היצ'קוק ביקורת סרט

Hitchcock Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "היצ'קוק":
"שחקנים טובים וסיפור חזק מצילים את הסרט מבימוי טלוויזיוני מיושן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hitchcock
משחק אנתוני הופקינס, הלן מירן, סקרלט יוהנסון במאי/ת סאשה גרבסי  
דרמה
ביקורת סרט להיצ'קוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בזכות השחקנים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מדובר בסרטו העלילתי הראשון והשני במספר של הבמאי/תסריטאי/מפיק סשה ג'רבסי שסרטו הראשון Anvil: The Story of Anvil הוא סרט תיעודי על להקת רוק כבד קלאסית המתאחדת אחרי שנים רבות. הבמאי חסר הניסיון לקח לידיו תסריט לא מגובש של ג'ון ג'יי מקלפלין שמלבד מספר הברקות בודדות מחטיא וחוטא לדמויות ובעיקר לסיפור עשייתו של סרט האימה ששינה את פני הקולנוע - "פסיכו".אנטוני הופקינס והלן מירן מגלמים את אלפרד היצ'קוק ואת אשתו הנאמנה אלמה רביל שהיתה גם אשת סודו, יועצת בכירה, עורכת תסריטים וסרטים. היא האשה שבעצם גלתה את היצ'קוק בצעירותו ויחד הם יצרו את המותג ואת השם של מי שהפך לאחד הבמאים המפורסמים ביותר בתולדות הקולנוע. היצ'קוק, גדול הבמאים בכל הזמנים, פיתח בדרך כלל אובססיות רומנטיות חסרות כל סיכוי כלפי השחקניות הצעירות שכיכבו בסרטיו ואילו אשתו התעלמה מכך מאחר והיא ידעה שאף אחת לא תהיה מעוניינת בו.
הסרט עצמו רחוק מלהיות סרט חשוב בעיקר בגלל התסריט הלקוי. דברים רבים אינם עובדים בסרט אבל תיאור כושל של שתי מערכות יחסים פוגעות יותר מכל במוצר הסופי. הראשונה - ההזדהות של היצ'קוק עם הרוצח אד גאיין שעימו הוא משוחח בהזיותיו השונות. לכאורה זה היה יכול ליצור נדבך מעניין ולהעניק עומק ורבדים פסיכולוגים מרתקים לדמותו של אלפרד היצ'קוק, אך הכתיבה של הסצנות חלשה והן מזכירות סרט אימה זול ורע.נקודת תורפה שניה בסרט היא מערכת היחסים בין אלמה לתסריטאי/סופר וויטפילד קוק שעבד פעם אחת עם היצ'קוק ב"זרים ברכבת" ומאז מנסה לחזור ולעבוד איתו דרך הידידות עם אלמה. דני יוסטון המגלם את קוק פשוט איום ונראה כי הסצנות בין מירן ליוסטון חסרות כל כימיה.
לעומת זאת הופקינס ומירן נפלאים יחדיו כאלפרד ואלמה ומערכת היחסים שלהם עמוסה רגעים דרמטים וקומיים מבדרים ומהנים. כמו כל הסרט הסובל מרדידות תסריטאית גם מערכת היחסים שלהם לא ממש בעלת עומק אמיתי אבל השחקנים הנפלאים הצליחו להטעין את הסצנות שלהם ברגש שמעורר אמפטיה.עוד שחקנים שמצליחים לעזור ולהציל את הסרט מחוסר המעוף הכללי הם סקרלט ג'והנסון כג'נט לי השחקנית המפורסמת שדמותה מוצאת את מותה בסצנת המקלחת המפורסמת. בין השניים מתנהלת מערכת יחסים קסומה של שחקנית המעריצה את הבמאי אך מנסה לשמור ממנו מרחק בעוד שזה מפתח כלפיה רגשות. ג'סיקה בייל כשחקנית ורה מיילס, שחקנית נוספת שהיצ'קוק התאהב בה והיא סרבה לו. טוני קולט כפגי מזכירתו הנאמנה של היצ'קוק ואילו ג'יימס ד'ארסי הנפלא מגלם את אנטוני פרקינס בכשרון רב.הסרט שאורכו 98 דקות מתקדם במהירות והוא לא משעמם לרגע, אבל ישנה תחושת החמצה כי היה אפשר ליצור סרט הרבה יותר מעניין וטוב על הפקת הסרט "פסיכו" ועוד יותר חשוב על מערכת היחסים הלא שגרתית בין היצ'קוק לרעייתו שבעצם מאחורי הקלעים נהלה את הקריירה שלו ביד רמה. בינתיים נאלץ להסתפק בסרט הזה שהוא בידור קולנועי לקהל מבוגר שבמקום סרטים הוליוודים רגילים יוכל להנות מסרט במשקל נוצה על אחת הדמויות החשובות בתולדות הקולנוע.
היצ'קוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סיגליתגיל: 2604/05/2013 15:26:35
6/10אייקון ציון
סרט נחמד ולא יותר מזה. ציפתי ליותר מעניין.....
שם: EFRATגיל: 3626/02/2013 12:00:26
2/10אייקון ציון
אני היחידה פה שממש אבל משמ לא נהנתה מהסרט? כן, זה היה נחמד לגלות את "מאחורי הקלעים" של חיי הגאון הזה, שלא נס ליחם של סרטיו על אף האקשן והמהירות שהורגלנו להם בעשורים שחלפו מאז מותו, וכן, הופקינס בהחלט במיטבו ובהחלט משכנע (מה שאי אפשר לומר על סקרלט ג'והנסון העמומה. מי בכלל נתן לה רישיון לשחק??)אבל קשה לי לומר, שהסרט הזה מעניין. קשה לי לומר, שלמדתי משהו מדהיםפ על היצ'קוק (חוץ מהעובדה ששם כספו על קרן האיל כשיצא עם "פסיכו" ושאשתו היתה הרבה יותר מדי סבלנית אליו). הסרט היה ממש משעמם. חיכיתי להתפתחות כלשהיא, לעלילה, למשהו שיגרום לי לחשוב, שיפעיל אותי בדרך כזו או אחרת אבל חוץ מהפעלת שרירי הפה לפיהוקים- הסרט לא אמר לי דבר. זה סרט שלדעתי שוכחים ממנו מיד כשיוצאים מהאולם (אא"כ יש שם מכות בסוף:)) והוא לא משאיר כל חותם על הצופה. בזבוז זמן ושחקנים טובים. חבל. לא מומלץ בקור.
שם: רבידגיל: 3726/02/2013 09:10:33
6/10אייקון ציון
אחרי הסרט שהכפיש אותו לחלוטין "הנערה של היצ'קוק" שבה הוא הוצג כסוטה מגעיל...הסרט הזה מציל את הדמות של היצ'קוק כגאון קולנועי. גאון הוא בהחלט היה, הסרט הזה...לא ממש, הצילום המשחק האדפטציה של התקופה הכל מעולה אבל מה? סרט ממש משעמם... סרט על הפקת סרט אחר שבעיני ( פסיכו ) לא היה סרט טוב, היו לו הרבה יותר טובים מפסיכו...מזימות בנלאומיות, החלון האחורי, ורטיגו ועוד. לחובבי היצ'קוק בלבד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט