מים ואהבה ביקורת סרט

The Source Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "מים ואהבה":
"חדגוניות חיננית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Source
משחק היאם עבאס, סאלח בכרי, לילה בקטי, אסיפה ארזי במאי/ת ראדו מיכאלינו  
דרמה
ביקורת סרט למים ואהבה מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"חדגוניות חיננית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של ראדו מיכליאנו ('הקונצרט', 'חיה ותהיה'), מתרחש בכפר הררי קטן בצפון אפריקה. במשך מאות שנים, מוטלת על נשות הכפר המשימה המפרכת של סחיבת מים בדליים מהמעיין הרחוק, בעוד הגברים המובטלים שותים תה ומעשנים. כאשר עוד אחת מנשות הכפר מאבדת את תינוקה בתאונה במדרון, מחליטה ליילה (ליילה בקהאטי), ה'פלפלית' של הכפר, שהמצב חייב להשתנות. כנטולות כל כח בחברה מוסלמית-פטריאכלית, משתמשות הנשים בנשק היחיד שבידן- האהבה. ליילה מגייסת את נשות הכפר לשביתת אהבה אמיצה- עד שיותקן צינור מים בכפר. מה שנראה בהתחלה כקפריזה נשית, גדל במהרה והופך את כל סדרי הכפר העתיק.ליילה אשר הצטרפה אל קהילת הכפר כאשר נישאה נישואי אהבה עם סאמי האקדמאי (סאלח בכרי), התומך במאבקה. אל מולו, אימו השמרנית (היאם אבעס) המנסה לשכנע את בנה לעזוב את האישה הסוררת ולהתחתן מחדש. ליילה זוכה לרוח גבית מ'האמא הגדולה' והמנהיגה הרוחנית וקצרת הסבלנות של נשות הכפר אשר חייתה את כל חייה בעבדות לגבר. הסרט מתאר גם את סבלן של נשות כפר נוספות: אחת עם בעל מכה, אחרת עם אהבה בלתי אפשרית ואחרת עם בן דתי-קיצוני. כאשר המאבק השנוי במחלוקת מאיים לעלות לליילה ולנשות הכפר בכל היקר להן, המאבק העקרוני נראה חסר הסיכוי, אך ליילה לא מתכוונת לוותר בקלות.
"מים ואהבה" פועל לפני נוסחה של סרטים אירופאים מסחרים רבים: הוא לפרקים מרגש, לפרקים מצחיק, דמויות משנה מקסימות, קליימקס בלתי נשכח וכמובן עוסק בנושא חשוב. אבל הבעיה המרכזית היא שכל מה ששובה לב תומצת לחמשת הדקות של הטריילר. הסרט עצמו ארוך מדי ועמוס בדמויות שטחיות. הכפר עמוס בנשים אשר חייהן הם מטאפורה חדגונית לדיכוי נשי, ובגברים העבדים למסורת דורסנית. מרוב קוי עלילה חלקיים וצפויים ואג'נדות פוליטיות 'מתחת לפני השטח', הצופה נותר, בפשטות, לא מספיק מוקסם. אולי זה המחיר אותו משלם סרט העוסק בנשים מוסלמיות בעולם השלישי שנכתב ובוים על ידי גבר יהודי מפריז.ובכל זאת ישנו חן מסוים לסרט בעזרת הרגעים הקטנים והמשעשעים שבמרחצאות, בנקודות המפגש ובהווי ההזוי של כפר שכוח האל הלוקח את עצמו כל-כך ברצינות. המצלמה מיטיבה לתאר את הכפר הפסטורלי וכמעט מצליחה להעביר את תחושת החיים בתוך החול המדברי. עוד גלגל הצלה הוא המשחק האותנטי והמשכנע של השחקנים הראשיים, ובעיקר בקהאטי כליילה היפייפיה, התמימה והלוחמנית. מולה עושים עבודה טובה גם בכרי כסאמי הנאור והמבולבל, עבאס כאמא הקשוחה וקשת היום, וכמובן ביואנה כ'אמא הגדולה' הממרומרת שלא דופקת חשבון.
"מים ואהבה" הוא אדפטציה של המחזה 'ליסיסטרטה ' (העוסק בשביתת מין נשית בכדי לעצור מלחמה בין ספרטה לאתונה) וזאת כדי לעסוק ביחסים שבין אישה, אהבה ומים לבין הגבר שליבו כבר 'התייבש'. העיבוד הזה רלוונטי לתקופתנו על רקע ה"אביב הערבי" ותהליך מודרניזציה של העולם השלישי, שחלק ניכר בו הוא גם המאבק על מעמד האישה, המסוגלת, אולי, להחזיר מים, אהבה ואנושיות. ברמה הקרובה יותר, הסרט לא רק מציג שחקנים מקומיים אלא גם מזכיר את המאבק בהדרת נשים. 'אם יש לך בעיה עם להסתכל על נשים', אומרת ליילה לאיש הדת המקומי, 'כסה את עיניך ולא אותנו ברעלות', כי 'זבובים נכנסים לפה פתוח'. בסופו של דבר מדובר בסרט פמיניסטי פשוט ואקזוטי, אם כי גם שטחי ונאיבי (יש שיאמרו- סרט לדייט ראשון).
מים ואהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מורגיל: 3101/05/2014 21:41:12
6/10אייקון ציון
סרט נחמד. עלילה לא מציאותית בעליל. יש ניסיון לאותנטיות אבל מרד של נשים בחברה כזו בכפר, סביר להניח שלא הייתה...
שם: רוניתגיל: 5524/09/2012 22:49:12
9/10אייקון ציון
סרט טוב.עלילה זורמת, משחק מצויין, נופים מהממים, והסיפור מיוחד ומעורר השראה.
שם: גיל: 5106/08/2012 23:59:52
9/10אייקון ציון
ממש נהנתי מהסרט,למרות שכבר בתחילת הסרט מצוין שאינו מבוסס על סיפור אמיתי,ידוע שההתיחסות לנשים בחברות רבות מחפירה וכייף היה לראות את המלחמה שלהם.מעולה!!!!!!!!!אני ממליצה ללכת.
קישורים
חץ מים ואהבה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט