אל תביטו למעלה ביקורת סרט

Don't Look Up Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אל תביטו למעלה":
"אל תביטו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Don't Look Up
משחק אלי רות', הנרי תומאס, קווין קוריגן, רייצ'ל מרפי, ראשד סטריק, אליסה סאת'רלנד, בן דיגרגוריו במאי/ת פרוט צ'אן  
אימה
ביקורת סרט לאל תביטו למעלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אל תביטו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע39.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות35.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מדי כמה שבועות חברת יוניטד קינג מפתיעה ומשחררת בסינמה סיטי גלילות וראשל"צ, הקומפלקס השייך לה, סרט אימה בהקרנת חצות. זהו מנהג שאני מעריך ביותר כחובב הז'אנר. לעיתים הסרטים מגיעים באיחור משמעותי של כמה שנים, כמו REC המעולה ששמו בעברית היה "פחד, מצלמים" או יוצאים במקביל עם יציאתם בעולם בלי שום יח"צ כמו "סולומון קיין" המוצלח. סרטים עם פוטנציאל פולחני כגון "צ'אט רום" המיועד לקהל צעיר מגניב. וכמובן סדרת סרטי "המסור" שיצאו באיחורים אופנתיים של שנה בערך, מלבד הסרט האחרון שיצא במקביל עם יציאתו בארה"ב בתלת מימד.עכשיו מגיע לאולמות הסינמה סיטי מה שבפוטנציאל היה יכול להיות מעדן לחובבי הז'אנר בגלל ששלושה אנשים בכירים נערצים בתחום חברו יחד לראשונה ליצור סרט אימה. במאי סרטי האימה פרוט צ'אן הסיני, שסרטו משנת 2006 "דמפלינגס" היחיד עד כה שהוקרן באופן מסחרי בארץ. הידאו נקאטה הבמאי המקורי של סרטי "הצלצול" ו"מים אפלים" היפנים שהפיק את הסרט. מול המצלמה בתפקיד שחקן אורח הבמאי אלי רות' מי שהמציא את "הוסטל" והשתתף בתפקידים קטנים ב"ממזרים חסרי כבוד" ו"פיראנה". שלא נדבר על נוכחותם הכרחית של השחקנים הכושלים הנרי תומאס (הייתי הילד ב E.T) ו קווין קוריגן (פעם עשיתי קולנוע אמריקאי עצמאי מגניב, היום אני עושה הכל רק שלמו לי).
לכאורה מעדן לשעת לילה מאוחרת. התוצאה היא הפוכה לחלוטין. מה שהיה צריך להיות תענוג מפוקפק לחובבי הז'אנר מתגלה כאסון מביך, שישאיר את הצופה פעור הפה בערך כמו השחקן הראשי האיום, ראשד סטריק שפיו הפעור תמידית עלול לגרום לצופה לחשוד שהשחקן פיתח אובססיה לאקטים אוראליים. העלילה עוקבת אחרי במאי/תסריטאי הסובל מהזיות הקשורות למותו של במאי סרטים אילמים בשנת 1920. הוא מחליט לצלם מחדש את הסרט שהפקתו הסתיימה ועוסק בסיפורה האמיתי של צועניה בעלת כוחות על טבעיים שנרצחה על ידי תושבי כפר ברומניה.התוצאה היא אחד הסרטים הרעים ביותר שראיתי בימי חיי. התחושה היא שפשוט לא היה במאי על הסט. או שהבמאי לא הבין מה מתחולל סביבו כי אנגלית זאת לא שפה השגורה בפיו. מלבד כמה זוויות צילום מגניבות, הסרט הוא סוג של ערבוב בין סרטים גותיים איומים של רוג'ר קורמן לסרטי אימה על רוחות נקמניות בסגנון "הטינה". התוצאה היא סטים מצומצמים, פעלולים בחצי שקל, משחק שיביך כל בוגר בית ספר למשחק והוכחה ניצחת שלא משנה כמה כשרונות יתאגדו סביב עשייתו של סרט, אם התסריט איום מרבית הסיכויים שגם הסרט יהיה רע. כמו כן העליבות התקציבית של הסרט מורגשת, אי אפשר לעשות סרט של 10 מיליון דולר בשני שקל. התחושה הכללית אחרי הצפייה בפרי הביאושים הזה שמר פרוט צ'אן פשוט לא היה על הסט.
עוד יותר מביך לגלות שהמוצר ההזוי הזה מוקרן מעותק פילם - 35 מ"מ. אני יכול להבין למה ביפן שבו הידאו נקאטה הוא סוג של אליל תרבות הסרט ראה אור בבתי הקולנוע. לא ברור למה הסרט הזה הגיע למסכים אצלנו, כאילו חסרים סרטי אימה או טראש טובים שראויים לראות אור מסך אצלנו. אגב אנחנו המדינה היחידה בעולם מלבד יפן שהסרט מוקרן אצלה באופן מסחרי. בשאר הארצות המעטות שהוא נקנה להפצה, הסרט יצא אך ורק ב DVD ובערוצי סרטים. אפילו סבב ראוי של פסטיבלי אימה ומדע בדיוני הסרט הזה לא עשה.קצת עצוב לגלות שמה שהיה נראה כהבטחה מתגלה כאסון שהוא בטח מאוד לא נעים ליוצרים המכובדים שלקחו בו חלק, אבל עוד יותר לא נעים לצופים האומללים שקנו כרטיס במיטב כספם וגילו שפשוט עבדו עליהם בעיניים. מאחר ואני מעריץ את הניסיונות החוזרים ונישנים של חברת יוניטד קינג לתת במה לז'אנר סרטי האימה בישראל אני ממש מתחנן בפניהם: תהיו קצת יותר בררנים בפעם הבאה. בסך הכל לא חסרים סרטים חדשים ונפלאים בז'אנר כמו: Tucker & Dale vs Evil או Stake Land האמריקאים ו Gantz היפאני שהוא עכשווי, מהיר ומגניב יותר מסרטיו המיושנים למדי של הידאו נקאטה. שלא נדבר על יצירת המופת הקוריאנית, I Saw the Devil של קים ג'י אוון. כולם מהשנה החולפת וכולם ראויים הרבה יותר להקרנה מסחרית בסינמה סיטי.
אל תביטו למעלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוןגיל: 2002/10/2011 18:52:12
4/10אייקון ציון
תאמת התבאסתי אני חובב מושבע של סרטי אימה והתבאסתי לא משהו בכלל
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1402/09/2011 14:31:56
10/10אייקון ציון
לזאתי שכתבה לי - הסרט לא שיעמם לי והפחיד אותי וגרם לי לצמרמורת. זה סוג אחר של אימה והוא ממש יפה הסרט הרעיון מקורי והסרט מושקע ורואים שזה לא סתם כמו סתם סרט ... למרות שהוא מחכה טיפה את הטינה - זה סרט ממש יפה
שם: גלגיל: 2630/08/2011 00:15:40
1/10אייקון ציון
לירין, לסרט הזה אתה קורה אימה?? חחחח נשים בצד את העובדה שאין בו אפילו עלילה וכל קטע שם לא קשור לשני, חוץ מסצנה אחת שגם היא לא הייתה מבהילה או מפחידה אין לי מושג איך שייכו את הסרט הזה לז'אנר אימה ולפי הדירוג של האנשים פה נראה לי שהם תומכים בדעתי. סרט גרוע ביותר!!!
קישורים
חץ אל תביטו למעלה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט