החתונה הגדולה ביקורת סרט

The big wedding Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "החתונה הגדולה":
"למרות חוסר החדשנות, מצליח להיות משעשע בזכות שחקנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The big wedding
משחק רוברטו דה נירו, דיאן קיטון, סוזן סרנדון, קתרין הייגל, רובין וויליאמס, אמנדה סיפריד, טופר גרייס, בן בארנס במאי/ת ג'סטין זקהאם  
קומדיה
ביקורת סרט להחתונה הגדולה מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"נדוש וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דיאן קיטון מתגנבת לבית מרהיב ונתקלת בציור ערום של סוזן סרנדון. מייד לאחר מכן, סרנדון פורצת לחדר תוך התמזמזות כבדה עם רוברט דה-נירו. אני כבר מסוקרן. כך מתחיל 'החתונה הגדולה', קומדיה רומנטית שמצליחה לעבוד למרות שכבות מעיקות של מוסכמות ז'אנריות. הסיבה העיקרית, כפי שאתם שמים לב, היא הליהוק.הקונספט הראשי נדוש וצפוי למדי- עלילותיהם של בני משפחה לא מתפקדת נשזרות בצורה משעשעת ופרועה כשאחד מבניה (בן בארנס) מתחתן עם בחירת ליבו (אמנדה סייפריד). במקרה הנוכחי הוספה גם עלילת 'העמדת פנים' שנוטה להוסיף עוד מימד קומי. הפעם, ההורים הגרושים והמאמצים של החתן (קיטון ודה-נירו) נאלצים להעמיד פנים שהם עדיין נשואים עבור אימו הביולגית קולומביאנית, נוצרית אדוקה שמגיעה לחתונה. המזימה מתגלה כקשה לא רק בגלל שיירים מהגירושים הקשים שעברו לפני עשור, אלא בעיקר בגלל הבת זוג הנוכחית של האב (סרנדון) שהייתה גם הסיבה לגירושין.
אל סך ההתגנבויות והשקרים הלבנים מתווספים סיפוריהם של הילדים האחרים במשפחה- האחות הקשוחה שנפרדה לאחרונה מבעלה (קת'רין הייגל) והאח הרופא הבתול (טופר גרייס). תוסיפו גם את הוריה הגזעניים של הכלה וכומר שמרן ואלכוהוליסט לשעבר (רובין וויליאמס) וקיבלתם חינגה פרועה שמחזיקה בכיף שעה וחצי של סיטואציות מופרכות, שדים מהעבר, סגירת חשבונות ועימותים מפתיעים. שום דבר שלא ראינו כבר. מעל הבלאגן המשפחתי הזה יושבת אסתטיקה עבשה הבאה לידי ביטוי בעיקר בחתונה עצמה בצבעי צהבהב-אפרפר שמצליחה לקבע את תחושת האבק המיושן של הסרט והז'אנר.אז מה בכל זאת מצליח להציל את 'החתונה הגדולה'? ראשית, כאמור, השחקנים. קיטון, סרנדון ודה נירו הם משולש האהבה המרכזי בסרט, וזו הפתעה לא קטנה כשיש כל כך הרבה שחקנים צעירים ולוהטים על הסט. קיטון עמוסה בנוירוזות הרגילות שלה, סרנדון שולפת קסם עממי ודה נירו משחק את המניאק המקסים המושלם. בנוסף, הסיפור מקבל עומק מיוחד באמצעות המיתולוגיה המשפחתית שנבנית סביבם- ההתאהבות הקסומה של קיטון ודה-נירו, ההורות, הניסיון להציל את הנישואים בעזרת אימוץ, הבגידה שלו עם חברתה הטובה ביותר והנתק של עשור עד החתונה. כל אלו מאפשרים לסיפור לשמור על רעננות יחסית הבולטת מעל לבנאליות של מבנה הסרט.
למרות שטופר גרייס וקתרין הייגל כבר הוקאו עלינו מכל כיוון בשנים האחרונות, גם הסיפורים שלהם זוכים לטוויסט חביב, בעיקר בזכות היחס עם ההורים שלהם. דמותו של טופר, המעוניין לאבד את בתוליו עם אחותו הביולוגית של אחיו המאומץ (כן, איכס, אני יודע), מאופיין כ'ילד של אמא' המונעת ממנו להשלים את ההשחלה אם לא יראה כבוד למין הנשי. הייגל, לעומת זאת, היא הילדה הסוררת של אבא ויחסיה עם דה-נירו מקבלים גם הם עומק מפתיע ומטופלים בחן שלא מתרדד לשטחיות, בעיקר כי דה נירו לא מאפשר זאת. הזוגיות בין הזוג המאורס חביבה אך שטחית אבל היחסים בין החתן לשלושת אמהותיו (הביולוגית, המאמצת ובת הזוג החדשה של אביו) דווקא מרגשים.אז 'החתונה הגדולה' רחוק מלהיות סרט איכות, אך הוא מתאים ביותר לבילוי קליל בקולנוע ומאפשר להנות מפרפורמנס מוצלח של שחקנים טובים בלי לחוש את האשמה המעיקה כשהם מתבזים בסרטים אוויליים סטייל 'פגוש את ההורים'. מושלם לדייט ראשון ולחובבי הז'אנר.
החתונה הגדולה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שריתגיל: 5128/03/2014 19:43:22
1/10אייקון ציון
סרט משעמם ,רדוד ומיותר . לא ברור מה הביא שחקנים ברמה של דה נירו,סרנדון,קיטון, להסכים לשחק בסרט מסוג זה . שיחקו מעולה אבל לא הצליחו להרים את הסרט לרמה כלשהי של קומדיה בנונית.
שם: ברגיל: 1814/09/2013 14:09:26
1/10אייקון ציון
פשוט סרט גרוע!!! משעמם ברמות מפחידות, לא מובן, לא מצחיק ולא משכנע... בזבוז זמן מוחלט, תעשו לעצמכם טובה ופשוט אל תראו את זה.
שם: ליטל לויגיל: 2304/08/2013 19:15:05
9/10אייקון ציון
חייבת לציין אחד הסרטים קומדיות המהנות ביותר שיצאו בזמן האחרון טוב שאפשר להגיד שאחד הסרטים הכלל מהנים שיצאו בשנים האחרונות קיטון נראית נהדר כמו כל שאר השחקנים שם סרט צפוי אבל מהנה בכל אופן וכייפי לצפייה אל תצפו להתפקע מצחוק אבל הוא ממש נעשה ברמה טובה יחסית לכל הקומדיות שיצאו בשנים האחרונות.. לפחות שאני ראיתי לסיכום התרגשתי צחקתי והיה טוב לראות אותו! סרט שמוציא אותך עם הרגשה טובה ובלי חוסר מידע או סיפור לא סגור שאתה שואל את עצמך אבל מה עם לכו תצפו תיהנו ותבלו לדעתי מתאים לבנות יותר מאשר לבנים חבר שלי אמר זה משעמם אבל הוא בכל זאת ראה איתי את כל הסרט וצחק
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט