פרויקט X ביקורת סרט

Project X Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "פרויקט X":
"חסר תוכן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Project X
משחק תומאס מאן, אוליבר קופר במאי/ת נימה נוריזדה  
קומדיה
ביקורת סרט לפרויקט X מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"חסר תוכן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעולם הפרסום אחת האותיות המושכות ביותר היא X ולא סתם בחרו בה כסמל של "פרויקט X", שנראה שנוצר יותר בכדי למשוך קהל מאשר ליצור סרט אמיתי. תומאס,קוסטה וג'יי.בי השמיניסטים מארגנים את המסיבה הפרוע בהיסטוריה בסרט שמתיימר להיות קומדיה.את העלילה, אם אפשר לקרוא לזה כך, אפשר לסכם במשפט אחד: לתומאס קאב יש יום הולדת 18, הוא וחבריו החנונים רוצים לעשות סקס אז הם מארגנים מסיבה שיוצאת מכלל שליטה. זהו. לא תצליחו למצוא שום דבר מעבר גם אם תתאמצו. הדבר היחיד שבראשם של הילדים, כמו בכל קומדיית נעורים אמריקאית, הוא להפוך את הסטטוס החברתי העגום, אולם בניגוד לסרטים קודמים בז'אנר הם מצליחים לשעמם אפילו כשהמסיקה חזקה והשוטרים בדלת.
התחושה העיקרית היא שתומאס חסר האישיות הוא דמות רקע מסרט אחר אשר זכה לספין-אוף. קירבי,ידידתו מזה שנים, היא היחידה שמצליחה לראות ניצוץ של אופי בדמותו החלולה של תומאס בסיפור אהבה כפוי ודי מיותר שמסתתר בליבו של הסרט. לצידם עומד קוסטה (אוליבר קופר) בהופעה שנראית כמו חיקוי בסגנון "ארץ נהדרת" של ג'ונה היל ובוולגריות מוגזמת מנסה ליצור מימד הומוריסטי, אבל לרוב נכשל.הבמאי המתחיל, נימה נוריזדה, בחר לצלם את הסרט בסגנון "פרויקט המכשפה מבלייר" או "כרוניקה בזמן אמת" המצלמה היא אחת הגיבורות של הסרט. החלטה שנראית כעוד ניסיון להבדיל את הסרט מאבותיו ("חרמן על הזמן", "בית החיות") לאחר שהשאיל את כל המאפיינים החדשניים בהם. כמו כן, ישנה התחושה שהיוצרים, במעין אגו טריפ, מצפים שהמסיבה כה תדהים את הצופה עד שלא יוכל לישון בלילה. התוצאה, כמובן, היא הפוכה לגמרי. נורזידה נכשל ליצור את אפקט הוואו, אולי זה הקהל מעל הגיל המוגבל של הסרט כבר ראה בעבר נשים ערומות.
בין החלל בדמויות והשוביניזם אשר גובל בפדופיליה (כן, מבוגרים באים למסיבה בכדי למצוא "תחת תיכוני") מופיעות מדי פעם כמה בדיחות לא מוצלחות במיוחד שנוטות לחזור על עצמן. בדומה לסרטו הקודם של התסריטאי מייקל בקאל, "לחסל את האקס", גם בסרט זה הבדיחות מתבססות על הקצנה במקום על שנינות.אז מה כן יש לנו? כל דבר שילהיב נער צעיר: דאבסטפ,נערות חשופות, סמים קלים וכבדים (שלא זוכים להראות השפעה אמתית), אלכוהול בשפע, אוטו בבריכה ועוד נערות מתפשטות. לאורך הסרט דוחף לנו נוריזדה אין ספור מונטאז'ים חסרי משמעות המשלבים את כל האלמנטים ברשימה ונראים בעיקר כניסיון למלא זמן ריק. קשה למלא שעה וחצי כשאין עלילה. ואם זה לא מספיק למתבגר החרמן, מכל האנשים הרבים שבאים והורסים את בית משפחת קאב באותו לילה מטורף של שכרון חושים, אין בחורה אחת שלא נראית טוב.פרויקט X" הוא סרט שבעיקר מזלזל בנוער העכשווי, הן בנהנתנות המאפיינת את הצעירים חסרי האחריות בסרט והן במחשבה שהקהל המתבגר ייהנה מהצפייה. למרות תקציב של שנים עשר מיליון דולר ומפיק המתמחה בקומדיות (טוד פיליפס, "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס") זה נראה שכמו תומאס קוסטה וג'יי.בי,הסרט מנסה יותר להיות מגניב מאשר מצחיק או אותנטי.
פרויקט X - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גלגיל: 1404/01/2014 01:52:25
8/10אייקון ציון
סרט קליל, אין ממש פואנטה אבל נהנים בכל רגע, מצליח לעלות הרבה חיוכים וצחוקים, בסוף יש הרבה מתח אצל הצופים, והוא גם מפתיע, אבל בעיקר מצחיק.. ממליץ
שם: שי אלימלךגיל: 3208/04/2013 20:13:49
8/10אייקון ציון
את פרוייקט x שמרתי לי כבר הרבה זמן בצד. אני חייב לציין שצפיתי בסרט ואף נהניתי ממנו. תשמעו זאת לא הברקת השנה ואין בו הרבה תובנות (לא בטוח שאמורים להיות בכלל ) אבל הוא מבדר והאמת שמסיבה כזאת כמו שהיתה בסרט עדיין לא ראו באף סרט קומדיה שכזהבסגנון המסיבה שיוצאת משליטה. כאן לקחו את זה עוד צעד קדימה וממש עשו מזה חגיגה של ממש! יש בסרט מהכל, גם הומור ירוד גם הומור רגיל, בחורות בחורות בחורות ובלאגן מטורף! סך הכל מעביר את הזמן בכיף, חובבי הז'אנר יהנו ממנו בהחלט!
שם: משה רביגיל: 3701/08/2012 22:42:40
9/10אייקון ציון
אהבתי מאוד.. אחד הסרטים הטובים שראיתי לאחרונה.
קישורים
חץ פרויקט X (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט