פארק היורה 3D ביקורת סרט

Jurassic Park 3D Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "פארק היורה 3D":
"לראשונה הוספת תלת הממד לסרט קלאסי באמת מצליח לתרום לו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jurassic Park 3D
משחק סם ניל, ג'ף גלודבלום, לורה דרן במאי/ת סטיבן שפילברג  
הרפתקאות
ביקורת סרט לפארק היורה 3D מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"חידוש מרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני עשרים שנה הדהים סטיבן שפילברג את העולם עם קסם ויזואלי, הישג טכנולוגי שהפך כמעט מיידית לקלאסיקה עליה גדלו דורות שלמים שכעת יכולים להוריש את סרט הפנטזיה המרהיב לילדיהם בגרסה מחודשת אשר לא נופלת מעוצמתה ואיכותה של זו מ-1993.בדומה לניסיונו של ג'ורג' לוקאס בשנה שעברה להחיות מחדש את סדרת מלחמת הכוכבים ע"י הפצה מחודשת של גרסת תלת ממד של "אימת הפאנטום", מנסה שפילברג להשיב את הדינוזאורים ששינו את פני הקולנוע האמריקאי המודרני אל התודעה בגרסת תלת ממד באותו מהלך. אולם, בניגוד לניסיונו של לוקאס, חוגג שפילברג ניצחון ויזואלי, כן שתלת הממד מצליח לברוא מחדש את עולם הדינוזאורים המפורסם. מי לא רוצה לראות טי רקס חד ומאיים מתמיד, רץ מעומקי המסך אל קידמתו?
כמו כן, בניגוד ללוקאס אשר העיז לשנות מספר סצנות ולהשחיז את האפקטים הויזואלים בצורה דורסנית עד לבנייה מחדש של חלק מן הדמויות המצוירות, מהלך אשר הכעיס את הקהל המעריצים הנאמן ויצר תחושה לא קונסיסטנטית בסרט, שפילברג השכיל לא לגעת כלל במצלמה. אכן, הדינוזאורים שתראו הם אותן בובות ענק מלפני שני עשורים. נאמנותו של הבמאי לחומר הגלם המקורי מבטיחה שימור מוצלח של האלמנטים אשר הפכו את "פארק היורה" לאבן דרך בז'אנר מתפתח של פנטזיה לכל המשפחה הכולל בתוכו אימה, דרמה, הומור ומוסר השכל. החידוד הוויזואלי אף מדגיש את הנחיתות הטכנולוגית של האמצעים ההפקתיים של אותה תקופה לעומת היום.בדומה לסרטים רבים המצריכים את ענידת אותם משקפיים מגוחכים, גם "פארק היורה 3D" שוגה בחטא תלת הממד, אשר מבטל את הטריק הוויזואלי של יצירת תחושה תלת ממדית על תמונה דו-ממדית. מה שהחל כצורך חזותי הפך עם השנים לכלי קולנועי של ממש אותו מנצלים הבמאים בשלל דרכים בכדי לפתח ולהעשיר את יצירתם. בסרטים אשר מיועדות להיות בשלושה ממדים משלבי ההתעברות, כמו "אווטאר" של ג'יימס קמרון, מודעים היוצרים לעובדה כי העולם רב הממדים שולל מהם את הפריווילגיה לנצל את איכות אמנותית זו ומצליחים, לפחות המוכשרים ביניהם, למצוא תחלופות ראויות להשגת אותם מסרים. אולם, בסרטים אשר מופצים מחדש, כמו זהו של שפילברג, אין מנוס מלהרגיש את תחושת הפספוס בביטול אלמנט זה, עליו הסתמך לא מעט הבמאי המוערך.
גרסת תלת הממד של "פארק היורה" היא שונה לטובה ומיוחדת משאר ההוצאות המחודשות, או מהסרטים אשר קיבלו שיפוץ תלת ממדי ברגע האחרון (הרוב המוחלט של סרטים אלו) בכך שהוא לא מאפשר לתלת הממד לבלוע את היצירה המקורית, אלא יוצר איזון נעים ומנצל את הטכנולוגיה החדשה להעצמת תחושת המתח, החרדה וההרפתקנות ליבכם ירטוט ויקפוץ אף על פי שאתם יודעים בדיוק מה הולך לקרות.
פארק היורה 3D - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שמסגיל: 1512/03/2016 10:59:48
10/10אייקון ציון
קלאסיקה אמיתית מפתיע איך האפקטים מחזיקים מעמד גם היום ועדיין נראים טוב יותר. העלילה סוחפת ומעניינת, הדיאלוגים מעניינים ואין ספק כח זהו אחד הסרטים הטובים אי פעם.
שם: ערןגיל: 3118/09/2013 16:39:41
7/10אייקון ציון
סרט קלאסי. מי שכבר מכיר - מכיר. למי שלא ראה יש הזדמנות לראות על המסך הגדול. ההמרה לתלת מימד נחמדה, אך זה לא מוסיף יותר מידי. לדעתי, ממולץ למי שלא ראה ולמי שראה וממש אוהב את הסרט, אך לא ממש מומלץ למי שכבר ראה וחושב לראות שוב רק בשל ההמרה לתלת מימד.
שם: מאיהגיל: 3808/09/2013 08:49:47
10/10אייקון ציון
הלכנו עם שלושת ילדינו בגילאים 13, 12, 9 , הסרט היה מדהההים, מותח, מצחיק , ממש חוויה משפחתית!! מומלץ בחום, ותודה רבה לאתר סרט.... לא מומלץ לילדים קטנים מדי או פחדנים...
קישורים
חץ פארק היורה 3D (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט