הוגו (תלת מימד) ביקורת סרט

Hugo Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הוגו (תלת מימד)":
"פנינה קולנועית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hugo
משחק אסה בטרפילד, קלואי מורץ, ג'וד לאו, קלואי מורטז, כריסטופר לי, סשה ברון כהן, ג'וני דפ, מייקל פיט, אמילי מורטימור, בן קינגסלי, ריי וינסטון במאי/ת מרטין סקורסזה  
הרפתקאות
ביקורת סרט להוגו (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פנינה קולנועית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי 50 שנות קריירה קולנועית המורכבת בעיקר מסרטים אלימים ופסימיים, מרטין סקורסזה מפתיע ויוצר את סרטו הקסום ביותר. "הוגו" הוא סרט שאולי עוסק בנער יתום בן 12 המתגורר בראשית המאה הקודמת בתחנת רכבת בפריז, אבל זהו בעצם מכתב אהבה מרגש אל הימים בהם הקולנוע עדיין היה בחיתוליו והסרטים עדיין היו אילמים. אבל "הוגו" לא מסתפק רק בזה. הוא מצדיע לאחד החלוצים הראשונים של הסרט האילם - אבי הקולנוע הפורמליסטי, מי שביים את סרטי הפנטזיה הראשונים – הבמאי ז'ורז' מלייס.בשנת 1885 האחים לומייר ממציאי מצלמת הסינמטוגרף יצרו את סרט הראינוע הראשון - "היציאה מהמפעל" שבה תועדו העובדים של משפחת לומייר יוצאים מהמפעל המשפחתי. זאת גם השנה שהקוסם ז'ורז' מלייס צפה בסרטיהם והבין את הפוטנציאל של יצירת עלילה בדיונית, שימוש בעריכה, צבעים שנצבעו ידנית ושלל אפקטים. אחרי מאות סרטים, פריצתה של מלחמת העולם הראשונה ואובדן כל רכושו, מלייס מצא את עצמו מנהל חנות קטנה בתחנת הרכבת בפריז ורק אחרי שנים רבות של אלמוניות יצירתו חזרה אל הזרקורים והוא זכה להערכה שלה הוא כל כך ייחל.
מרטין סקורסזה תמיד עוסק בקולנוע אם זה באופן מפורש בסדרה התיעודית המעולה שלו, בסרטו "הטייס" ואם זה בהתייחסויות שונות בסרטיו מ"נהג מונית" עד "שאטר איילנד". ספק אם יש במאי שאהבתו למדיום שבו הוא פועל כל כך מפורשת ואובססיבית. לכן לא מפתיע שדווקא אותו במאי המוכר בעיקר מסרטיו המדממים "נהג מונית", "השור הזועם" ו"החבר'ה הטובים" החליט לקחת לידיו את ספר האיורים של בריאן סלזניק "The Invention of Hugo Cabret" ולהפוך אותו ליצירה קולנועית המכילה בעיקר אהבה גדולה לאמנות השביעית.התוצאה היא סרט שגיבוריו הם ילדים בני 12 אבל הוא בהחלט לא מיועד לגיל הנ"ל. מדובר בסרט שמבוגרים יאהבו אותו הרבה יותר ממה שנראה כמו קהל היעד שלו. הוגו איבד את אביו בשריפה במוזיאון, הוא אומץ על ידי דודו האלכוהוליסט ועבר להתגורר עימו בין קירות תחנת הרכבת בפריז בשנות השלושים של המאה הקודמת. גם הדוד נעלם ועכשיו הילד הצעיר נשאר בודד ומכוון את השעונים בתחנת הרכבת בלי שאף אחד ידע על קיומו. הוא מתגורר יחד עם בובה מוזרה שאביו הוריש לו המסתירה בחובה סוד.
הוגו מציץ אל חייהם של הדמויות השונות המרכיבות את תחנת הרכבת, אם זה השומר המשופם וכלבו, מוכרת פרחים הבודדה, בעלת בית הקפה, מוכר הספרים המפחיד, מוזיקאים, וגם בעל דוכן הצעצועים בתחנה ובתו ההרפתקנית. עולם עשיר וצבעוני רחוק מהאפרוריות והאפלה שבה חי הוגו בין התעלות והצינורות המרכיבים את התחנה. על אף שהסרט עוסק בראשית הקולנוע ומצדיע לז'ורז' מלייס מאבות הראינוע מדובר ביצירה קולנועית מרהיבת עין בתלת מימד. למען האמת מדובר בתלת מימד היפה והמרשים ביותר שראיתי מעודי. לכך אחראי בעיקר הצלם הקבוע של סקורסזה וטרנטינו רוברט ריצ'רדסון.מלבד הצד הטכני מרהיב העין יש כאן תסריט מופלא ומרגש של ג'ון לוגאן שכתב בעבר את התסריט לסרט "הטייס" של סקורסזה ולסרט הטלוויזיה המעולה "RKO 281" על אורסון וולס ומאחורי הקלעים של עשיית "האזרח קיין". הוא גם מכותבי התסריט של סרט האנימציה האיכותי "רנגו" המועמד גם הוא לאוסקר. תלמה שומאכר העורכת הקבועה של סקורסזה אחראית על הקצב המסחרר של הסרט וכמובן הפסקול המרהיב של האוורד שור משלים את המלאכה. "הוגו" ו"הארטיסט" עוסקים בתקופת הראינוע בדרכים שונות, ומרבית הסיכויים ש"הוגו" יפסיד את הפרס היוקרתי ל"ארטיסט" אבל מבחינת שלמות קולנועית, חדשנות ורעננות הוא שם אותו בכיס הקטן. בהחלט סרט חובה לכל מי שאוהב קולנוע.
הוגו (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבו עמיתגיל: 5307/06/2020 01:08:02
9/10אייקון ציון
אכן פנינה קולנועית. סרט שכולו אהבה לזאנר של סרטי הקולנוע הראשונים, לספרות הקלאסית ולעולם הדמיון והחלומות. תענוג צרוף.
שם: יואלגיל: 3207/07/2013 16:14:31
9/10אייקון ציון
משחק א-ד-י-ר של ילד קטן בשם הוגו שסחף אותי לאורך כל הצפיה עד אחרי הכותביות. שווה צפיה!
שם: מאירגיל: 3016/03/2012 15:53:30
7/10אייקון ציון
סרט מאוד מיוחד ומרתק עם אהבה רבה לקולנוע הצילומים מרהיבים והתלת מימד מוסיף הייתי קצת מקצר באורכם של הסרטים הישנים שמראים בסרט. נ.ב. ראיתי באולם 6 בסינמה סיטי גלילות בשעות הערב והאולם היה מלא במבוגרים האולם הזה ספצפי לא מומלץ בגלל שהוא לא מדורג מספיק ולא הצלחתי לראות את הכתוביות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט