מראה מראה: הסיפור האמיתי ביקורת סרט

Mirror Mirror Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מראה מראה: הסיפור האמיתי":
"קלאסי ועכשווי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mirror Mirror
משחק לילי קולינס, ג'וליה רוברטס, ארמי האמר, נתן ליין, שון בין, מייקל לרנר, מייר ווינינגאהם במאי/ת טארזים סינג  
קומדיה
ביקורת סרט למראה מראה: הסיפור האמיתי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסי ועכשווי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השנה אנחנו עתידים לצפות בשתי גרסאות קולנועיות לאגדה "שלגיה". זאת שעתידה לצאת בסוף מאי רצינית וקודרת ומזכירה יותר "משחקי הכס" או "שר הטבעות". הראשונה שיצאה לאקרנים בישראל שבועיים לפני ארה"ב היא סוג של קומדיה קלילה ומודעת לעצמה. לא מדובר בפארודיה אמיתית אבל גם לא בסיפור הנאמן למקור מאת האחים גרים. התסריט של "מראה, מראה" שנכתב על ידי מליסה וולאק וג'ייסון קלר הלא מוכרים מצליח להלך בין הטיפות ולספק סרט דיסני קלאסי מתוק שבמפתיע גם מודע לעצמו.ההצלחה של הסרט נובעת מהבחירה התסריטאית שהסרט יתמקד בנקודת המבט של המלכה המרושעת בגילומה המושלם של ג'וליה רוברטס. כך הם מצליחים להשתעשע בעדינות עם האגדה הקלאסית ולא ליצור פארודיה גסה, להתעסק באובססיה של נשות החברה הגבוהה עם הזדקנות והרצון להשאר צעירות לנצח ואפילו ליצור טוויסט עכשווי ולהתייחס למצב הכלכלי בארה"ב. אפילו בקומדיות משפחתיות של דיסני בימים אלו העשירים גונבים מהעניים.
אבל לפני התסריט והשחקנים "מראה, מראה" הוא קודם כל סרט של הבמאי טארזים סינג הידוע כבעל חזון ויזואלי מרשים במיוחד ואחרי סרט הפעולה "בני אלמוות" וסרט האימה "תא קטלני" אולפני דיסני בחרו בו כדי ליצור עולם קסום, עמוס בהפתעות, בגדים נוצצים ומשעשעים ושלל חזיונות ממוחו הקודח של הגאון המתגלה גם כבמאי המסוגל ליצור קומדיות קלאסיות קלילות ולא מחייבות. הוא מצליח להוציא מהכוכבת של הסרט ג'וליה רוברטס הופעה קלילה ומשעשעת מהסוג שכבר שכחנו שהיא מסוגלת לספק.אין ספק שזהו רגע קריטי בקריירה של כוכבת הקולנוע ג'וליה רוברטס. "לארי קראון" - שיתוף הפעולה שלה עם טום הנקס היה אסון ביקורתי וכלכלי בכל קנה מידה אפשרי. הסרט שהיה אמור להחזיר את הקריירה שלה אל מרכז הבמה "לאכול, להתפלל, לאהוב" לא בדיוק סיפק את הסחורה אבל הוא גם לא היה כשלון מביך במיוחד. מהסרט המשפחתי הזה היא יוצאת כשידה על העליונה עם הופעה שמודעת לגילה, לקמטים המופיעים עם הגיל אבל גם למעמדה ככוכבת קולנוע שלא תחזור לגלם נערות צעירות מאוהבות.
לילי קולינס (הבת של פיל קולינס) מפצה על הופעתה האיומה בסרט הפעולה הגרוע "חטיפה" וכאן היא מגלמת בחינניות את שלגיה. ארמי האמר שזהו סרטו השלישי אחרי "הרשת החברתית" שבה גילם את התאומים ו"ג'יי אדגר" שבו גילם את מאהבו של לאונרדו דיקפריו, מתגלה כשחקן קומי מוכשר שיוצר דמות מתוקה שגם אפשר להתאהב בה אבל גם לצחוק איתה ועם המצבים שהיא נקלעת אליהם. הוא לא יוצא מגוחך ומושפל גם כשהגמדים מרביצים לו וגם כשהוא הופך לכלבלב מאוהב.שחקני משנה מעולים שמחזקים את השלישייה הם נתן ליין כוכב ברודוויי שתמיד זוכה לגלם תפקידים קטנים בקומדיות הוליוודיות גדולות הפעם כמשרתה של המלכה המרושעת. מייר וינינגהם אחת השחקניות המוכשרות והותיקות שפועלות בהוליווד בתפקיד המשרתת ושון בין (שר הטבעות, משחקי הכס) בתפקיד המלך. עם סיום בסגנון בוליוודי שגרם לקהל ביס פלאנט לנוע בקצב בכיסא נראה ש"מראה, מראה" מספק חוויה בידורית קלילה ולא מחייבת לכל המשפחה.באופן מפתיע ההקרנה של עשר בערב ביום חמישי מילאה את אחד האולמות הגדולים ביס פלאנט רמת גן בקהל בוגר ולא נצפו ילדים בשטח. כנראה שהקהל בישראל זקוק באופן נואש לאסקפיזם טהור ובריחה מהמציאות המדכאת של המדינה הנמצאת במצב כלכלי איום ורגע לפני מלחמה עם אירן, אל עולם האגדות הפנטסטי של האחים גרים ואולפני דיסני. אם זאת המטרה הסרט בהחלט מספק את הסחורה.
מראה מראה: הסיפור האמיתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חנהגיל: 826/12/2012 21:35:09
9/10אייקון ציון
סרט יפה מעוד גם המוזיקה יפה
שם: רוןגיל: 2712/06/2012 22:58:06
7/10אייקון ציון
המשחק של ג'וליה רוברטס טוב כתמיד, הסיפור עצמו נחמד והסרט משוחק וערוך יפה. לא אהבתי את השחקנית שליהקו בתור שילגיה, מוזרה קצת.
שם: דב ישראליגיל: 3611/06/2012 21:12:46
5/10אייקון ציון
Mirror Mirror פנטזיה המבוססת על האגדה של שלגייה,...למרות ג'וליה רוברטס הנאה והמתוקה,הסרט לא ממריא וילדותי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט