127 שעות ביקורת סרט

127 Hours Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "127 שעות":
"פרנקו מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 127 Hours
משחק ג'יימס פרנקו, טריט וויליאמס, אמבר טמבלין, קאתי מארה, ליזי קפלן במאי/ת דני בויל  
דרמה
ביקורת סרט ל127 שעות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פרנקו מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שהסרט "127 שעות" הוא סוג של פיצוי על המוצר הבורגני והמסחרי להחריד שדני בויל זכה עליו באוסקר לפני שנתיים. מי היה מאמין ש"127 שעות" בכלל נעשה על ידי אותו הבמאי של "נער החידות ממומביי", אבל כן אפשר להאמין שזה הבמאי של סרטי הקאלט "חברים לרצח" ו"טריינספוטינג". בויל מצליח לקחת את סיפורו האמיתי והלא יאמן של אהרון ראלסטון, מטפס הרים צעיר הרפתקן, פזיז ולא כול כך אחראי שזרועו נלכדת בקניון מבודד בלב מדבר יוטה. בויל יוצר דרמה מרגשת על רצונו של אדם אחד להמשיך לחיות כנגד כול הסיכויים.ג'יימס פרנקו, אחד השחקנים הרבגוונים והייחודים הפועלים כיום בהוליווד, הוא לא רק כוכב קולנוע אלא שחקן איכותי שמקפיד לבחור פרויקטים לא שגרתיים לצד סרטים מסחריים לחלוטין. לא משנה כמה העריכה המהירה והצילום המגניב של בויל יהיו דומיננטיים, בלעדי פרנקו הסרט הזה לא היה יכול כנראה להתקיים. הנוכחות שלו כובשת והדרך שבה הוא מקבל את ההחלטות במשך אותם "127 שעות" היא מצמררת, מרגשת ובסופו של דבר גורמת לצופה להשאר באולם למרות אותה סצינה מדוברת שהאמת היא לא חריגה או בוטה יותר מכול סצנה אחרת בסרט טרנטינו או רודריגז.
אבל לעומת אותם סרטי פעולה אלימים כאן אכפת לנו מאוד מהדמות של פרנקו כי בכול אחד מאתנו יש את הצורך להאחז בחיים גם שהסיטואציה קשה ובלתי אפשרית – כולנו באיזשהו מובן אהרון ראלסטון. בויל כמו בכול סרטיו משתמש בעריכה קצבית על גבול המסחררת, צילומי נופים מרהיבים, צילומים אינטימיים מרגשים והכול עשוי היטב לעיתים בקצב וידאו קליפי אך למזלו הוא לא מצליח לגנוב את ההצגה מפרנקו הכוכב האמיתי של הסרט הזה."127 שעות" הוא סרט על החיים או יותר נכון על הכוח האנושי והאומץ לנקוט באמצעים קיצוניים כדי להציל את עצמך ממוות. סוד ההצלחה של הסרט הוא פשוט ביותר: הוא נוגע לכול אחד מאתנו. נכון שיהיו כאלו שיתאכזבו כי זה לא סרט טיפוס הרים שגרתי. יהיו אחרים שיגידו שממילא הסוף ידוע מראש אז למה לראות אותו. אבל "127 שעות" הוא סרט שמושלם למצב שלנו, כי אהרון ראלסטון יכל להגיע למצב של איבוד תקווה, להכנע לחור השחור ולתת למוות לבלוע אותו אבל הוא נלחם עד הסוף הטוב.
אני חושב שמוסר ההשכל של הסרט מושלם לכול מי שאיבד תקווה ולא מאמין שיהיה עוד טוב, ובישראל לא חסרים שכאלו, ולכן זהו לא רק סרט טוב מאוד אלא יש לו גם מסר חשוב שגם במקום הכי חשוך ואפל אפשר להעדיף את החיים על פני המוות.
127 שעות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: just a movieגיל: 1605/07/2021 17:44:20
8/10אייקון ציון
סרט מעולה. הדבר שהכי הדהים אותי זה המשחק המצוין של ג''יימס פרנקו. סרט של תשעים דקות של מתח וכיף מומלץ מאוד.
שם: .MOR Rגיל: 1407/07/2017 02:03:54
8/10אייקון ציון
סרט סוחף ומרתק !!! השחקנים נפלאים, הצילום מעולה, הפס-קול לא רע בכלל, העריכה נהדרת והדיאלוגים מעניינים במיוחד אבל התסריט והעלילה בסך הכל די צפויים ולפעמים לא כל כך מעניינים ונחוצים (אני מתכוון לחצי שעה הראשונה). הדבר הכי טוב בסרט הזה הוא האורך- לא נמרח מדי. בקיצור, אהבתי מאוד. כדאי מאוד לראות !!!
שם: איק נםרקרגיל: 2923/07/2014 15:49:19
10/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב שראיתי ואני לא מגזים ואני ראיתי הרבה מאוד סרטים בחיים שלי. משחק מצוין של ג'יימס פרנקו שבזכות סרט זה הכרתי אותו וכיום אני חושב שהוא השחקן הכי טוב בעולם(עקף כל שחקן טוב אחר שאני מכיר) בימוי טוב וכתיבה מצוינת ופסקול שמתאים בדיוק לסצנות. סרט עם מוסר השכל חשוב . הסרט מבוסס על סיפור אמיתי שזה דבר שיגרום ששום אין לא תישאר יבשה
קישורים
חץ 127 שעות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט