חדשות טלוויזיה / סדרות

משחקי הכס: עונה 6, פרק 8 - אריה סטארק חוזרת

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת סוף העונה, הפרק השמיני מציג התחממות לקראת השיא. הכל כבר מתחיל לקבל צורה לקראת המלחמה הבלתי נמנעת על ווינטרפל, אריה סופסוף מסיימת את תקופת החניכה רשמית, ו"כלב הציד" שחשבנו שמת חוזר עם גרזן גדול
בארצות נהרן בריאן ופודריק מגיעים למצור שג'יימי שולט עליו. בזכות ההרפתקה שהייתה ביניהם, בריאן וג'יימי משוחחים כחברים משכבר הימים. מדובר בקשר הידידות הכי מיוחד בסדרה, מבוסס כל כולו על הערכה וכבוד של שני אבירים. חיבתו של ג'יימי לבריאן נובעת מחריגותה, אותה היא נושאת כלפי חוץ. הוא מזדהה איתה מפני שאת חריגותו - אהבתו לאחותו הוא נושא כלפי פנים.

למרות ששוב הם מוצאים עצמם בשני צידי המתרס של מלחמה, הם מצליחים לגבש הסכמה בניסיון להימנע משפיכות דמים. ג'יימי מבטיח לאפשר ל"דג השחור" להוביל את צבאו צפונה, ובלבד שינטוש את מבצר נהרן. כמובן שכבודו של "הדג השחור" ורצונו למות בכבוד הראוי ללוחם, לא מאפשרים לו לראות מעבר למצור. העסקה נכשלת.

ג'יימי הוא אחת הדמויות הכי מורכבות בסדרה, ורגע אחרי שיחתו עם בריאן, הוא כבר מצטייר כברברי ונחוש כאשר הוא מאיים לקלוע את בנו התינוק של אדמור אל תוך המבצר, אם לא ידאג לסיים את המצור. אדמור נכנע ועושה כן, צבא טאלי מובס, ו"הדג השחור" נהרג, בזמן שבריאן ופודריק מצליחים לברוח מהמבצר. סימני שאלה בדבר יכולתם של האחים סטארק לנצח בווינטרפל עולים בעקבות זאת.

במעלה המלך, התנכרותו של טומן המלך כלפי סרסיי חדה מתמיד. היא מושפלת לעמוד לצד נשות החצר, ולא כאם המלך. הכל סוגר על סרסיי עתה, ולאחר שבנה מחליט בצו מלכותי לבטל את פסק הדין על ידי קרבות אלופים, גורלה די נחרץ. הדרור העליון ללא ספק ידאג שעונשה יהיה מר וכואב, אפילו יותר מהליכת הבושה שחוותה. דבריו של ג'יימי על אהבתה של סרסיי לילדיה מהדהדים.

[*]

למרות הכל סרסיי אוהבת את טומן, ולמרות שהוא פונה נגדה היא בוחרת להישאר במעלה המלך בשבילו. אך סרסיי היא שורדת במהותה, ואם ניתן לחבר את סצינת מותו של ג'ופרי החוזרת ונשנית כמעט בכל פרק בבראבוס, הכל מרמז שמותו של טומן קרוב מתמיד. ובנוסף מה זוממים קייבורן וסרסיי יחדיו, על איזו שמועה מדובר שמשמעותה הרבה יותר גדולה? בקיצור לא הייתי ממהרת להספיד את סרסיי עדיין. במירין, טיריון מרוצה מעצמו על הסכם מוצלח עם כוהנת אל האש. הוא נפרד לשלום מואריז החוזר לוסטרוז, כדי לתכנן את מתקפתה של דיאנריז. כעת טיריון מוצא עצמו לבדו, ובשליטה על עיר על סף מלחמה. בדיוק כשהאדונים מחליטים לתקוף את מירין עם ספינות מלחמה, וויכוחים קשים בין תולעת אפורה לטיריון, פורצת לתוך החלון מלכת הדרקונים דיאנריז. כרגיל איזה תזמון מהסרטים יש לה. מעניין לדעת, כיצד תתייחס להסכמים שיצר טיריון בזמן לכתה, האם תקבל את מעשיו בברכה או ביקורת.

"כלב הצייד" שוחר השלום, מתחבר מחדש למהותו כלוחם ורוצח. הוא יוצא למסע נקמה כלפי רוצחיו של מצילו ומספק את מנת הדם האכזרית לפרק. הוא פוגש את חברי אחוות אל האש, שעזרו לו בזמן שטייל עם אריה. כעת הם מבקשים ממנו להצטרף אליהם. זוהי לא דרכו של קלגיין כלב הצייד, אבל זה בהחלט מעניין לראות את דרך הגאולה שהוא מנסה ללכת בה. זה מעניין שדרכיהם של קלגיין ואריה מקבילים. מסתבר שבכל הזמן הזה, "כלב הצייד" למד המון על עצמו, בדיוק כמו אריה.

[*]

אריה הפצועה, מחלימה אצל ליידי קריין השחקנית בהצגה. היא מצליחה לברוח מהנערה "המחסלת" של האל ללא פנים ואחר כך להרוג אותה בקרב באופן שלא מבייש אף לוחם אמיץ. נראה שעתה תקופת אימוניה הסתיימה. היא מביסה את הנערה, ומכריזה על עצמה כאריה סטארק האחת והיחידה, ומחליטה לחזור הביתה. האם תפגוש שוב את קלגיין במסעה, האם יחברו יחד, או ינסו להרוג אחת את השנייה? הפרק התשיעי מסתמן מעתה כמלא הפתעות ותשובות.

לביקורות על שאר פרקי העונה ולביקורות סדרות נוספות היכנסו למדור סדרות
שרון טהר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית פיטר דינקלג'
 
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט