שם פרטי ביקורת סרט

Le Prenom Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "שם פרטי":
"רוצו לראות!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Le Prenom
משחק פטריק ברואל, ולרי בן גיגי, שרל ברלין, גיום דה טונקדק במאי/ת מתייה דלארפור, אלכסנדר זה לה פאטאלייר  
זר
ביקורת סרט לשם פרטי מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"רוצו לראות!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במשך 109 דקות, אנחנו מתענגים על אינספור מילים מדויקות, שנונות ואינטליגנטיות ושוכחים שכל אותו זמן נשארנו בחדר אחד עם 5 דמויות. כשסרט הוא כל כך טוב, קשה למצוא מילים לביקורת שצריכה להיות רק "רוצו לראות!", אבל הנה בכל זאת כמה סיבות. חמש ליתר דיוק. אחת לכל כוכב בדירוג.כוכב ראשון - על הסיפור. דיון סוער על שמו הפרטי של התינוק בדרך הופך ארוחה שרירותית בין חברים לערב של פתיחת תיבות פנדורה המלאות סודות, האשמות, אכזבות וכינויי גנאי שנצברו במשך שנות היכרות ארוכות. רעיון פשוט. השם שאחד החברים מכריז בתחילת הערב שבחר לקרוא לילד בשמו הוא כזה המצליח לעורר התכתשות מילולית שהיא גם שכלית וגם רגשית. אין הרבה שמות בעולם שיכולים להציף מנעד כה רחב של אסוציאציות רגשיות וטיעונים אינטלקטואלים, ובחירת השם (שלא נגלה מהו...) היא מה שהופך את הרעיון מפשוט לגאוני.
כוכב שני - על התסריט. "שם פרטי" מבוסס על מחזה מצליח שמתייה דלאפור ואלכסנדר דה לה פאטאלייר כתבו וביימו לבמה והחליטו לעבדו למסך הגדול. רבים וטובים נכשלו באדפטציה של מחזה לסרט וזה מובן – הערך המוסף של החיות והקרבה שאנו חווים בתיאטרון מתוך היכולת להבחין בנצנוץ זיעה בקצה המצח של השחקנים המשחקים במיוחד בשבלינו, נעלם על המסך. בשנות ה-90' זה הצליח לארון סורקין ב"בחורים טובים", כי גם שם, כמו ב"שם פרטי", מדובר בכתיבה יוצאת דופן. כשהדיאלוגים חריפים והדמויות מרתקות, זה עובד בכל פורמט.כוכב שלישי - על הקאסט. ההחלטה האמיצה של יוצרי הסרט לשמור על הקאסט המקורי של המחזה בסרט (חוץ מדמותו של פייר), הייתה חכמה. לעיתים מחפשים פרצופים מוכרים יותר לגירסא קולנועית, אך במקרה הזה, ליהוק הקבוצה ששיחקה יחד גם על הבמה הייתה ללא ספק נבונה. כשאתה סוגר את הצופים שלך עם חמש דמויות בחדר למשך שעה וחצי, רצוי שהכימיה ביניהן תהייה כובשת ושהן עצמן תהיינה משכנעות, משעשעות ואהודות. מהרגע בו מסתיימת האקספוזיציה של הדמויות, אנחנו כבר מרגישים שאנחנו מכירים אותן. אנחנו רוצים להיות חברים שלהם, רוצים לדעת מה יקרה איתם בסוף וממש משתוקקים לדעת מה יהיה מוצא פיהם הבא. הנאמנות ללא ספק השתלמה.
כוכב רביעי - על הבימוי. באדפטציה מהבמה למסך, יש ניסיון לעבות את הסיפור על ידי הוצאת סיטואציות ללוקיישנים שונים בתקווה שיעניקו לסרט עומק ויזואלי ויצדיקו את האדפטציה. לרוב זה מרגיש כמו טיפול קוסמטי שטחי שלא באמת חודר לנקבוביות. הסיפור של "שם פרטי" קורה בערב אחד כך שמראש האופציות לפתיחת סיטואציות היו מצומצמות ופיצו על כך באקספוזיציה ברוכת לוקיישנים ועריכה קומית קצבית. פתיחה קולנועית צרפתית, משעשעת ושנונה במיטבה. הנה, אנחנו יודעים איך לעשות את זה, אבל תכף תגלו שגם בחדר אחד אפשר ליצור קולנוע. קולנוע מצוין אפילו.כוכב חמישי – על היהירות והשואו שנותרו בחדר המדרגות. יש לנו את אחד התסריטים הכי שנונים שנכתבו, קאסט שמרגיש אותנטי וכבר שוחה בחומר ורעיון מקורי שאנחנו הולכים להגיש אותו כמו שהוא על צלחת פלסטיק בלי קישוטים ותוספות. הזיקוקים הם במילים, האפקטים בתחושת החמימות הביתית והעושר הויזואלי בהבעות השחקנים. איזה תענוג לצפות בקנקן שמישהו סוף סוף חשב יותר על מה שיש בו. בקיצור, רוצו לראות!
שם פרטי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4014/02/2014 22:06:30
8/10אייקון ציון
שיחות חברים בארוחת ערב לא נראה כמו נושא שיכול להחזיק סרט שלם, אבל הסרט הזה עושה את זה ובהצלחה גדולה. למרות שכולו מתרחש בסלון בית אחד, אין בו רגע משעמם. כל כמה דקות נחשף איזה סוד או קורית איזו תפנית בעלילה והוא נע תמיד בין הדרמטי לקומי. שאפו לתסריט ולמשחק הטוב. הנאה מובטחת, במיוחד לחובבי הקולנוע הצרפתי.
שם: טליגיל: 3611/10/2013 16:34:04
8/10אייקון ציון
סרט חמוד, קליל, שנון ומצחיק
שם: מורגיל: 3111/08/2013 01:51:24
7/10אייקון ציון
סרט נחמד. קצת מטיש. הומר שלא תמיד מובן, אולי דוברי הצרפתית יהנו יותר. לא כל כך מתאים לסרט יותר לתיאטרון. אבל מצחיק.
קישורים
חץ שם פרטי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט