המשגיחים ביקורת סרט

God's Neighbors Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המשגיחים":
"צעיר ועכשווי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר God's Neighbors
משחק איציק גולן, גל פרידמן, רועי אסף, רותם זיסמן כהן במאי/ת מני יעיש  
דרמה
ביקורת סרט להמשגיחים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צעיר ועכשווי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די49.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים ישראלים המשתתפים בפסטיבל קאן זוכים להייפ שלעתים עלול להיות בעוכריהם. כשהם יוצאים בארץ הקהל עלול להגיע אליהם עם ציפיות בלתי אפשריות, ולהתאכזב. נראה שהסיבה שהסרט "המשגיחים" הגיע לקאן היא בגלל שהוא מספק קולנוע ישראלי צעיר ועכשווי שעוסק בנושא שכמעט ולא התייחסו אליו בקולנוע המקומי, והוא עושה זאת אחרת לחלוטין: שילוב בין קן לואץ' לטרנטינו. יש בו גם שחקן אחד צעיר שלא מוכר לקהל הרחב, בשם רועי אסף. מבחינתי הוא הזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר השנה."המשגיחים" מתאר את הקרע הנוצר בין שלושה חברים ברסלבים, חוזרים בתשובה, העסוקים בלכפות את אמונה שלהם על השכונה הבת ימית שבה הם מתגוררים. אם זה להרביץ לעולים חדשים שמקשיבים למוסיקה בשישי בלילה, לנערים פאנקיסטים שמציירים גראפיטי, להטריד ספר שעבד כמה שעות אחרי כניסת השבת ועוד שלל פעילויות עברייניות מפוקפקות. השלושה מתמודדים עם משבר בלתי צפוי כאשר אבי, מנהיג החבורה, מתאהב באחת מקורבנותיהם, צעירה חילונית שאינה מתלבשת בצורה צנועה ומטרידה את מנוחתו.
רותם זיסמן הכהן מעולה כהרגלה, מגלמת את מירי הצעירה שמעוררת באבי דילמה בקשר לדרך ההתנהלות שלו ושל שני חבריו. גל פרידמן ואיציק גולן הם קובי שמעיה ויניב לוגסי שני החברים שמייצגים את הצעירים שחוזרים בתשובה שלא באמת מבינים את המשמעויות השונות של עולם הדת ושל השיעורים שהם זוכים לקבל מדי בוקר בבית כנסת. ביחד עם אבי הם מפרשים את התורה בעזרת חוקי הרחוב המוכרים להם. סוג של מציאות אלימה, מוסיקת טרנס חסידית, עישון גראס וחוכמת רחוב מהסוג הלא חכם באמת."המשגיחים" אולי מתאר מיקרוקוסמוס של שכונה מסוימת בבת ים, אבל במבט רחב ומעמיק זהו סרט המתאר את המשבר בין העולם החילוני לדתי בישראל. עולם שבו הדת כופה באלימות את דרכיה על הסביבה, שבה ישנו חוסר סובלנות לכל מי ששונה ובריונים עשויים להכות בשם אלוהים רוסים, ערבים, עובדים זרים, מהגרים, הומואים או סתם צעירות שלא מתלבשות כראות עיניהם או אוחז באותה תפישת עולם כשלהם. "המשגיחים" לא באמת משגיחים. הם עבריינים והעולם הקולנועי שמני יעיש מצליח לסחוף אותנו לתוכו בקלילות רבה הוא מורכב ועמוק.
הסרט מנסה לשלב שלל סגנונות קולנועים: סרטי הבורקס עם טקסטים משעשעים ועממיים לצד הקולנוע הריאליסטי המזכיר לעיתים את קן לואץ' ואפילו האחים דארדן. משום מקום גם מגיעות הבלחות מגניבות ובלתי קוהרנטיות סטייל טרנטינו. יעיש מנסה לעשות דבר מה אחר ולכן הוא ראוי להערכה רבה, הוא מעז וזה המון, אבל התוצאה היא חוסר אחידות, כאשר אין הסבר ממשי מדוע היינו צריכים באמצע דרמה ריאליסטית כואבת הומור מביך או סצנות אקשן ערוכות יתר על המידה. חבל שקטעי האקשן לא היו אמיתיים וכואבים כמו הדרמה בסרט. כהשוואה, ניתן לתת כדוגמה את סרט הפשע האוסטרלי, "ממלכת החיות".למרות שזהו סרט הבכורה של יעיש נראה שהסרט הזה שייך בעיקר לכוכב שלו - רועי אסף. השחקן הצעיר מחזיק את כמעט את כל 98 הדקות על כתפיו והוא עושה עבודה מרשימה. אני מאמין שאחרי הסרט הזה הוא כבר לא יהיה עוד שחקן צעיר ואיכותי המוכר בעיקר לחובבי תאטרוני פרינג'. הוא כוכב קולנוע עם כריזמה שנשפכת מכל כיוון אפשרי וזאת כבר סיבה מספיק טובה כדי לקנות כרטיס לסרט יוצא דופן זה בנוף הקולנוע הישראלי העכשווי.
המשגיחים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1423/06/2017 18:00:40
7/10אייקון ציון
סרט אותנטי וחשוב !!! השחקנים מצויינים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה, האקשן סוחף במיוחד ורוב הדיאלוגים הדוקים ודי מעניינים אבל התסריט והעלילה די צפויים וחסרי מקוריות. בקיצור, סרט ישראלי די טוב עם מסר חשוב. אפשר לראות !!!
שם: שיגיל: 2918/10/2016 13:32:44
8/10אייקון ציון
סרט טוב. ציפיתי שהעלילה, בהתאם לתקציר ולטריילר, תתפתח בצורה אחרת, אבל עדיין מדובר בסרט טוב ומרתק.
שם: kermit1גיל: 3413/11/2013 23:38:20
8/10אייקון ציון
סרט קטן וטוב. קטן במובן שהוא לא מנופח וללא אפקטים ושטויות. דמויות ששובות את הלב אבל קצת מוגזמות. החסרון שהעלילה לא לגמרי זורמת ולפעמים זה מרגיש יותר כמו סרט סטודנטים. הביקורות עליו בתקשורת היו קצת מוגזמות לטובה.
קישורים
חץ המשגיחים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט