פינה תלת מימד ביקורת סרט

Pina 3D Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פינה תלת מימד":
"הסבלנות משתלמת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pina 3D
משחק פינה באוש, רג'ינה אדבנטו, מאלו אראדו במאי/ת וים ונדרס  
תיעודי
ביקורת סרט לפינה תלת מימד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הסבלנות משתלמת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של הבמאי הגרמני וים ונדרס הוא יצירה רב חושית המשלבת מחול, תאטרון וקולנוע. יצירה ייחודית ללא עלילה שהיא סוג של אנדרטה פילמאית לחייה ויצירותיה של מי שנחשבת לגדולת המחול המודרני - הכוריאוגרפית פינה באוש אשר הלכה לעולמה בשנת 2009 כתוצאה ממחלת הסרטן.המחווה הייחודית הזאת דורשת סבלנות כי היא לא אחידה ברמתה, אך הרגעים המרהיבים שבה יפצו על חלקים איטיים או פחות מרשימים. הסרט לוקח את הצופים למסע היסטורי ואמנותי שבמהלכו אנחנו פוגשים את הרקדנים חברי אנסמבל פינה באוש במשך 35 שנים. חלק מהרקדנים הם צעירים וחלקם מבוגרים שעבדו עם באוש מתחילת דרכה. ונדרס שלראשונה מצלם סרט בתלת מימד, עושה את מה שהוליווד לא הצליחה לעשות עם כל מיליוני הדולרים שהם משקיעים בסרטים - ליצור סרט שעושה שימוש חכם ומרהיב במרחב של הפריים בעזרת הטכניקה המדוברת.
ונדרס מוציא את הרקדנים אל אזורים תעשייתים, רכבות, יערות, הרים, רחובות ושותל את הכוריאוגרפיות המורכבות של באוש בתוך הלוקיישנים שנבחרו בקפידה. התוצאה לא אחידה ולעיתים איטית מדי אך מרבית הסצנות נעה בין חושניות ויזואלית יוצאת דופן לקטעים יותר איטים שפחות עובדים.אין ספק שלראשונה אפשר לכתוב שנמצא שימוש אסתטי אמיתי לתלת מימד. באופן אבסורדי זהו אינו ג'יימס קמרון עם "אווטאר" שהשקיע מאות מיליוני דולרים בפיתוח התלת מימד ונחשב לבמאי המצליח בכל הזמנים עם סרטים כמו "טיטניק" או "שליחות קטלנית". דווקא ונדרס האיש שמאחורי "מלאכים בשמי ברלין" ו" פריס, טקסס" הוא האדם שהצליח לפצח את האמצעי הקולנועי וליצור בעזרתו עוצמה ייחודית שמצליחה לסחוף את הצופה לתוך עולמה של האמנית.
הסצנה האפקטיבית ביותר היא זאת המתייחסת ליצירתה, "קפה מולר". בסצנה נעשה שימוש בחומרי ארכיון בכיכובה של באוש שאינם בתלת מימד והן חזקות ומרשימות ביותר. הנוכחות האסרטיבית השקטה והבלתי מתפשרת שלה, הם חותם נדיר שאבד ואף אחד מעשרות הרקדנים המאוד מוכשרים באנסמבל שלה לא מצליח לפצות על חסרונה.התוצאה למרות חוסר האחידות, היא יצירה פורצת דרך ויוצאת דופן שהיא גם חגיגה קולנועית ותרבותית. נוצרו אין ספור סרטים תיעודים ועלילתיים על כוריאוגרפים או סרטים על מחול, אך מעטים מהם הצליחו להעביר בעוצמה כל כך גדולה כמות של דרמה, רגש ואין ספור צבעים. ההמלצה היא להתאזר בסבלנות ולהגיע עם ראש פתוח כדי לספוג חוויה קולנועית מסוג אחר.
פינה תלת מימד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: טובהלהגיל: 6019/08/2012 20:33:37
10/10אייקון ציון
המופע הטוב היפה המרשים ביותר שראיתי בחיי. תלת מימד מורגש כאילו אני על הבמה כייף...ראיתי את הסרט 4 פעמים ומוכנה לראות עוד ועוד. בימוי,מוסיקה והמחול כמובן ברמה גבוהה ציון: מעולה, מומלץ בחום לכולם.
שם: אדרלולגיל: 2508/12/2011 10:49:03
9/10אייקון ציון
סרט מהפנט, מרגש, אסתטי ומרשים. הסרט לזכרה של פינה באוש כולל בעיקר קטעי מחול יפהפיים, וביניהם ראיונות קצרצרים עם חברי האנסמבל. צילום ולוקיישנים מדהימים! מחול מיוחד מאוד.
שם: ניצה רטרגיל: 6608/12/2011 09:37:07
9/10אייקון ציון
"נפלתי" על הסרט במקרה ונשארתי פעורת פה .נושא תלת המימד משחק פה תפקיד עיקרי , הופתעתי מעט מכך שאין עלילה ,כי הייתי בטוחה שהוא על חיי פינה באוש עם רצף קורותיה, אלא שברגע שנכנסתי לנושא שמדובר באנשים שעבדו איתה והוצגו חלקי ריקוד מהפנטים בכוריאוגרפיה הגאונית שלה ,אני ממליצה בחום על הסרט לאנשים שמחול הוא נושא הקרוב לליבם.
קישורים
חץ פינה תלת מימד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט