חדשות קולנוע וסרטים

סרטי הקומיקס מאיימים לשבור את הקופות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
זה קרה שוב. פעם נוספת סרט קומיקס הצליח לגרוף רווחים עצומים בסוף השבוע הראשון להקרנתו. הרווחים מ"איירון מן 3" עברו את מחסום 170 מליון דולר. למעשה "איירון מן 3" נמצא כעת במקום השני ברשימת הסרטים שגרפו הכי הרבה רווחים בסוף השבוע הראשון להקרנתם. מי הראשון? "הנוקמים" וגם שם מככב רוברט דאוני ג'וניור כאיירון-מן.

[*]

בהוליווד הבינו כבר מזמן שגיבורי על ומזג אוויר חם הם מתכון בטוח לרווחים גדולים בקולנוע. על איכות אפשר להתווכח, אולם בעידן בו כל אחד יכול להוריד סרטים או לצפות בהם ישירות במחשב, עדיין נשברים שיאי צפייה בקולנוע. עולם הקומיקס, על ספריו וסרטיו, עבר 2 נקודות מפנה מרכזיות. הראשונה התרחשה בשנות השמונים כאשר אלן מור החליט שקומיקס אינו חייב להיות רק מוצר לילדים או חנונים, אלא גם למבוגרים, וכתב בין היתר את הרומן הגרפי "השומרים". מור, היה אחד משונאי הקולנוע הגדולים וראה בו ז'אנר נחות. במשך 2 עשורים התעכבה הפקת הגרסה הקולנועית בעקבות סירובו שהובילה לדיונים בבתי משפט. בסוף זה קרה ואת הגרסה הקולנועית לשומרים ביים זאק שניידר ב 2009.

[*]

לפני ש"השומרים" הגיע לקולנוע, התרחשה נקודת המפנה השנייה (2008) עם יציאתו של "האביר האפל" בבימויו של כריסטופר נולן. כמו שז'אנר הקומיקס התבגר בזכות מור, כך ואפילו יותר מזה, השפיע "האביר האפל" על ז'אנר סרטי הקומיקס. אפשר לומר שהיה זה סרט הקומיקס המשמעותי, האיכותי והבוגר הראשון. הוא היה כל-כך משמעותי עד שביטל לגמרי את סרטי באטמן הקודמים של טים ברטון ובמיוחד של ג'ואל שומכר, והפך אותם למגוחכים ולא רלוונטיים. כל סרט קומיקס שיצא מאז "האביר האפל" עמד בצילו ונשפט על פי הסטנדרטים שקבע נולאן. מאז, 2 סרטים בלבד הצליחו לעמוד בסטנדרט: הראשון היה כמובן הגרסה הקולנועית של "השומרים" והשני "קיק אס" ששחט על הדרך כמה פרות קדושות וסירב להתנחמד על הקהל.

האיכות בסרט של נולאן הייתה מבוססת על ריאליזם, דמויות עגולות שנוצרו והתפתחו במהלך כל סרט. באותה שנה בה יצא ה"אביר האפל" הגיע לקולנוע גם "איירון מן" וההבדלים היו עצומים. טוני סטארק (איירון מן) של מארבל, וברוס ויין (באטמן) של DC הם בעצם דמויות מקבילות. שניהם תעשיינים עשירים, שחצנים וגיבורי על, אך ללא כוחות על. למרות זאת, ב"איירון מן" הראשון לא היה שום מימד איכות או ריאליזם, אלא רק אקשן מהנה, נחמד ומבדר.

[*]

זה קרה כי על הבימוי היה אחרי ג'ון פאברו, מי שביים את הסרט השטותי "הפלישה למערב" וזה שייזכר לעד בתוך החבר העשיר של מוניקה מ"חברים". רוב הדמויות בסרט היו רדודות, כולל דמות שומר הראש של סטארק שפאברו גילם בעצמו. בזמן שהג'וקר ב"אביר האפל" הפך להיות אחד מהנבלים הכי טובים אי פעם בקולנוע וזיכה את הית' לדג'ר המנוח באוסקר, הנבלים ב"איירון מן" היו רדודים ומבוססים על סטריאוטיפים של מחבל ערבי ותעשיין חמדן (שותפו לשעבר של אביו של סטארק). הדמויות המעניינות יותר ב"איירון מן" היו בכלל המחשב (בדיבובו של פול בטאני) והזרוע הרובוטית. גוונית' פאלטרו כמזכירה/מושא אהבתו של סטארק - לא ממש תרמה באופן משמעותי לעלילה. גם לא בסרטים הבאים.

[*]

פארבו המשיך לביים את הסרט השני בסדרה. "איירון מן 2" נחשב לחלש ומאכזב וגם שם לא היה נבל ראוי. מיקי רורק גילם סטריאוטיפ של מדען רוסי גאון עם יצר נקמה, וסאם רוקוול הציג הופעה פושרת כסוחר נשק מתחרה. ואז הגיע "איירון מן 3". עלילת הסרט לא הייתה המשך ל"איירון מן 2" אלא ל"הנוקמים". פאברו פינה את מקומו לאחד מהאנשים היותר משפיעים על סרטי האקשן ההוליוודים – שיין בלאק - מי שכתב את התסריט לסרטי "נשק קטלני" ול"אחרון גיבורי הפעולה".

אומנם לא מדובר באיכויות של "האביר האפל", אפילו לא קרוב (אולי יש בו קצת מהאיכויות של "קיק אס") אבל מהשנייה הראשונה התסריט הרגיש הרבה יותר טוב. סטארק היה שחצן גדול בשני הסרטים הקודמים, כל-כך שחצן עד שהוא לא הצליח לשמור את זהותו כאיירון-מן בסוד. שיין הפך אותו לשבר כלי הסובל מפוסט טראומה בעקבות פלישת החייזרים ב"הנוקמים", הגדיל את המודעות העצמית של הסרט, שיפר את ההומור ופיזר אין ספור קריצות. אחת מהן לעצמו. למשל כמו ב"אחרון גיבורי הפעולה" סטארק נעזר בילד כדי להתחזק מול אויביו. בנוסף היו קריצות נוספות לסרטי שוורצנגר כמו "קומנדו", "שקרים אמיתיים", ושליחות קטלנית 2".

[*]

ב"איירון מן 3" קיבלנו בזכות שיין גם נבל טוב. אומנם לא ברמה של הג'וקר וגם לא ברמה של ביין מ"עלייתו של האביר האפל" אבל בהחלט פיצוי הולם על הדמויות השטוחות מהסרטים הקודמים. אני לא מדבר על דמותו של אלדריץ' קיליאן, הדמות אותה מגלם גאי פירס, אלא על המנדרין ( בן קינגסלי) – למה? אי אפשר להסביר זאת מבלי לעשות ספויילר, אז פשוט תראו לפני שגיבור העל הבא מגיע לקולנוע.

סרטי הקומיקס ימשיכו לגלגל סכומים עצומים בעתיד. "קיקס אס 2" יגיע בקרוב למסך הגדול עם ג'ים קארי כשחקן חיזוק ו"איש הברזל" ) האתחול לסופרמן) בהפקת נולן ובבימויו של שניידר צפוי לעשות את אותו השדרוג שנעשה לבאטמן ואני מאמין שלא יעבור זמן רב עד ש DC תאגד בין היתר את סופרמן, באטמן ופלאש ותיתן נוקאאוט ל"נוקמים" הילדותי עם "ליגת הצדק".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ איירון מן 3 (עמוד סרט)
חץ איירון מן 3 (תלת מימד) (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט