היום בו לא נולדתי ביקורת סרט

The Day I Was Not Born Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "היום בו לא נולדתי":
"קטן ומאופק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Day I Was Not Born
משחק ג'סיקה שוורץ, מיכאל גוויסדק, רפאל פרו במאי/ת פלוריאן מיקוד קוסן  
זר
ביקורת סרט להיום בו לא נולדתי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קטן ומאופק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
די מפתיע לראות סרט זר ואנונימי כמעט לחלוטין בבתי הקולנוע בישראל שמוצפים בעיקר בסרטי "איכות" של במאים מפורסים או שחקנים מוכרים שקהל היעד שלהם הוא חובבי קולנוע אמיתיים שלא מעוניינים לצפות בסרטי אנימציה או פעולה בתלת מימד. "היום בו לא נולדתי" למען האמת יכול לעניין קהל רחב יותר מהקהל המסורתי, כי יש בו גרעין חזק של דרמה והוא מצולם מאוד אבל מאוד יפה. הצרה המרכזית היא שהוא לא באמת מרגש.הסרט הגרמני שצולם כמעט כולו בארגנטינה עם צוות שחקנים לא מפורסם ובמאי צעיר הוא דרמה קטנה, אמינה אך לא באמת מסעירה שמזכירה יותר את הסרטים שמוקרנים בדרך כלל בפסטיבלי סרטים ולא מגיעים למסכי הקולנוע בארץ ולכן זאת כבר נקודת זכות עבור המפיצים שטרחו והעיזו לשחרר אל אוויר העולם סרט מסוג שכזה בישראל. התקווה היחידה שהסרט האיכותי הבא שהם יחליטו להפיץ יהיה קצת יותר טוב.
ג'סיקה שוורץ מאופקת ומרשימה כמריה, שחיינית מקצועית בת 30, היוצאת מביתה בגרמניה לתחרות שחייה בדרום אמריקה. יד המקרה מביאה אותה לעצירת ביניים בבואנוס איירס שם היא שומעת שיר ערש בספרדית שמציף אותה בזיכרונות לא ברורים. מעורערת מהחוויה, מריה לא לוקחת את טיסת ההמשך ומחליטה להישאר זמן מה בבואנוס איירס, שם היא מזהה דברים נוספים שלא הייתה אמורה לראות מימיה.מיכאל גוויסדק המגלם את אביה המזדקן לוקח מטוס ראשון לבואנוס איירס. הוא מנסה להחזיר אותה הביתה אך בעזרתו של שוטר מקומי (רפאל פרו) שגם לו יש ספקות לגבי עברו של אביו, היא יוצאת בחיפוש אחר זהותה האמיתית. הסרט זכה בפרסי הקהל והמבקרים - פסטיבל מונטריאול, ונראה שלכאורה הזכייה מוצדקת. הסרט מעלה נושאים לא קלים ודילמות מורכבות אבל התחושה המרכזית היא שהבמאי הצעיר היה מאוד מבוהל ופחד שהסרט יהיה בוטה או מרגש יתר על המידה ולכן התוצאה הסופית מאופקת מדי.
איכשהו הדרמה קורעת הלב המתחוללת על המסך לא באמת מצליחה לגעת בצופה שבאולם. גם המורכבות שלה לא באמת מצליחה לעלות על פני השטח. דווקא רגעיו האחרונים של הסרט, והקונפליקט התלוי באוויר המתגלה בסוף החכם של "היום בו לא נולדתי" הם אלה זה שהופכים את היצירה הזאת למעניינת. בחירה נועזת לבמאי צעיר. חבל ששאר הסרט לא באותה רמה.
היום בו לא נולדתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3811/04/2012 22:58:46
7/10אייקון ציון
סרט מקסים, צילומים ואוירה נפלאים, משאיר בסופו קצוות פרומים בעלילה. ודרך אגב שם הסרט המקורי הוא "השיר שבתוכי" והוא הרבה יותר תואם לרוח הסרט מאחר וגילוי השיר ערש בסרט הוא אירוע מכונן לעומת גילוי תאריך הלידה שהוא אירוע די שולי, ואנצל במה זו לקריאה להפסיק לעברת שמות סרטים ובודאי שלא לצורך, כמו במקרה זה !
שם: Mגיל: 5128/10/2011 19:35:09
9/10אייקון ציון
מעניין ולפרקים מרתק, אחר, נוגע, אמין, עשוי היטב.
שם: נעמיגיל: 5425/05/2011 22:54:12
9/10אייקון ציון
סרט רגיש, עדין ועשוי היטב. סרט אנושי, נוגע בדילמות אנושיות ולא שופט. אני מתארת לי שיוצאי בואנוס איירס יתרגשו יותר אבל זה ממש לא העניין בסרט. חובה לראות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט