אהבה ביקורת סרט

Amour Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אהבה":
"מיכאל הנקה ממשיך לטלטל את הצופים גם בסרט שעוסק באהבה ללא גבולות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Amour
משחק איזבל הופר, ז'אן לואי טרנטיניאן, עמנואל ריבה במאי/ת מיכאל הנקה  
דרמה
ביקורת סרט לאהבה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מטלטל ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי האוסטרי החשוב מיכאל הנקה שמאחוריו יצירות קולנועיות לא פשוטות לצפייה, כמו "המורה לפסנתר", "סרט לבן", "משחקי שעשוע" ו"מחבואים" - חוזר אל בתי הקולנוע עם "אהבה" - יצירה קולנועית מטלטלת לא פחות. גם הפעם הסרט הצליח לזכות בשלל פרסים חשובים, ביניהם פרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר- בפסטיבל קאן 2012, וגם בפרס הבמאי, השחקנים, והסרט הטוב ביותר- האוסקר האירופאי 2012. הוא אפילו מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט, הבמאי, השחקנית, התסריט והסרט הזר הטובים ביותר.אז כיצד ומדוע דווקא "אהבה" סרטו החדש של הנקה זוכה להצלחה כל כך גדולה? באירופה הסיבה די ברורה: קולנוע מאתגר, אומנותי ונועז מתקבל בזרועות פתוחות. "אהבה" הצליח לחצות גבולות ולזכות בהערכה בארה"ב ובהוליווד שלא ממש ידועה בטעמה האומנותי בגלל הנושא האוניברסלי שלו. אין אדם בעולם שהסיפור של "אהבה" לא ייגע בו באופן אישי. לכל אחד מאתנו היה קרוב/ת משפחה שאהבנו מאוד ולצערנו נאלצנו לראות אותו/ה סובל/ת ממחלה חשוכת מרפא או זקנה.
ואכן הסרט עוסק בהתמודדות עם התחושה הזו של לראות מישהו, שאתה אוהב, סובל כל כך. הסרט שנמשך לאורך 115 דקות בהחלט לא חוסך בפרטים. הסרט נסוב סביב שני אנשים בני 80, בפרק האחרון של חייהם. השחקנית הותיקה, עמנואל ריבה המועמדת לאוסקר על תפקידה המצמרר, מגלמת את אן, מורה לפסנתר מלאת חיים שעוברת שבץ מוחי בתחילת הסרט ולאורך כל הדקות הנותרות אנחנו צופים בהידרדרות שלה עד לסוף הטרגי הידוע מראש.את ג'ורג', בעלה המסור והאוהב, מגלם ז'אן לואי טרנטיניאן, הנאלץ לצפות חסר אונים בהחמרת מצבה הבריאותי של אשתו בלי שהוא יוכל לעשות דבר חוץ מלנסות להקל על הסבל שלה. טרנטיניאן חזר אל הבד אחרי עשור. מדובר באגדה קולנועית חיה שהשתתפה בסרטים חשובים ומשפיעים בתולדות הקולנוע האירופאי, כגון "הקונפורמיסט" של ברטלוצ'י, "Z" של גאברס ו"אדום" של קישלובסקי. עמנואל ריבה אף פעם לא הפסיקה לעבוד ובין סרטיה אפשר למצוא את "הירושימה אהובתי" של אלן רנה, "כחול" של קישלובסקי ו- "קפה דה פלור" של ז'אן-מרק ואלה.
על אף שהאקספוזיציה קצרה למדי ואנחנו מיד נזרקים לתוך הסיטואציה הלא פשוטה, שני השחקנים מצליחים ליצור דמויות מרגשות ומלאות. יש כאן בימוי שחקנים מעולה כאשר גם טרנטיניאן בן ה-80 וגם ריבה בת ה-85 נותנים כאן את המיטב ששחקן יכול להעניק לבמאי. הבחירה של הנקה להעניק את התפקידים לשני שחקנים בגיל של הגיבורים ולא להזקין שחקנים קצת יותר צעירים השתלמה. נראה ששניהם בהחלט יודעים מה עובר על גיבורי הסרט ומזדהים באופן טוטאלי עם הסיטואציה הלא פשוטה."אהבה" הוא שמו של הסרט על שם הטיפול המסור והאוהב של ג'ורג' באשתו. הקשיש שלא נוטש את אשתו החולנית גם ברגעיה הקשים ביותר ומוכן לעשות הכל כדי שהיא תזכה לחיות לצידו כמה שאפשר כל עוד הדבר אפשרי. השאלה המרכזית, איך ממליצים על סרט שבעיקר מעורר תחושות מועקה, דכאון ועצב? סרט שמעורר זיכרונות מחדר בית החולים כאשר ראיתי את סבתי וסבי נאבקים על חייהם? האם זה סרט שאני יכול כמבקר קולנוע להמליץ עליו בלב שלם? אז כן בהחלט, כי לא כל סרט צריך להיות בידור לשם בידור."אהבה" הוא לא בידור קולנועי הוליוודי. הוא יצירת אומנות שעוסקת בנושא הגדול, הקשה והמורכב ביותר שכל אדם על פני הפלנטה נאלץ להתמודד איתו בשעה כזאת או אחרת - המוות. הנקה מעמת את צופיו אם אותם רגעים שאנחנו ממש לא רוצים לחוות או חוששים מהרגע שנאלץ לחוות אותם. כהרגלו הוא עושה זאת בצורה אינטליגנטית כאשר הסרט עצמו מכיל מספר סצנות קשות מאוד לצפייה, (כולל סצנה המזכירה באופן מחשיד סרטי אימה יפאנים כגון "הטינה"), לצד רגעים מרגשים של הומור, חמלה ואהבה עצומה לחיים. אין ספק, הנקה הוא אחד הבמאים החשובים הפועלים כיום בעולם ו"אהבה" הוא סרטו האינטימי והאנושי ביותר עד כה.
אהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יולי בלוגיל: 4422/03/2015 11:06:10
9/10אייקון ציון
בדרך כלל אני מעדיף לראות את הסרטים בקולנוע. את הסרט הזה ראיתי בטלוויזיה. וזה בדיוק המקום שהתאים לי לראות אותו- במקום אינטימי, שבו אוכל להיות עם הרגשות המורכבים שמתעוררים בעת צפיית הסרט. בסוף הסרט חזרתי לתחילת הסרט כדי לראות אם הבנתי את הניואנסים. סרט קשה לצפייה, איטי מאוד בצורה כזו שמכניס אותך לאווירה. לא מומלץ לכל אחד, אבל יהיו כאלה שהסרט ימשיך איתם הרבה אחרי שהצפייה תיגמר. זה מה שקרה לי.
שם: איציק גורגיל: 4010/12/2013 18:50:58
9/10אייקון ציון
משחק מופתי בסרט שלא תשכחו כל כך מהר. ואין לי מה להוסיף על הביקורת של הוכנר. אל תחמיצו!
שם: lahmanגיל: 3407/06/2013 02:27:49
10/10אייקון ציון
סיפור אהבה מקסים. סרט קטן ומאוד מרגש שהשאיר אותי מוקסם. הכל עשוי נכון, מהבית בו רובו המוחלט של הסרט מצולם, דרך המנגינה ברקע והכל איטי במידה כל כך נכונה. באמת סרט מושלם בעיניי.
קישורים
חץ אהבה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט