קיי פאקס ביקורת סרט

K-Pax Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "קיי פאקס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר K-Pax
משחק קווין ספייסי, ג'ף ברידג'יס , מרי מקורמק, אלפרי וודארד, דיוויד פטריק קלי, סול ויליאמס, קונצ'טה פרל. במאי/ת איאן סופטלי.  
דרמה
ביקורת סרט לקיי פאקס מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יום אחד מופיע לו משום מקום פרוט (קווין ספייסי), וטוען כי הוא חייזר מהכוכב קיי-פאקס. אחר כבוד נלקח פרוט לבית המשוגעים הממשלתי הקרוב, ומאושפז לצורך איבחון, טיפול ומעקב. ד"ר מרק פאואל (ג'ף ברידג'ס), אשר מוצמד אל החולה החדש והמוזר, מפתח עמו קשר מיוחד, וככל שעובר הזמן מתקשה להחליט האם הפציינט החדש שלו אכן משוגע, או שמא הוא אכן חייזר - במיוחד לאור כל ההסברים האסטרונומיים המשכנעים שמוצגים בפניו. הפציינט המוזר כל כך, עם זאת מצליח לשכנע מעל לכל ספק את החולים המאושפזים בבית המשוגעים, ומבטיח כי אחד מהם יחזור עמו לקיי-פאקס - מה שמעורר תחרות עזה בין המאושפזים.ג'ף ברידג'ס מעניין לציין, סוגר מעין מעגל בסרט זה. לפני קרוב לעשרים שנה שיחק בסרט המקסים "איש הכוכבים" בתור חייזר הבא לחקור את כדור הארץ ונוטל את דמותו של מנוח, שאשתו לא התגברה על מותו. משחקו של ברידג'ס בסרט ההוא היה משחק רענן ומקסים, והדמות שורטטה באהבה רבה, ושוחקה היטב. בסרט זה, עם זאת, ניתן התפקיד הכה דומה לקווין ספייסי, שחקן מוכשר עד מאד כשלעצמו. אז מדוע שהסרט לא יהיה להיט ?
מהרבה סיבות. האחת היא תסריט בנאלי, משעמם וצפוי במידת מה. הרבה קלישאות חבוטות על אופי המין האנושי, הרבה משפטים סתומים בלי כל נימוק ופשר, וזריקת סיסמאות לאוויר לא עושים סרט טוב - ולצערי סרט זה מלא בהם. השנייה הנה בימוי חובבני, חסר מעוף ומתיש של הבמאי סופטלי, אשר לא השכיל לקחת את החומרים הטובים שבידיו ולהפכם לסרט מרגש יותר, מורכב יותר, ומהנה יותר. השלישית, צר לי לציין במיוחד, הם השחקנים: קווין ספייסי מעולם לא יצר אצלי תחושת ניכור כה קשה. התקשיתי לחבב את החייזר הזה בן דמותו. המשחק היה מנותק, קר וחסר חן. גם ג'ף ברידג'ס, חבל לציין, מתמקד בהעויית פרצופים חמורי סבר למול המצלמה, וכל משחקו נראה כנטול רוח חיים.ולמרות כל אשר אמרתי, זה גם לא סרט גרוע. זה פשוט סרט מאכזב, במיוחד כשהעלילה נראית בעלת פוטנציאל, וכאשר זוג שחקנים ותיקים חותמים את שמם ליד הלוגו. אולי כדאי לחכות להעברת הסרט למסך הקטן - שם האפקט המושג יהיה מרשים יותר.
לסיכום: מפוספס, משחק לא מרשים של שחקנים טובים, מתרומם ונופל. 6 בסולם יגאל.
קיי פאקס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיאגיל: 2429/06/2011 19:03:54
9/10אייקון ציון
פשוט סרט מעולה עם שחקנים מעולים.. אחלה רעיון עם סוף פתוח שנותן לדמיון להחליט איך זה נגמר
שם: ניר ורברגיל: 1401/03/2003 23:46:06
8/10אייקון ציון
לעניות דעתי, ההתקפה האינטנסיבית של המחבר לגבי הסרט, חסרת כל פשר... היישום של התסריט הנהדר (מבוסס על ספר, ההמשך כבר קיים) מגמגם כמעה, אך משחקו של קווין ספייסי נוגע ללב, כמו ילד קטן שגילה כי הוא מסוגל לחשוב. נכון, ברידג'ס דבוק בצורה שטחית לתפקיד הפסיכיאטר הסקרן ומרוט העצבים, אך במידה מסויימת הוא גם לא יכול להיות יותר מזה, הרי הספר/סרט עוסק בעיקר בביקורת על כדור הארץ, וניסיון להמחיש זאת בעזרת הסיפור, שבערוב השנים כבר הפך לקלישאה, על חייזר שנוחת על כדור הארץ ומזהה את כל פגמינו... הופתעתי מהביקורת הצוננת, הסרט שווה הרבה יותר
שם: גל הורביץגיל: 09/02/2002 10:28:02
9/10אייקון ציון
מותחן פסיכולוגי עם פן בדיוני. סרט מרתק ועשוי נהדר. קווין ספייסי (כרגיל) משחק אותה בענק עם משחקו הוירטואוזי, המושך והמרתק. ג'ף ברידג'ס בתפקיד קצת מאוס (במיוחד בסוף הסרט). מומלץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט