בננות ביקורת סרט

Bananot LaEurovision Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בננות":
"הסרט הישראלי הכי כייפי ומבדר שנוצר בשנים האחרונות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bananot LaEurovision
משחק ענת וקסמן, יעל בר זוהר, עופר שכטר, דאנה איבגי, אפרת דור, קרן ברגר, ליאור אשכנזי, שרית וינו אלעד במאי/ת איתן פוקס  
קומדיה
ביקורת סרט לבננות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כיף אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איתן פוקס לא מאכזב ומצליח להתגבר על התקציב הצנוע, המראה הלעיתים אולפני והרעיון המופרך שעליו מבוסס הסרט, ולספק לקהל הצופים המקומי קומדיה ישראלית שכולה חגיגה צבעונית וקאמפית שתשכיח מאתנו את צרות היום-יום שהפוליטיקאים הישראלים מספקים לנו. אולי לא לגמרי – בזכות הנוכחות של לימור לבנת, סליחה, שרית וינו-אלעד המגלמת את שרת התרבות והספורט בצורה מדויקת מאוד.העלילה עוקבת אחרי קבוצה של חמש שכנות ושכן אחד המתגוררים בתל אביב. חוץ מהעובדה שהם שכנים מאוד טובים, הם גם חברים בלב ובנפש, ואחד המנהגים הקבועים שלהם הוא לצפות יחדיו בתחרות הזמר השנתית הגדולה ה"יוניברסונג". ברגע משבר כאשר ענת מגלה שבעלה נטש אותה וטס למזרח הרחוק, שכנותיה מאלתרות שיר ומזמרות אותו כדי לשפר את רוחה. עופר מקליט את הביצוע בסלולרי וכבדיחה מחליט לשלוח אותו לתחרות. באופן מפתיע הם נבחרים לייצג את המדינה בתחרות הבינלאומית.
איתן פוקס שמאז "שירת הסירנה" יצר סרטים מאוד רציניים, חלקם אף טראגיים כגון: "יוסי וג'אגר", "ללכת על המים", "הבועה", "יוסי" ואפילו המיני סדרה "מרי לו", חוזר אל המקורות הקאמפיים הקולנועים שהפכו אותו לאחד מאנשי הקולנוע המוכרים והמצליחים בישראל. הוא עושה זאת בהצלחה גדולה כאשר הוא חומק בקלילות מכול המלכודות ההפקתיות היומרניות כמו אחורי הקלעים של התחרות או הבמה של התחרות עצמה.מה שעוד עוזר לפוקס הוא האנסמבל המעולה של הסרט - מהשחקניות והשחקן הראשי עד תפקידי המשנה והאורח המלוהקים נפלא. צוות השחקניות מגיע כל אחת מעולם תרבותי שונה ואיכשהו הכימיה ביניהם עובדת. יעל בר זוהר בוגרת הטלנובלות מקסימה בתפקידה המשמעותי הראשון כשחקנית. דאנה איבגי בוגרת סרטי הדכאון של קרן ידעיה צולחת תפקיד קומי נהדר כעוזרת השרה. קרן ברגר חביבת אנשי הקולנוע העצמאיים של ת"א מתוקה כשכנה הביישנית. אפרת דור מ"עספור" אותנטית כזמרת תל אביבית לסבית עצמאית ואילו ענת וקסמן מגלמת נפלא את ענת וקסמן. אבל עופר שכטר עם החן הבלתי נגמר שלו פשוט גונב את ההצגה.
ששת גיבורינו יצטרכו להתגבר על שלל בעיות שונות ומשונות כדי להתמודד עם הסיטואציה המוזרה. הרי אף אחד מהם לא ממש שייך לעולם הבידור והזוהר המיוצג בסרט זה בצורה מגוחכת כמיטב המסורת. הם בסך הכל חמש חברות שרצו לנחם חברה ושטות אחת בלתי צפויה של החבר המאוד צבעוני מהקומה הראשונה הובילה אותם לתחרות שירה בפריז. זאת גם ההזדמנות שלהם לבחון את החיים שלהם, ללמוד על עצמם ועל הסובב אותם ולעשות בהם שינויים לטובה.בכל מקרה "בננות" לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות - להפך. הבימוי של פוקס מעולם לא היה כל כך חופשי ומשוחרר כמו בסרט הזה. התחושה שעוברת אל הקהל היא שפשוט כולם מאוד נהנו לקחת חלק בסרט הזה אפילו כותב שורות אלו, ציניקן שממש לא חובב אירוויזיונים נכבש בקסם. סרט כייפי לניקוי הראש, פשוט מושלם לחופשת החג.גילוי נאות: כותב הביקורת מנהל את פסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב שהעניק אות הוקרה לבמאי איתן פוקס, ומכיר את היוצר באופן אישי.
בננות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1414/10/2017 22:42:00
6/10אייקון ציון
סרט קליל ומודע לעצמו !!! השחקנים טובים ברובם, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף המון לאווירת הסרט, העריכה מעולה, הבדיחות משעשעות במיוחד והדיאלוגים פשוטים ושנונים אבל התסריט והעלילה צפויים, חסרי מקוריות וייחודיות, לא מלהיבים במיוחד, לפעמים קיטשיים וקלישאתיים ובנאליים ברובם. בקיצור, לא חובה בכלל. אפשר לראות !!!
שם: ויקיגיל: 2723/06/2013 02:08:56
9/10אייקון ציון
סרט בנות חמוד ותמים. כייפי ביותר :)
שם: אליגיל: 3327/05/2013 20:37:56
5/10אייקון ציון
סרט בנות אידיוטי וחלש מאוד,ממש לא מצחיק נראה לי שמי שיאהב את הסרט זה חובבי אירויזיונים ממש לא סרט שיענין גברים
קישורים
חץ בננות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט