השכונה VS חייזרים ביקורת סרט

Attack the Block Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "השכונה VS חייזרים":
"מבריק ומדויק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Attack the Block
משחק ג'ודי וויטיקר, ג'ון בויגה, אלכס איסמעיל, ליאון ג'ונס, ניק פרוסט, לוק טריידוויי במאי/ת ג'ו קורניש  
אימה
ביקורת סרט להשכונה VS חייזרים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבריק ומדויק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הנה מקרה משעשע: במהלך אוגוסט יצא בבתי הקולנוע בארץ סרט הפעולה "הפלישה למערב" ששמו המקורי באנגלית היה Cowboys and Aliens. הסרט שעלותו נמדדה בכמה מאות מיליוני דולרים כשל בקופות ובביקורות. השם הטראשי לא עזר לסרט שהיה רציני מדי ונטול מקוריות או הומור. לעומת זאת בבריטניה וגם בהפצה מצומצמת בבתי הקולנוע בארה"ב יצא סרט בשם Attack the Block ובארצנו יוניטד קינג החליטו לקרוא לו "השכונה VS חייזרים". הסרט הבריטי הוא לא פחות ממבריק. למען האמת, זהו סרט הקיץ הטוב ביותר שתראו השנה בבתי הקולנוע, רק שכאן הוא יוצא בסתיו."ההתקפה על הצ'יקונה" הוא הסרט המצחיק, המפחיד, המקפיץ והכי מגניב שנוצר השנה. עירבוב מדויק בין סאטירה חברתית על מצב הרווחה בבריטניה, פארודיה על סרטי חייזרים והמון מתח ואימה שיגרמו לכם לשבת על קצה הכיסא בין סיטואציה מצחיקה אחת לשנייה. את השילוב הקטלני בין סאטירה, פארודיה וסרט אימה עם חייזרים שחורים ומטרידים עם שיניים בוהקות שיוצאות למתקפה נגד שכונת עוני בלונדון רקח ג'ו קורניש שגם ביים את הסרט בתנופה מסחררת ועוצרת נשימה שאין בה רגע אחד דל.
זהו סרטו העלילתי הראשון של קורניש אחרי שכתב ביים וכיכב בסיטקום המצליח The Adam and Joe Show וסרטי הטלוויזיה שהגיעו בהמשך. הוא ביים גם את הסרט התיעודי על מאחורי הקלעים של "בריטניה הקטנה". נראה שההומור הבריא, החכם והלא מתיילד של קורניש נדד גם אל מחוזות אפלים ואלימים יותר - שכונות המצוקה בלונדון בהם ילדים צעירים מסתובבים עם כלי נשק, תוקפים נשים תמימות ברחובות וגם אין להם שום בעיה להתעמת עם חייזרים רצחניים שמשבשים להם את שגרת היום האלימה גם ככה.הבלוק הוא בעצם אסופה של בניינים גדולים ואפורים שבהם מתגוררים משפחות קשות יום, קשישים חסרי אמצעים, צעירים בשנות העשרים בתחילת דרכם העצמאית והמון מהגרים. דמיינו את דרום תל אביב בתוך מגדל שלום או עיריית תל אביב. בניינים נטולי אופי שהם סוג של מלכודת לכל החיים. מי שגדל בהם מרבית הסיכויים שימשיך לחיות בהם גם אחרי שיתבגר. כי ברגע שנולדת וחיית בבלוק אתה הופך אם תרצה או לא תרצה לסוג של סטריאוטיפ.
מוזס הוא צעיר שנולד לתוך המלכודת הזאת. הוא מנהיג של כנופיית בני נוער המתגוררים בבלוק השודדים נשים באמצע הלילה ובעיקר עסוקים בלהטריד את השכנים, המשטרה המקומית ולהפוך למפגע סביבתי. כאשר הם נתקלים בחייזר שנוחת בבלוק הם לא חושבים פעמיים. הם מחסלים אותו ומביאים אותו למשמרת במעבדת הגראס בקומה העליונה בבניין בו הם מתגוררים. בגלל אותו חיסול נוחתים בבלוק עוד חייזרים שמעוניינים רק בדבר אחד - נקמה. החייזרים הם יצורים שחורים עם שיניים כחולות בצבעי ניאון בוהק. התוצאה היא פלישה של אותם יצורים אל תוך בניין המגורים שבו הצעירים מתגוררים.לצד צוות לא מוכר של שחקנים צעירים וחייזרים פרוותים שחורים אפשר למצוא את הקומיקאי המבריק ניק פרוסט המוכר לחובבי הקומדיות הפולחניות Shaun of the Dead ו Hot Fuzz. לאחרונה הוא ניסה את מזלו בהוליווד עם הסרט Paul שכשל בקופות ובביקורות. פרוסט, איך לא, מגלם את הסטלן של הבלוק שמספק שפע סיטואציות קומיות משעשעות. אבל מי שגונבים את ההצגה הם שני ילדים צעירים במיוחד עם פה מטונף, ביצים גדולות שבסוף יוצאים הכי גברים. אחרי שסטיבן שפילברג איכזב עם "סופר-8" המיושן שלו נראה שהוא צריך להציץ בסרט הזה וללמוד איך עושים סרטי חייזרים בשנת 2011 בואכה 2012."השכונה VS חייזרים" הוא לא רק הבילוי המבדר המושלם לעונת החגים אלא גם אחד הסרטים הטובים ביותר של שנת 2011 עם פוטנציאל אמיתי להפוך לסרט פולחן.
השכונה VS חייזרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליטל לויגיל: 2309/02/2013 16:03:13
2/10אייקון ציון
מה קורה פה?!? רציתי סרט אימה וקיבלתי קומדיית הומור גרוע? תחסכו את הזמן, ולכו על משהו שלא מרגיש כל כך זול..
שם: דב ישראליגיל: 3603/02/2012 19:05:03
7/10אייקון ציון
Attack the Block לשיכון דירות באחת השכונות הפחות טובות בפאתי לונדון פולשים יצורים מן החלל החיצון,חבורת נערים "עבריינים צעירים" נלחמים בהם...יחסית לתקציב הקטן יצא סרט מדע בידיוני לא רע,שכולל מבטא בריטי כבד,קצת בדיחות,וסה"כ עשוי לא רע בכלל.
שם: ליזה שואףגיל: 4418/10/2011 03:25:58
9/10אייקון ציון
סרט מדהים, מותח, ועניני. עשוי בצורה מבריקה המשאירה את הצופה במתח עד סוף הסרט. מומלץ ביותר. נחמד מאוד גם להורים המצטרפים לילדיהם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט