קירות צדדיים ביקורת סרט

Medianeras Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "קירות צדדיים":
"קטן ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Medianeras
משחק פילר לופס דה אילה, חביאר דרולאס, אינס אפרון, ראפא פררו, אדריאן נאורו במאי/ת גוסטאבו טארטו  
דרמה
ביקורת סרט לקירות צדדיים מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"קטן ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בואנוס איירס, כרך גדול ועמוס, בחור ובחורה מחפשים דרך לפרוץ מהבדידות האורבנית ומבלי לדעת, מחפשים גם אחד את השנייה. 'קירות צדדים' סרטו של הבמאי והתסריטאי הארגנטינאי גוסטאבו טארטו מתאר את סיפורם של מרטין, מעצב אינטרנט שחי לבדו מול המחשב, ומריאנה, מעצבת חלונות ראווה שמתאוששת מלב שבור. כל אחד מהם מוצא מפלט של אנונימיות בטוחה בעיר הגדולה אבל גם מתקשה לצאת ממנו. כן זה נשמע לעוס ותיאורטי וחופר ובאמת לא מדובר כאן ב'אבודים בטוקיו' אבל באמצעות סיפור קטן, שחקנים מעוררי הזדהות, תפאורה דרום אמריקאית ומקבץ רגעים קטנים וקסומים, 'קירות צדדים' מצליח לעשות משהו טריוויאלי לכאורה אבל לא מובן מאליו- אמפתיה.הסרט נע בין שני עיסוקים מרכזיים- החיפוש אחר אהבה בעידן וירטואלי והחיים במרחב אורבני. לגבי הנושא הראשון המבנה הוא פשוט, לא המצאת הגלגל אבל אפקטיבי: הסרט עוקב אחר שני סיפורים נפרדים לחלוטין, גבר ואישה שכל אחד מהם נואש למצוא קרבה, ומרמז לנו ללא הרף שהחיפוש הנואש שלהם יוכל להגמר רק כשיפגשו זה את זו. אך למרות שהשניים כמו נוצרו אחד לשניה חולפים זה על פני זו בעיר ואפילו גרים זה מול זו, הסרט לא מתעסק בצורה אובססיבית בניסיון להפגיש ביניהם אלא בעיקר בסיפור הקטן והעצוב של כל אחד מהם. למעשה, ברובו ניתן לדמיין את שני הסיפורים כמנותקים זה מזה.
מרטין (חביאר דרולאס) מתקשה עם תקשורת אנושית בריאה בדירתו המחניקה והמבודדת ומחפש קרבה במקומות בהם היא לא קיימת. מריאנה (פילר לופס דה אילה) יצאה ממערכת יחסית ארוכה עם 'הגבר הלא נכון' ומחפשת אינטימיות מבלי להיות מוכנה לכך באמת. עיקר הקסם של הסרט הוא הרגעים הקטנים שבין בדידות לניסיון נוסף לצאת ממנה. למשל- השכן מעבר לקיר של מריאנה מנגן על פסנתר ובעוד שכאשר היא עצבנית המנגינה הקשה מרגיזה אותה (ואותנו), כאשר היא על סף דמעות הנגינה מעוררת בה (ובנו) עצב עמוק שהיא לא עומדת בו. מרטין יוצא לדייט עם בחורה מאתר הכרויות וככל שהדייט הולך ומשתפר, ליבו הולך ומחמיץ. היא מחפשת את וולדו (הידוע במחוזותינו כ'איפה אפי') והוא מפתח יחסים עם הכלבה של האקסית שלו. אתם מבינים כן? התסכול הרווקי מבעד לזכוכית מגדלת.העיסוק השני של הסרט הוא, כאמור, העיר. ברור שטארטו התכוון בכתיבתו שיגידו שהסרט הוא 'שיר הלל לבואנוס איירס', והאמת שזה מורגש מדי. הסרט מתייחס לנושא בין השאר דרך קטעים בהם מוצגות נקודות מסויימות בעיר כשהקול של אחת הדמויות מקריין את זיקתה אליהם- לאנשים שממלאים את הרחובות, לכבלים שעל הגגות, לצמחים שבין הלבנים ולקירות הצדדים של הבניינים. למרות שטארטו מצליח ליצור תמונה תוססת, עמוסה, קסומה ומייאשת של בואנוס איירס, יש הרגשה שזהו הקול שלו הוא זה שעומד מאחורי הקריינות של הדמויות, שמודעות יתר על המידה לכל דבר שקורה בעיר.
אפשר להגיד שנקודת התורפה של הסרט היא הניסיון לשלב בין סיפורי האהבה לבין התעסקות בעיר. אמנם מדובר בשתי דמויות אורבניות שחוות חווית חיים בעיר, אבל הבוטות שבה טוראטו מנסה להכניס על פני השטח את העניין העירוני מאלצת אותנו לצאת לרגעים מהסיפור הרגשי. הדמויות מגיבות לעיר מתוך הסיפור, אפילו בקטעי הקריינות, אבל לא נראה שמדובר במרכיב הכרחי במסע שלהן אחר אהבה, שהוא הלב האמיתי של הסרט.עם זאת, בסופו של דבר הדמויות שובות את לב הצופה כך שרוב העיסוק המוגזם בחוויה העירונית הופך לתפאורה שמכתיבה את הצבע של הסרט, גם אם היא לעיתים מרגיזה. שני השחקנים מצליחים לספק מפגש קרוב עם הייאוש של הלבד בסצנות מצולמות בדיוק וברגישות. ההשג הגדול כאן הוא חידוש האמונה במסע אל לב האהבה לא דרך סיפור הוליוודי, אלא דווקא דרך המסע אל לב הבדידות. הסרט לא מחדש שום דבר ואולי לא יהפוך לקאנוני (אלא אם כן אתם מבואנוס איירס ואז מדובר בסרט חובה) אבל הוא קטן ומרגש, מלא חמלה ואפילו- אמונה.
קירות צדדיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3906/02/2013 21:34:50
8/10אייקון ציון
סיפור קטן ויפה על חיי הבדידות בכרך הגדול ועל חיפוש קשר ואהבה בעידן האינטרנט. קצת מוקצן וקודר אבל מעביר את המסר.
שם: רוניתגיל: 5524/09/2012 22:51:32
3/10אייקון ציון
אחרי דקה וחצי מהתחלת הסרט, ביקשתי את נפשי לברוח. סרט מייגע, ארוך ומשעמם. אפשר ורצוי לוותר.
שם: ניצה רטרגיל: 6705/07/2012 09:54:09
5/10אייקון ציון
סרט שאם היו מחלקים אותו בפרופורציות שונות להעברת המסר היה יכול להיות נהדר , אלא....... שהפעם הבדידות והניכור וכל החיפוש והשעמום הקיומי של הגיבורים ארוך מדי והרווחה שבאה עם סיום הסרט אחרי מסטיק ארוך מדי מקלקלת את הטעם ובולעת את הקטעים היפים וישנם כאלה בסרט ועד שהסוף מגיע בא לך להסתלק ולהקל על עצמך וחבל. ניתן לדילוג מבחינתי.
קישורים
חץ קירות צדדיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט