של שנות השלושים, אשר מצליחות, בעזרתו של עורך דין מפולפל (ריצ'ארד גיר), לתמרן את התקשורת וליצור לעצמן יחסי ציבור שהופכות אותן לגיבורת תרבות לרגע. סרטו של רוב מרשל מבוסס על המחזמר המצליח של בוב פוסי. הסרט זכה בשישה פרסי אוסקר בהם פרס הסרט הטוב של השנה וקתרין זיטה ג'ונס בקטגוריית שחקנית המשנה.

[*]


"מעבר לים" (2004): קווין ספייסי מביים ומככב בתפקיד הראשי בסרט המביא את סיפורו של הזמר בובי דארין ששלט במצעדי ההשמעות של שנות השישים. הסרט עוקב אחר חייו כילד חולה ובחור צעיר, שפרץ לתודעת העולם הודות ללהיט אחד, "ספליש ספלאש". הוא הקליט עשרות להיטים, הופיע בכל תוכניות הטלוויזיה האמריקאיות הנצפות של התקופה וכיכב בכל כותרות העיתונים האפשריים. במהלך קריירת המשחק החדשה שלו, בובי מתחתן עם כוכבת הקולנוע סנדרה די, והופך את נישואיהם למוקד הרכילות של הוליווד.

"היירספריי" (2007): בולטימור 1962. מתבגרת לבנה ורחבת גזרה, חולמת להגיע לתוכנית הריקודים הטלוויזיונית בה כולם יפים, יפות ובעיקר לבנים. כשהיא מצליחה להגיע לתוכנית היא מגלה שההפרדה הגזעית מציקה לה ומחליטה לעשות משהו בנידון. גרסה מחודשת לסרטו של ג'ון ווטרס משנת 1988 שזכה גם לגרסה בימתית. סרט שיש בו שילוב מהנה בין החתרני למתקתק בזכות השילוב הנהדר של המוסיקה בתוך העלילה. אנסמבל שחקנים מפואר, שכולל הופעה של ג‘ון טרבולטה בתפקיד אמה השמנה עד מאד של הגיבורה.

"האבנים הכחולות" (2012): דרמה מוסיקלית אוסטרלית המבוססת על סיפור אמיתי. שנת 1968. שלוש אחיות ממוצא אבוריג'ני, משתתפות בתחרות כישרונות. באותה תחרות נמצא גם מוזיקאי אירי חסר מזל עם חוש הומור מוזר, חיבה יתרה לוויסקי ואהבה גדולה למוזיקה שמזהה את הפוטנציאל הטמון בבנות ומתחיל לאמן אותן. יחד הם יוצאים להביא קצת אור, שמחה ומוזיקה לחיילי ארה"ב הלוחמים בווייטנאם. חגיגה צבעונית של נעורים, אומץ, אהבה, משפחה ומוזיקה.
אלון רוזנבלום - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ריצ'רד גיר
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט